
Asbis przejmie salony Samsung Brand Store w Polsce
Grupa Asbis podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia 12 salonów Samsung Brand Store w największych polskich miastach. Transakcja może znacząco wzmocnić detaliczny segment działalności spółki i poszerzyć jej obecność na polskim rynku.
Asbis stawia na retail. Przejmie sieć salonów Samsung Brand Store
Spółka znana z dystrybucji oraz produkcji rozwiązań ICT i IoT poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z firmą Matrix Media w sprawie przejęcia 12 salonów Samsung Brand Store w Polsce. Salony znajdują się w prestiżowych lokalizacjach w takich miastach jak Warszawa, Wrocław, Poznań, Katowice, Łódź i Szczecin.
Podpisanie listu oznacza rozpoczęcie procesu due diligence. Finalizacja transakcji przewidziana jest najpóźniej do końca 2025 roku. Przejęcie sieci Samsung Brand Store ma być kolejnym krokiem w rozwoju kanału sprzedaży detalicznej Asbis.
Doświadczenie Asbis w prowadzeniu salonów premium
Przejęcie salonów Samsung to nie pierwsze podejście Asbis do rynku detalicznego. Spółka ma już doświadczenie w zarządzaniu siecią sklepów premium światowych marek. Obecnie prowadzi ok. 40 salonów w 13 krajach, w tym 33 sklepy Apple Premium Reseller oraz 6 salonów Bang & Olufsen.
– Asbis od dawna podkreśla, że poszukuje spółek do przejęcia, które będą miały znaczący sens biznesowy dla Grupy i zwiększą jej potencjał. Zdecydowaliśmy się na podpisanie listu intencyjnego ze spółką Matrix Media, którego celem jest sfinalizowanie zakupu sieci Samsung Brand Store w Polsce. Jest to zgodne z naszą strategią tworzenia wartości dla klientów i naszych akcjonariuszy. Zarządzamy już siecią blisko 40 salonów premium na rynkach, na których działamy, więc nie jest to dla nas nowe wyzwanie. Cieszymy się, że możemy wykorzystać tę okazję i jesteśmy przekonani, że przeniesie to segment sprzedaży detalicznej Asbis na wyższy poziom – powiedział Serhei Kostevitch, prezes grupy Asbis .
Matrix Media wycofuje się z działalności offline?
Matrix Media to działająca od 1999 roku firma specjalizująca się w sprzedaży sprzętu RTV i AGD. Spółka działa zarówno w kanale online, jak i stacjonarnym. Decyzja o sprzedaży sieci salonów Samsung Brand Store może oznaczać zmianę strategii Matrix Media, choć na ten moment nie ujawniono dalszych planów spółki.
Asbis rozwija działalność w regionie EMEA
Asbis to wiodący dystrybutor z wartością dodaną i producent technologii ICT i IoT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Spółka posiada rozbudowaną strukturę dystrybucyjną z centralami w Czechach i ZEA oraz regionalnymi centrami w Gruzji i RPA. Obsługuje ponad 20 tys. klientów w 60 krajach.
Oprócz dystrybucji sprzętu, Asbis rozwija również działalność produkcyjną pod markami własnymi: Aeno (AGD), Canyon (akcesoria mobilne), Lorgar (gaming), Prestigio oraz Prestigio Solutions (edukacja i biznes). Przejęcie sieci detalicznej Samsung Brand Store może więc także służyć jako kanał sprzedaży dla części własnych produktów spółki.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 3 mld USD w 2024 r.