NanoGroup to spółka, która komercjalizuje projekty na wczesnym etapie ich rozwoju – badań przedklinicznych. W skład grupy kapitałowej wchodzą trzy spółki zależne, zajmujące się różnymi obszarami badawczymi:
– Platforma NanoVelos: nanocząsteczki polisacharydowe do celowanych terapii lekowych,
– NanoSanguis: systemy do transportu gazów oddechowych: substytut krwi i system NanOX,
– NanoThea: radioizotopy w diagnostyce i leczeniu.
NanOX to unikalne rozwiązanie połączenia syntetycznego płynu o funkcji krwi w obszarze wymiany gazowej z urządzeniem do przechowywania organów. Płyn umożliwi kilkudniowe przechowywanie i transport narządów do transplantacji.
– Technologia ta doprowadziła nas do możliwości przechowywania organu przez 147 godzin poza organizmem świni, który został pobrany po 30-minutowym zatrzymanym krążeniu. Po tych 147 godzinach organ został zakwalifikowany przez lekarzy do przeszczepienia, a w trakcie badań zaobserwowaliśmy markery regeneracji – powiedzieli przedstawiciele NanoGroup w trakcie czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
Spółka do końca przyszłego roku chce zakończyć etap badań przedklinicznych, a w 2026 roku planuje badania kliniczne, które chce prowadzić przez następne lata. NanoGroup przewiduje, że proces certyfikacji rozpocznie w 2029 roku.
– Do końca roku chcemy złożyć wniosek patentowy na płyn oraz rozpoczęcie realizacji planu badawczego zgodnie z planem złożonym we wniosku FENG. Pierwsza transplantacja odbędzie się w ramach badania klinicznego planowanego na 2027 rok. Spodziewamy się, że transplantacja nerki ludzkiej będzie prostsza niż transplantacja nerki świńskiej, co wynika ze świetnie udokumentowanych zabiegów i doświadczenia chirurgów w tym zakresie – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Model działalności NanoGroup opiera się na sprzedaży licencji na autorskie rozwiązania o dużym potencjale rozwojowym na wczesnym (przedklinicznym lub IND) etapie międzynarodowym firmom biotechnologicznym i farmaceutycznym, które następnie mogą je wprowadzić na rynek.
– W rozumieniu spółki, komercjalizacja oznacza zawarcie umowy z partnerem branżowym. Działania w tym kierunku już się rozpoczęły, a moment zawarcia umowy zależny jest od warunków otrzymywanych ofert – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Zarząd zakłada, że w pierwszej kolejności produkty NanoGroup wejdą na rynek europejski. Największy potencjał komercjalizacyjny widzi jednak w USA.
– Jesteśmy również świadomi obecnej i przyszłej istotności rynku azjatyckiego, w tym Chin – powiedzieli przedstawiciele spółki.
– Planujemy nawiązanie współpracy z partnerem branżowym o zasięgu globalnym, co wynika z konieczności posiadania wysoce wyspecjalizowanej sieci dystrybucyjnej – dodali.
NanoGroup powstała w 2016 r. w celu konsolidacji w jednej grupie kapitałowej spółek celowych realizujących projekty skupione wokół nanotechnologii. W 2017 roku spółka zadebiutowała na GPW.