PARTNER SERWISU
nouzugvr

Digital Network prognozuje 22 mln zł zysku netto, 30 mln zł zysku EBITDA w 2023 r.

Omawiane walory:

Zarząd Digital Network podał prognozę wyników finansowych na bieżący rok. Zakłada ona przychody na poziomie 60,7 mln zł (wzrost o 25,5 proc. r/r/), EBIT w wysokości 20 mln zł (wzrost o 26,6 proc. r/r/), EBITDA wartą 30 mln zł i zysk netto 22 mln zł. Oznacza to, iż spółka zamierza wypracować w 2023 roku zysk o 101,9 proc. wyższy niż rok wcześniej.

akcje, media, wyniki, prognozy,

Fot. spółka

– Nasze wyniki finansowe są efektem wieloletniej strategii zakładającej skoncentrowanie działalności grupy kapitałowej na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. Liderem rynku Digital OOH w Polsce jest nasza spółka zależna Screen Network, zarządzająca największą w Polsce siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych zdywersyfikowanych pod względem wielkości i lokalizacji. Posiadana infrastruktura zapewnia nam największe zasięgi w branży oraz możliwość realizacji ogólnopolskich kampanii reklamowych. Rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej jest obecnie najszybciej (obok Internetu) rozwijającym się rynkiem reklamowym, notującym każdego roku dwucyfrowe wzrosty. Według firm badających rynek trend wzrostowy powinien utrzymywać się przez kolejne lata, wsparty stabilnym wzrostem cen usług reklamowych – komentuje Agnieszka Godlewska, prezes zarządu Digital Network SA.  

Rosnące zainteresowanie reklamodawców umieszczaniem reklam na nośnikach cyfrowych wynika z możliwości jakie daje innowacyjna technologia w zakresie emisji kontentu cyfrowego, zarządzania kampaniami w trybie online, tworzenia spersonalizowanych i interaktywnych reklam oraz efektywnego pomiaru ich skuteczności. Okazuje się, iż w porównaniu ze statycznymi bilbordami jest ona nawet 20-krotnie wyższa. Popularność Digital OOH jest także efektem transformacji cyfrowej tego medium z  nośników papierowych co wpisuje się w ogólnoświatową promocję działań proekologicznych w przestrzeniach miejskich (Smart City), promujących niższe zużycie energii elektrycznej, sensorów smogu itd.

– Nasza strategia zakłada dalszy rozwój sieci na poziomie 10-15 proc. każdego roku. Zakładamy akwizycje zarówno nośników indoor jak i outdoor ze szczególnym naciskiem na lokalizacje premium w punktach oznaczających się największym ruchem samochodowym oraz znajdujących się w pobliżu ikonicznych lokalizacji. Równolegle przewidujemy wzrost wykorzystania dostępnego inventory naszych ekranów o kolejne 10% każdego roku.  Nasza działalność charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami operacyjnymi dzięki niskim kosztom zarządzania siecią ekranów (online), dużej pojemności pętli emisyjnych. Daje nam to możliwości dalszego zwiększania przychodów i poprawy wskaźników rentowności bez ponoszenia istotnych nakładów na inwestycje – podkreśla Agnieszka Godlewska, prezes zarządu Digital Network SA.

➡ #RacjonalneInwestowanie: jak inwestować, a nie uprawiać hazard? ➡ Sprawdź co radzą eksperci z różnych środowisk związanych z rynkiem!

Założenia do prognozy finansowej na 2023 rok

Zarząd Digital Network SA przyjął założenie, iż „w okresie do zakończenia br. nie wystąpią niespodziewane czynniki makroekonomiczne lub zdarzenia nadzwyczajne, które mogą radykalnie odwrócić trend stabilnego wzrostu rynku reklamy zewnętrznej, a w szczególności zakładany przez analityków wzrost rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej” – czytamy w raporcie bieżącym spółki. Ponadto, zarząd zakłada, iż końcówka 2023 roku powinna okazać się sezonowo najlepszym okresem sprzedażowym, a kampanie promocyjne zaplanowane na nośnikach Screen Network  zostaną zrealizowane przez reklamodawców zgodnie z zawartymi umowami i ustalonym harmonogramem. Zarząd przyjął także założenie, iż w okresie sprawozdawczym nie ulegną istotnej zmianie warunki prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze uregulowań prawnych, podatkowych i administracyjnych.

Digital Network SA to spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce. Cyfrowe nośniki znajdują się w centralnych punktach największych miast, na dworcach kolejowych, lotniskach, a także w galeriach handlowych, pocztach oraz siłowniach w całej Polsce. Zdywersyfikowana sieć ekranów zapewnia ogólnopolskie zasięgi reklamowe oraz dotarcie realizowanych kampanii do ponad 6,2 mln konsumentów dziennie.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji Answear i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • 12 ciekawych spółek z dywidendą i rekordowym kursem akcji

    Jeszcze przed wakacjami aż 38 spółek notowanych na GPW podzieli zyski między akcjonariuszy. Do wzięcia jest cała paleta stawek, w tym od firm, w których dywidendy idą w parze z rekordowym kursem akcji. Oto X spółek, na które warto zwrócić uwagę w czerwcowym kalendarium dywidendowym.

  • Digital Network rekomenduje wypłatę łącznie 4,82 zł dywidendy na akcję za 2024 rok

    Digital Network zarekomendował wypłaty dywidendy za 2024 rok w łącznej wysokości 20 078 601,70 zł, tj. 4,82 zł na akcję. Z powyższej kwoty 10 039 300,85 zł, tj. 2,41 zł na akcję zostało wypłacone w formie zaliczki 5 grudnia 2024 r.

  • Dwie strony medalu Digital Network. Oto strategia, ryzyka biznesowe i dywidenda

    Digital Network to jedno z odkryć warszawskiego parkietu po pandemii Covid-19. Na przestrzeni ostatnich 5 lat akcje spółki podrożały o 1.300 proc. Inwestycje dokonane przede wszystkim przed pandemią przygotowały spółkę na silne odbicie rynku reklamy zewnętrznej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat