
(Fot. spółka)
Wyniki finansowe CCC za II kwartał
CCC wypracowało w drugim kwartale roku obrotowego 2025 (maj–lipiec) 78,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 272,8 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 299 mln zł z 262,5 mln zł, a EBITDA sięgnęła 465,3 mln zł wobec 406,9 mln zł rok wcześniej.
Przychody grupy wyniosły 2879,7 mln zł wobec 2589,2 mln zł w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
– Raportowane dane oceniamy lekko negatywnie. Przychody są generalnie zbieżne z wcześniejszymi szacunkami. 4 proc. słabiej wypada EBIT i 3 proc. słabiej EBITDA. Jak tłumaczy spółka, EBITDA niższa od wcześniejszych szacunków wynika głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno-zimowym, co proporcjonalnie powinno poprawić wyniki drugiego półrocza. Istotnie niższy niż przed rokiem jest wynik netto. Mocno też rośnie r/r ∆ KON, aż o 493,5 mln zł. W naszej opinii całoroczna prognoza 12 mld zł przychodów i 2,4 mld zł EBITDA jest zagrożona – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Sprzedaż i marże CCC
Szyldy CCC i HalfPrice zwiększyły sprzedaż odpowiednio o 23 proc. i 21 proc. rok do roku. Grupa Modivo utrzymała przychody na podobnym poziomie. Marża brutto całej grupy pozostała stabilna i wyniosła 49,3 proc.
– Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele. Jesteśmy w trakcie istotnego dla wyników całego roku sezonu jesień-zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo w tym roku przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby być jak najlepiej przygotowanym do drugiego półrocza – mówi prezes zarządu Grupy CCC Dariusz Miłek.
EBITDA i rentowność
W ciągu ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA wzrosła o 5 pkt proc. r/r do 17 proc. W drugim kwartale wskaźnik kosztów do przychodów spadł już ósmy raz z rzędu. Szczególnie widoczna była poprawa w Grupie Modivo, gdzie obniżył się o 4 pkt proc.
– Wyniki Grupy CCC w drugim kwartale po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Te zaprezentowane w sprawozdaniu są co prawda nieznacznie niższe niż podane wcześniej wyniki wstępne (EBITDA o zaledwie 3 proc.), ale wynika to głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno-zimowym, co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza. Pomimo niesprzyjającej dla handlu obuwiem pogody i przy bardzo wysokim tempie ekspansji Grupa osiąga wysoki poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał rentowność EBITDA na poziomie 22 proc. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 pkt proc. do 10 proc. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej – chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – podkreśla prezes.
Ekspansja sieci sprzedaży
W drugim kwartale 2025 powierzchnia handlowa grupy wzrosła o 75 tys. m2 wobec 35 tys. m2 kwartał wcześniej. Otwartych zostało 21 sklepów HalfPrice, co stanowi większość z 28 uruchomionych od początku roku. W drugiej połowie roku spółka planuje kolejne otwarcia o łącznej powierzchni ponad 200 tys. m2.
Wyniki półroczne
W pierwszym półroczu roku obrotowego 2025 CCC osiągnęło 173,9 mln zł zysku netto wobec 332 mln zł rok wcześniej. Przychody wzrosły do 5238,6 mln zł z 4850,5 mln zł. EBITDA wyniosła 842,3 mln zł wobec 707,4 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym spółka zarobiła 19,6 mln zł wobec 29,5 mln zł rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka notowana jest na GPW od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40. W roku obrotowym 2023 przychody grupy wyniosły 9,44 mld zł.