– Platforma cloud to jeden z naszych strategicznych projektów. Oznacza nowy etap rozwoju w obszarze dystrybucji z wartością dodaną. Wraz z chmurą zaoferujemy najbardziej zaawansowane rozwiązania dla naszych klientów – powiedziała Weiss podczas prezentacji platformy.
Wiceprezes ABC Data Andrzej Kuźniak wskazał, że obecnie priorytetem w branży są usługi i oprogramowanie.
– Następuje zmiana priorytetów w obszarze badań rozwojowych podyktowana potrzebą zwiększenia przychodów, chęcią sprostania oczekiwaniom klientów, czy potrzebą wejścia na nowe rynki. Dlatego inwestycje w oprogramowanie i usługi przez internet rosną w dynamicznym tempie przy spadających nakładach na sprzęt IT i elektronikę. Naszą platformą cloud odpowiadamy na te tendencje. ABC Data działa na wciąż relatywnie mało nasyconych rynkach z potencjałem. Ponadto szukamy rozwiązań do generowania marży przez sprzedaż wiedzy, umiejętności i usług – powiedział Kuźniak.
Zarząd ABC Data zaznaczył, że w ten sposób systematycznie rozwija kolejne kompetencje grupy, wychodząc istotnie poza tradycyjną dystrybucję. Spodziewa się, że wraz z cyfryzacją gospodarek coraz większe znaczenie dla przychodów będą zyskiwać właśnie nowe formy działalności.
Platforma ABC Data Cloud umożliwia globalnym i lokalnym dostawcom oferowanie rozwiązań w formie usług IaaS, PaaS, SaaS i DraaS.
– Uruchomienie platformy ma dla nas szczególne znaczenie w wymiarze nie tylko biznesowym, ale też symbolicznym. Pokazuje jak głębokim i długofalowym zmianom podlega branża. Coraz więcej klientów interesuje się produktami w cyfrowej postaci. Dostarczamy narzędzie wyposażone w szereg funkcjonalności i swobodę w budowaniu relacji z klientami – podkreśliła prezes.
W Europie Centralnej i Wschodniej ABC Data regularnie współpracuje z ponad 13 tys. resellerów.
Władze dystrybutora IT podkreślają, że platforma cloud to nie jedyna inicjatywa skierowana do resellerów. Grupa udostępnia również mInterlink – mobilną wersję platformy Interlink – oraz nową odsłonę Reseller Web.
mInterlink to darmowa aplikacja, umożliwiająca kompleksowe zamawianie elektroniki z poziomu urządzeń mobilnych. Interlink odpowiada za 85 proc. biznesu ABC Data. Mobilna wersja ma umożliwić klientom zdecydowane ułatwienie dostępu do platformy. Ruszy od początku lipca.
Z kolei nowa odsłona Reseller Web, umożliwiająca łatwe uruchomienie e-sklepu, została przeprojektowana i oparta o zaawansowany technologicznie silnik we współpracy z IAI – czołową spółką realizującą rozwiązania dla e-commerce.
– Jesteśmy przekonani, że inwestycje w platformy e-commerce przyniosą wymierne korzyści dla ABC Data i naszych partnerów, dostosowując swój biznes do trendów rynkowych. Obecnie w cyfrowym świecie konsumenci nie muszą mieć wszystkiego, by zaspokajać swoje potrzeby. Do tego wystarczyć może subskrypcja w chmurze. ABC Data dostosowuje się do tych potrzeb, wychodząc poza tradycyjną dystrybucję – podsumowała Weiss.