PARTNER SERWISU
vnwnkhxy

Carbon Studio odnotowało 1,65 mln zł szacunkowych przychodów netto ze sprzedaży

Omawiane walory:

Carbon Studio szacuje, że w II kwartale 2022 r. wypracowało 1,65 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem, gdy wynik opiewał na 1,69 mln zł. Na raportowane wyniki finansowe wpływ miało zakończenie prac nad pierwszymi kamieniami milowymi dla międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w technologii Metaverse oraz sprzedaż autorskich projektów Studia. Mowa o serii gier The Wizards oraz grze Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Druga produkcja od 19 maja br. dostępna jest w sklepie Meta Store.

Carbon,Studio,vr,wyniki,gaming,

Fot. Carbon Studio

– Miło mi poinformować, że Carbon Studio ma za sobą kolejny udany kwartał. Od kwietnia do czerwca tego roku wypracowaliśmy 1,65 mln zł szacunkowych przychodów netto ze sprzedaży. To wynik bardzo zbliżony do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy to przychody liczyły niecałe 1,7 mln zł. Na stabilne wyniki finansowe wpływ ma m.in. rosnąca popularność technologii VR oraz sprzedaż naszych autorskich tytułów. Mam na myśli serię gier The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall – to nasz największy projekt, który od dwóch miesięcy dostępny jest również w wersji kompatybilnej z najnowszymi goglami od Mety. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA. – Cieszę się, że nasze community jest cały czas z nami i docenia naszą pracę. Przed nami kolejne wyzwania, które już niebawem pozwolą graczom na całkiem nowe, wirtualne przygody. – dodaje.

Niedawno spółka ogłosiła dwa nowe projekty z grupy Carbon Studio. Pierwszy – Crimen – to autorska gra Studia z gatunku VR slasher, która pozwoli użytkownikowi wejść do emocjonującego świata VR z perspektywy pierwszej osoby. Podczas gry użytkownik wciela się w różne postacie by w humorystycznym stylu stoczyć walkę z hordami przeciwników.

Druga produkcja to Home Together z portfolio wydawniczego Carbon Studio. To pierwszoosobowa gra z gatunku horror, która rozgrywa się w nawiedzonej posiadłości. Gracze wcielają się w postacie ducha oraz łowcy duchów, którzy stawiają sobie nawzajem czoła w meczach. Projekt zostanie zrealizowany przez producenta gry – spółkę Iron VR z grupy Carbon Studio. Obie gry będą dedykowane platformie Meta Quest, a ich budżet szacowany jest na 1,2-1,5 mln zł.

– Liczę, że oba produkty równie szybko co pozostałe nasze projekty przypadną do gustu fanom gier VR, a to będzie wpływało także na nasze przyszłe wyniki finansowe. – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Jeszcze nie możemy zdradzić daty premiery gier, ale współpraca z Carbon Studio przy grze Home Together układa się bardzo pomyślnie. Wszystko idzie zgodnie z planem. Sądzę, że produkcja mile zaskoczy niejednego naszego odbiorcę – dodaje Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR.

>> We wtorek, 26 lipca, o godz. 11:00 zapraszamy na czat inwestorski z udziałem zarządzających spółkami: Carbon Studio oraz Iron VR.

Warto podkreślić, że Carbon Studio realizuje projekty na wielu płaszczyznach związanych z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością. Obecnie firma bierze udział w tworzeniu międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w technologii Metaverse. Spółka odpowiada za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego. Carbon Studio zakończyło już prace nad pierwszymi kamieniami milowymi projektu, co także miało swoje pierwsze odzwierciedlenie w raportowanych wynikach finansowych spółki.

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR. We wtorek kurs akcji studia rośnie o 7,7 proc. do 16,60 zł. Wartość obrotów wynosi 11 tys. zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Historyczny rok dla Carbon Studio

    Rok 2023 był najbardziej dynamicznym okresem w historii polskiego pioniera w obszarze VR-owych gier. Pomimo licznych wyzwań związanych z fuzją z Iron VR, grupa kapitałowa Carbon Studio zakończyła go rekordowym przychodem, który wyniósł 5,63 mln zł, a więc o ponad 20 proc. więcej niż przychód za 2022 r.

  • Carbon Studio za swój główny cel uważa dalszy rozwój uniwersum ‚The Wizards’

    Carbon Studio za swój główny cel z perspektywy nadchodzących gier uważa dalszy rozwój uniwersum "The Wizards" poprzez wsparcie istniejących tytułów, dodatki do nich i nowe platformy oraz nowe projekty związane z serią, poinformował ISBtech członek zarządu Aleksander Caban. Deweloper pracuje równolegle nad projektem VR osadzonym na Dzikim Zachodzie.

  • Carbon Studio: Plan przejścia na GPW jest aktualny, obecnie skupiamy się na działaniach związanych z połączeniem z Iron VR

    Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Aleksander Caban, członek zarządu Grupy Carbon Studio SA. Tematem spotkania było podsumowanie minionego roku oraz omówienie strategicznych celów oraz dalszych kierunków rozwoju.

  • Carbon Studio miało 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto w I kw. 2024 r.

    Grupa Carbon Studio zanotowała w I kwartale 2024 r. prawie 0,88 mln zł skonsolidowanych przychodów netto. Spółka kontynuuje wsparcie dla swoich gier oraz pracuje nad nowymi tytułami – najnowszy “Projekt EL”, ma być kolejnym krokiem w eksploracji innowacyjnych rozwiązań w VR. Carbon Studio mocniej angażuje się także w wykorzystanie technologii AI w branży gier wideo.

     

  • Carbon Studio przejmuje Iron VR i podtrzymuje plany przejścia na główny parkiet GPW

    Carbon Studio zakończył proces rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego związanego z połączeniem spółek. W kolejnym kroku Carbon Studio planuje rozpocząć proces ubiegania się o wprowadzenie akcji połączeniowych do obrotu na rynku NewConnect. Celem fuzji jest m.in. uproszczenie struktury grupy, zbudowanie jednego silnego brandu oraz zwiększenie wartości spółki, które jest kluczowe w procesie planowanego przeniesienia akcji Carbon Studio na główny parkiet GPW.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat