
Delko podwoiło zyski w I kwartale 2020 r.
Delko to jedna z nielicznych na giełdzie spółek, która mocno skorzystała na pandemii koronawirusa. Właściciel sieci hurtowi z artykułami chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych oraz artykułów spożywczych zanotował ponad 215 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 31 proc. więcej niż przed rokiem. Na kolejnych poziomach rachunku zysków i strat spółka pokazała trzycyfrowe dynamiki. Na czysto Delko zarobiło 6,48 mln zł (+140 proc.). Zysk operacyjny podwoił się do 8,33 mln zł, a EBITDA sięgnęła blisko 11 mln zł. Jak tłumaczy spółka, tak mocna poprawa to efekt pandemii.
– W I kwartale 2020 z powodu epidemii Covid 19 emitent odnotował wzrost sprzedaży artykułów higienicznych i dezynfekcyjnych oraz wybranych artykułów spożywczych. Miało to wpływ na wzrost przychodów ze sprzedaży i zyski grupy kapitałowej Delko – czytamy w raporcie.
W pierwszych miesiącach roku panika wywołana koronawirusem spowodowała run na sklepy spożywcze i drogerie. Z półek w ekspresowym tempie znikały produkty pierwszej potrzeby, takie jak woda mineralna, makarony, kasze, mąki, jajka, cukier, konserwy, mrożonki, dżemy. Oprócz tego w mig wyprzedały się artykuły higieniczne, czyli papier toaletowy, chusteczki, mydło, żele antybakteryjne czy pieluchy.
Grupa Delko prowadzi sprzedaż detaliczną w sklepach z żywnością (75 sklepów), środkami czystości oraz prowadzi dystrybucję hurtową środków higienicznych, papieru toaletowego, mydła, detergentów, środków dezynfekcyjnych do ponad 18 tys. firm, urzędów i sklepów w Polsce. W czwartek kurs akcji spółki rośnie o 34 proc. do 16,50 zł. Od początku roku kapitalizacja Delko powiększyła się o 145 proc. i wynosi obecnie 98 mln zł.