
CD Projekt pokazał wyniki. Wiedźmin 3 przekroczył 60 mln sprzedanych egzemplarzy
Wyniki CD Projektu za II kwartał 2025 r. nieco lepsze od prognoz
Według najnowszego raportu, CD Projekt osiągnął w drugim kwartale 2025 r. przychody na poziomie 216,7 mln zł, co oznacza wzrost o 9,4 proc. rok do roku i jednocześnie przewyższenie konsensusu PAP Biznes o 5,4 proc. Wynik EBITDA wyniósł 89 mln zł (wzrost o 0,2 proc. r/r), również powyżej prognoz o 19,1 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 22,9 proc. r/r do 72,4 mln zł, natomiast zysk netto spadł minimalnie – o 1,3 proc. r/r – do 69 mln zł, ale nadal był wyższy o 7,7 proc. od oczekiwań rynku.
Wynikom towarzyszył spadek marż – EBITDA obniżyła się o 3,77 pkt proc. r/r do 41,1 proc., EBIT o 3,65 pkt proc. do 33,4 proc., a marża netto o 3,48 pkt proc. do 31,8 proc. Spadki marż to efekt rosnących inwestycji w nowe projekty oraz rosnących kosztów operacyjnych.
Solidne półrocze z dominującym udziałem Cyberpunka
W całym pierwszym półroczu przychody CD Projektu wyniosły 443 mln zł, co oznacza wzrost o 4,3 proc. r/r. Zysk netto zamknął się kwotą 155 mln zł, co oznacza spadek o 8,8 proc. r/r. Spółka podkreśliła, że dominujący udział w strukturze przychodów miały sprzedaż podstawowej wersji Cyberpunka 2077 oraz dodatku Widmo Wolności.
– Dominujący udział w przychodach Grupy nadal przypada Cyberpunkowi 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności – mówi Piotr Nielubowicz, CFO CD Projekt.
Dynamiczny rozwój gier i projektów multimedialnych
Na początku drugiego kwartału zespół pracujący nad kontynuacją Cyberpunka (projekt Orion) przeszedł do fazy preprodukcji. Jednocześnie CD Projekt zademonstrował podczas State of Unreal 2025 pierwsze technologiczne demo Wiedźmina 4, przygotowane we współpracy z Epic Games. Pokaz był demonstracją możliwości silnika Unreal Engine 5, w którego rozwój polska spółka aktywnie się angażuje.
– Innowacje, które rozwijamy wspólnie z Epic Games, ukształtują sposób, w jaki będziemy tworzyć doświadczenia dla naszych graczy – mówi Michał Nowakowski, joint CEO CD Projekt.
Ekspansja Cyberpunka na nowe platformy
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition zadebiutował 5 czerwca na konsoli Nintendo Switch 2, a w lipcu na komputerach Mac z układami Apple Silicon. Wersja podstawowa gry została także udostępniona w katalogu PlayStation Plus Extra i Premium. Spółka liczy na dalsze zwiększanie bazy graczy dzięki obecności na nowych platformach.
– Cyberpunk 2077 trafił na konsolę Nintendo Switch 2 w dniu jej światowej premiery i pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się gier tzw. third-party – mówi Michał Nowakowski.
Wysoka sprzedaż flagowych tytułów i wzrost nakładów inwestycyjnych
W maju Wiedźmin 3: Dziki Gon przekroczył barierę 60 mln sprzedanych egzemplarzy. Dodatek Widmo Wolności sprzedał się w liczbie ponad 10 mln kopii. Równolegle spółka zwiększa nakłady na nowe projekty – w pierwszym półroczu wydatki na prace rozwojowe przekroczyły 240 mln zł.
– Stale zwiększamy inwestycje w przyszłe projekty – nasze wydatki na prace rozwojowe związane z nowymi produkcjami w I półroczu przekroczyły 240 mln zł – podsumowuje Piotr Nielubowicz.
CD Projekt tworzy i wydaje gry RPG, a jego flagowymi tytułami są seria „Wiedźmin” oraz „Cyberpunk 2077”. Grupa obejmuje również platformę GOG, oferującą cyfrową dystrybucję gier.