
Fot. Pexels
Zysk operacyjny wyniósł 80,97 mln zł wobec 55,27 mln zł zysku rok wcześniej.
– Wzrost przychodów ze sprzedaży oraz nieznacznie lepszej rentowności na poziomie marży brutto, został wzmocniony niższymi wzrostami kosztów w pozostałych pozycjach wyniku finansowego. Istotnym czynnikiem była relatywnie wysoka baza kosztowa z 2017 r. spowodowana zwiększeniem powierzchni magazynowej w Bieruniu oraz w Pruszkowie. Te działania pozwoliły na obsługę zwiększonej sprzedaży w 2018 r., nie powodując istotnego wzrostu kosztów w roku bieżącym – wskazano w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.154,99 mln zł w 2018 r. wobec 914,86 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 60,01 mln zł wobec 38,87 mln zł zysku rok wcześniej.
– Wzrost przychodów ze sprzedaży w analizowanym okresie był przede wszystkim następstwem zwiększania skali działalności grupy w szczególności przez: (i) rozwój sieci dystrybucji zarówno pod względem liczby otwieranych nowych filii (w 2018 grupa odnotowała wzrost liczby filii o 3 oddziały, z poziomu 80 oddziałów w 2017 r. do 83 oddziałów w 2018 r.), jak i lepszym pokryciem geograficznym polskiego rynku, (ii) rozszerzaniem asortymentu, (iii) lepszym dopasowaniem asortymentu do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych, (iv) systematyczną optymalizację i poprawę obsługi klientów oraz (v) ogólnego wzrostu rynku w Polsce (szacowanego przez grupę na ok. 5-7 proc.). Ekspansja terytorialna na rynek czeski poprzez spółkę zależną kierującą ofertę do warsztatów nie wpłynęła istotnie na poziom przychodów grupy w 2018 r. Spółka wciąż znajduje się w fazie rozwoju – czytamy w raporcie.
Spółka podtrzymuje wcześniejszą deklarację, że zacznie dzielić się zyskiem z akcjonariuszami począwszy od zysku za 2018 rok.
– W ciągu najbliższych dni powinniśmy podjąć decyzję w sprawie rekomendacji zarządu co do podziału zysku za 2018 rok – zapowiedział członek zarządu, dyrektor finansowy Auto Partner Michał Breguła podczas konferencji prasowej.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.