Carbon Studio skokowo zwiększyło zyski w 2019 r.

Omawiane walory:

Developer gier i technologii VR potroił zysk netto. W całym 2019 r. wypracował 1,1 mln zł. W piątek kurs akcji Carbon Studio rośnie o 6,3 proc. do 54 zł.

carbon, studio, gaming, vr, wyniki, akcje

Fot. Carbon Studio

Spółka zanotowała także r/r blisko trzykrotny wzrost przychodów netto, w 2019 roku wyniosły ponad 2 mln zł. Ubiegły rok był dla studia okresem wzmożonych działań biznesowych. W pierwszym półroczu studio przeprowadziło pierwszą publiczną emisję akcji, z której pozyskało 2,7 mln zł brutto. W grudniu spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Kapitalizacja Carbon Studio wynosi dziś 74 mln zł, co daje blisko trzykrotny wzrost w odniesieniu do jej wartości z dnia debiutu.

– Ubiegły rok okazał się dla nas przełomowy. Efekty naszej pracy widać we wzroście wyników finansowych. Wypracowane w ubiegłym roku przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2 mln zł. Dało to blisko trzykrotny wzrost w porównaniu do wyniku uzyskanego w 2018 roku. Zysk netto osiągnął 1,1 mln zł, co oznacza, że zanotowaliśmy wzrost o 230 proc. więcej niż rok wcześniej – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

– Przełomowym wydarzeniem dla naszego studia był debiut na rynku NewConnect. 18 grudnia staliśmy się pierwszą firmą VR, która weszła na polską giełdę. – dodaje Błażej Szaflik.

Cena akcji w dniu debiutu wzrosła do 21,35 zł.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W pierwszym półroczu ubiegłego roku spółka przeprowadziła publiczną emisję akcji (IPO), w ramach której pozyskała od inwestorów 2,7 mln zł brutto. 1,8 mln zł przeznaczono na cele produkcyjne.

– IPO pozwoliło nam rozwinąć skrzydła i zintensyfikować prace nad grą z uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. Oficjalną umowę licencyjną na realizację tego tytułu zawarliśmy z Games Workshop we wrześniu 2019 roku – dodaje Błażej Szaflik.

Games Workshop to wiodący wydawca miniaturek i gier bitewnych. Wartość rynkowa spółki, notowanej na londyńskiej giełdzie wynosi ponad 10 mld zł. Age of Sigmar będzie dostępna na wszystkich głównych platformach VR na przełomie 2020 i 2021 roku.

– Emisja akcji umożliwiła nam także kontynuację popularnego cyklu gier z naszej autorskiej serii The Wizards. Pod koniec roku zdecydowaliśmy się na stworzenie kolejnej części pod tytułem The Wizards – Dark Times, początkowo miał to być jedynie dodatek do podstawowej wersji gry – komentuje Aleksander Caban.

Premiera tytułu odbędzie się 4 czerwca. Gra będzie dostępna w wersji na Steam, Oculus Store i Viveport.

W minionym roku na rynku pojawiła się także wzbogacona wersja podstawowej gry The Wizards, pt. The Wizards – Enhanced Edition. W nowej wersji spółka dodała m.in. nowy poziom wydłużający kampanię fabularną oraz nowe języki: angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, japoński czy chiński. Odświeżoną wersję gry udostępniono na platformę Sony PlayStation4 i PSVR, a dotychczasowi posiadacze The Wizards otrzymali grę jako darmową aktualizację. W efekcie tytuł, pozwalający graczowi wcielić się w potężnego czarodzieja, ukazał się globalnie na wszystkich znaczących platformach VR.

– Premiera The Wizards przyniosła nam znaczący zysk, co również wpłynęło na osiągnięcie pozytywnych wyników za 2019 rok. Warto też dodać, że The Wizards był pierwszą grą VR, jaka ukazała się na popularnej platformie Oculus Quest – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że pod względem geograficznym, najwięcej na VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (rozszerzona rzeczywistość) wydały w 2019 roku Stany Zjednoczone i Chiny – po ok. 6 mld USD. W Japonii i Europie Zachodniej wydatki na te sektory wyniosły ok. 2 mld USD.

– Dynamika wzrostu rynków VR i AR powinna utrzymać się co najmniej przez kilka kolejnych lat – komentuje Karolina Koszuta.

Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus,HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR). Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT CARBONSTU, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

    Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, Artifex Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.

  • Carbon Studio szykuje się do przejścia na rynek główny GPW

    Zarząd Carbon Studio podjął uchwałę o rozpoczęciu działań, których celem jest przeniesienie akcji spółki z rynku NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Projekty uchwał w tej sprawie zostaną wprowadzone na najbliższe Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki. Władze Carbon Studio rozpoczęły rozmowy z domami maklerskimi oraz kancelariami prawnymi, które będą odpowiedzialne za przeprowadzenie całego procesu. Studio koncentruje się obecnie na produkcji gry VR (wirtualna rzeczywistość) w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar oraz rozwoju marki The Wizards.

  • Carbon Studio ogłosił globalną datę premiery The Wizards – Dark Times

    The Wizards – Dark Times – nowa część serii The Wizards autorstwa Carbon Studio trafi do sprzedaży 4 czerwca br. Tytuł zadebiutuje na platformie Steam, Oculus Store i Viveport.

  • Carbon Studio sprzedało ponad 100 tys. sztuk gry The Wizards

    Liczba sprzedanych egzemplarzy serii gier "The Wizards" Carbon Studio przekroczyła 100 tys. sztuk. Studio specjalizujące się w grach VR zapewnia, że koronawirus COVID-19 nie wpływa negatywnie na jej działalność, a wszystkie zaplanowane premiery odbędą się zgodnie z planem.

  • Carbon Studio miało ponad milion złotych zysku netto w 2019 r.

    Producent gier typu VR według wstępnych danych zanotował 1,12 mln zł zysku netto w całym 2019 r., co oznacza wzrost o 230 proc. r/r. Spółka oszacowała wynik EBITDA na blisko 1,5 mln zł.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR