Monnari Trade uzyskało w marcu około 17,3 mln zł przychodów, co dało wzrost r/r o 6,1 proc. Po I kwartale tego roku wartość sprzedaży sięgnęła 51,8 mln zł i przyrosła o 21,3 proc. Na koniec marca powierzchnia handlowa wyniosła 27 tys. mkw. wobec 21,3 tys. mkw. rok wcześniej (+26,8 proc. r/r). Sieć składała się z 147 salonów w porównaniu do 129 salonów rok wcześniej.
Marcowa dynamika sprzedaży jest niższa niż dynamika sprzedaży za styczeń-luty 2016 r. na poziomie 30 proc. W ocenie analityków Raiffeisen Brokers, wyhamowanie tempa wzrostu jest efektem statystycznym wynikającym z przesunięcia Świąt Wielkanocnych z kwietnia na marzec 2016 r. Z drugiej strony uwagę zwraca stabilizacja marż.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Monnari
– Cały I kwartał 2016 r. w opinii zarządu był umiarkowanie pozytywny. Ważnym elementem powyższej oceny jest fakt, iż sprzedaż była realizowana przy marży brutto nieodbiegającej istotnie (w ujęciu procentowym) od I kwartału 2015 r. Liczyliśmy, iż w I kwartale 2016 r. spółka zdoła wypracować 55,5 mln zł ze sprzedaży towarów, jednakże na poziomie marży zakładaliśmy spadek o 2 p.p. r/r, dlatego też utrzymanie marży handlowej na ubiegłorocznym poziomie oznacza ok. 27,6 mln zł zysku (+18 proc. r/r), co może być dobrze odebrane przez inwestorów. W dalszym ciągu spółka utrzymuje chęć zwiększenia powierzchni handlowej w 2016 o co najmniej 3-4 tys. mkw. poprzez otwarcia nowych salonów oraz powiększanie powierzchni dotychczasowych punktów sprzedaży. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.
W zeszłym roku przychody Monnari wzrosły o 22 proc. do 213,7 proc. Zysk netto wyniósł 46,6 mln zł wobec 30,4 mln zł rok wcześniej. Na wynik netto wpływ miały zdarzenia jednorazowe: rozpoznanie aktywa na podatek odroczony w wysokości ok. 21,5 mln zł, koszty finansowe transakcji wniesienia znaku w wysokości 1,5 mln zł oraz spłata zadłużenia przez wierzyciela spółki (2,7 mln zł). Znormalizowany, oczyszczony o zdarzenia jednorazowe, zysk netto za 2015 roku wyniósł 23,9 mln zł wobec 26,1 mln zł w 2014 roku. Dziś akcje Monnari tracą na wartości. Od początku roku akcje modowej spółki zyskały ponad 20 proc., odbijając po wcześniejszej, kilkumiesięcznej przecenie.