
Fot. fb/E3 Expo
Blisko 3 miliardy graczy na całym świecie wyda na cyfrową rozrywkę 175,8 miliarda dolarów w tym roku. To oznacza niewielki spadek o 1,1 proc. rok do roku. Tegoroczne hamowanie to efekt problemów na rynku komputerów osobistych i konsol. Według prognoz analityków NewZoo, ten pierwszy spadnie o 2,8 proc. rok do roku do 35,9 mld USD, a drugi o 8,9 proc. do 49,2 mld USD.
Suchą stopą przez „covidowy kryzys” przejdzie natomiast rynek gier mobilnych. Tu analitycy prognozują 90,7 mld USD przychodów w 2021 r., co oznacza wzrost o 4,4 proc. rok do roku. To ponad połowa globalnego rynku gier. Jak zauważają eksperci, segment ten jest mniej dotknięty skutkami COVID-19 niż gry na PC i konsole.
Długoterminowe prognozy dla rynku gier pozostają jednak pozytywne, jednak według ekspertów sektor ten po prostu nie może utrzymać imponującego wzrostu z 2020 roku przez kolejny rok. Niewielki spadek rynku w tym roku jest tymczasowy, liczba graczy rośnie, a sposób, w jaki angażują się w rozrywkę, staje się coraz bardziej złożony.
Rynek gier jest warty 176 mld USD
Rynek będzie rósł ze zdrowym CAGR (2019 do 2024) na poziomie +8,7 proc., aby osiągnąć 218,7 miliarda dolarów w 2024, przekraczając próg 200 miliardów dolarów w 2023 r.

Globalny podział graczy ze względu na region z dynamiką wzrostu rok do roku. Źródło: Raport Raport 2021 Global Games Market opracowany przez Newzoo
Wzrost liczby graczy jest pewny
Wskaźniki wzrostu graczy od 2020 do 2021 roku są imponujące (+5,4 proc.), a wielu nowych graczy, którzy wejdą na rynek podczas pandemii, będzie nadal wydawać pieniądze i angażować się w rozrywkę. Zdaniem ekspertów, w najbliższych latach ten trend powinien się utrzymać.

Globalna prognoza liczby graczy. Źródło: Raport Raport 2021 Global Games Market opracowany przez Newzoo
Powyższy obraz przedstawia dziewięcioletnią prognozę wzrostu bazy graczy od 2015 roku, kiedy liczba graczy wynosiła nieco ponad 2 miliarda, do liczby graczy w 2024 roku przekraczającej 3,3 miliarda.