Systemy Marketing Automation wyróżniają się na tle pozostałych narzędzi dla marketingu. Ich najważniejszą cechą jest możliwość identyfikowania i monitorowania zachowania osób odwiedzających stronę WWW firmy. W oparciu o tak gromadzone informacje systemy te pozwalają na automatyczną segmentację aktualnych i potencjalnych klientów na grupy odpowiadające ich faktycznym zainteresowaniom. Następnie, reagując na ich zachowanie, mogą automatycznie realizować akcje w zdefiniowanych przez klienta kanałach sprzedażowych i marketingowych.
Działanie systemu Marketing Automation dotyczy takich kanałów, jak e-Mail Marketing, w którym, obok wysyłki klasycznych newsletterów, użytkownicy korzystają z technologii dynamicznych treści w wiadomościach e-mail. Jest to rozwiązanie pozwalające automatycznie tworzyć personalizowane oferty zawierające produkty dopasowane do profilu odbiorcy oraz wysyłać je po jego wizycie na stronie WWW. Dynamiczne treści mogą być wykorzystywane również poza działaniami e-Mail Marketing. Możemy jednocześnie dynamicznie personalizować treść na stronie WWW, czyli na przykład tworzyć formularze kontaktowe lub ramki produktowe z dopasowaną zawartością do indywidualnego klienta. Marketing Automation to również pozostałe kanały komunikacji marketingowej takie jak: kanał mobilny (SMS, VMS, aplikacje mobilne), remarketing adwords, social media, RTB oraz powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży oraz Call Center. W każdym z kanałów systemy Marketing Automation identyfikują i reagują na zachowanie odbiorców. Dzięki temu marketer dostaje kompletną wiedzę o potencjalnych klientach w każdym z dostępnych kanałów i zyskuje możliwość skupienia się na konsumencie i dostarczenia mu treści przekonywujących, spersonalizowanych i spójnych w każdym punkcie styku z firmą.
Dlaczego Marketing Automation to jeden z głównych trendów na 2014 rok? Przede wszystkim systemy tej klasy są jednymi z nielicznych profesjonalnych i kompletnych rozwiązań IT dla marketerów. Dają one marketerowi bardzo fundamentalną wiedzę: gdzie i jak pozyskał kontakt, w jaki sposób doprowadził do jego konwersji na klienta i jaki realny wpływ miały jego działania na przychód firmy. Dodatkowo jego praca tworzy trwałą wartość w firmie w formie utrwalonych procesów marketingowych i zgromadzonej o klientach wiedzy w narzędziu Marketing Automation.






















