
Michał Sadowski, prezes Brand24. Fot. spółka.
Skonsolidowany wynik z działalności operacyjnej wyniósł ok. 2,7 mln zł w I półroczu wobec 1,4 mln zł rok wcześniej. Jak zaznaczył prezes Michał Sadowski, duża zwyżka sprzedaży w tym roku, to efekt kolejnych zmian w planach abonamentowych i systematyczna migracja na nie kolejnych grup klientów.
– Pakiety optymalizujemy w ten sposób, aby zachęcić do wejścia na wyższe i droższe poziomy – szczególnie duże organizacje, które mogą na tym po prostu skorzystać, dostając lepszy produkt o dużo większej funkcjonalności. Dostają oni między innymi szybkie – generowane przez nasz moduł AI – analizy sentymentu i trendów. Zauważamy też zmiany w strukturze sprzedaży na korzyść klientów zagranicznych, co jest kolejnym motorem naszego wzrostu, ponieważ klient „dewizowy” jest mniej wrażliwy na ceny. Generalnie patrzymy na ten rok bardzo optymistycznie – nawet w okresie wakacyjnym, tradycyjnie słabszym, sprzedaż była rewelacyjna, co może oznaczać bardzo dobre wyniki w III kw. 2023 r. – powiedział współtwórca i prezes Brand24 Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
Prezes Brand24 na X (d. Twitter) dodał, że w tym roku implementacja nowych rozwiązań idzie szybciej niż kiedykolwiek. „Tylko w tym tygodniu pojawiła się nowa wizualizacja Share of Voice pomagająca ocenić udział marki w całkowitej dyskusji w danej branży, czy nowe wydanie metryki Influence Score, która pomaga wyłapać mikroinfluencerów” – napisał.
– Zaangażowanie zarówno naszych autorskich, jak i zewnętrznych narzędzi AI sprawia, że bardzo szybko i niskokosztowo zmieniamy się z firmy dostarczającej dane, na taką, która dostarcza wnioski. Danych jest coraz więcej, co sprawia, że samodzielna analiza to, kłopot dla klientów. Dzięki szerokiemu wdrożeniu rozwiązań AI do naszych produktów, jesteśmy w stanie zautomatyzować tworzenie podstawowych raportów dotyczących danej marki – z wnioskami i rekomendacjami, co problem ten wprost adresuje – wyjaśnia Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect. We wtorek o godzinie 13:00 notowania Brand24 rosną o ponad 9,6 proc. do 32,90 zł.