lshxkkln
PARTNER SERWISU
jrnstcpx

Handel i konsumpcja

  • 01 czerwca 2022
    Answear.com wchodzi na rynek słoweński
    Answear.com wchodzi na rynek słoweński

    E-commerce oferujący modę i produkty dekoracyjne do wnętrz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, stawia kolejny krok na drodze ekspansji zagranicznej i rozpoczyna działalność w Słowenii. Jest to jeden z najbardziej zamożnych i rozwiniętych gospodarczo krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Przychody z handlu online w tym kraju wyniosły w 2021 r. 641 mln USD, a kategoria „moda” miała największy udział i stanowiła 28 proc. wszystkich zakupów w internecie. Otwarcie drugiego rynku na Bałkanach pozwoli również zoptymalizować proces logistyczny.

  • UKE prognozuje wzrost polskiego rynku e-commerce do 115 mld zł w 2022 r. i 130 mld zł w 2023 r.
    UKE prognozuje wzrost polskiego rynku e-commerce do 115 mld zł w 2022 r. i 130 mld zł w 2023 r.

    Wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 115 mld zł w 2022 r. (ze 100 mld zł w ub.r.) i dalej do 130 mld zł w 2023 r., prognozuje Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) na podstawie raportu PwC Polska "Perspektywy rozwoju e-commerce w Polsce w latach 2021-2026".

  • 30 maja 2022
    Ceny żywności w Europie mogą wzrosnąć o ponad 10 proc. w tym roku
    Ceny żywności w Europie mogą wzrosnąć o ponad 10 proc. w tym roku Zdaniem ekspertów z Allianz Trade, inflacja żywności w Europie i wszystkich głównych krajach europejskich w 2022 r. znajdzie się powyżej poziomu 10 proc. Według raportu, obecne ceny nie odzwierciedlają jeszcze wpływu wojny na Ukrainie, a inflacja wynika nie tylko z wyższych kosztów produkcji żywności, ale również z rosnących kosztów transportu, pracy i pakowania.
  • Esotiq & Henderson miał 2,33 mln zł zysku netto, 1 mln zł zysku EBIT w I kw. 2022 r.
    Esotiq & Henderson miał 2,33 mln zł zysku netto, 1 mln zł zysku EBIT w I kw. 2022 r.

    Esotiq & Henderson odnotował 2,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 2,79 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

  • wczoraj
    Allegro dobrze rozpoczęło 2022 rok. Zarząd zaktualizował prognozy finansowe
    Allegro dobrze rozpoczęło 2022 rok. Zarząd zaktualizował prognozy finansowe

    Wyniki Allegro za pierwszy kwartał 2022 roku sprostały oczekiwaniom rynkowych ekspertów. Spółka obniżyła jednak tegoroczne prognozy wyników finansowych bez uwzględnienia wyników Grupy Mall i WE|DO. Czwartkową sesję notowania Allegro rozpoczęły od odrabiania strat i po blisko godzinie handlu są już na plusie.

  • 25 maja 2022
    Grupa Oponeo.pl wypracowała 276 mln zł przychodów w I kwartale 2022 r.
    Grupa Oponeo.pl wypracowała 276 mln zł przychodów w I kwartale 2022 r.

    W I kwartale 2022 roku Grupa Ooneo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 275,93 mln zł wobec 254,5 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wzrost przychodów o 8,41 proc. został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego między innymi przez wojnę na Ukrainie i kryzys na rynku energetycznym.

  • 24 maja 2022
    Unimot miał blisko 115 mln zł zysku netto w I kwartale 2022 r.
    Unimot miał blisko 115 mln zł zysku netto w I kwartale 2022 r.

    Unimot odnotował 114,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 30,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

  • CCC sprzedało 38 tys. akcji Modivo spółce prezesa za 22,8 mln zł
    CCC sprzedało 38 tys. akcji Modivo spółce prezesa za 22,8 mln zł

    CCC zawarło umowę ze spółką komandytowo-akcyjną, której jedynym komplementariuszem jest prezes Modivo Damian Zapłata dotyczącą sprzedaży na rzecz tej spółki 38 tys. akcji serii I Modivo po cenie emisyjnej 600 zł za sztukę, tj. w zamian za wkład pieniężny o łącznej wartości 22,8 mln zł.

  • 20 maja 2022
    Answear: Wyniki pierwszego kwartału dają dobrą bazę do wyniku całego roku
    Answear: Wyniki pierwszego kwartału dają dobrą bazę do wyniku całego roku

    Gośćmi czwartkowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli Krzysztof Bajołek, prezes zarządu i Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.com SA. Tematem spotkania było omówienie wyników za I kwartał 2022 r. oraz perspektywy rozwoju spółki w kolejnych okresach.

  • 19 maja 2022
    Spółki ukraińskie łapią drugi oddech. Do większego odbicia potrzebne jest odblokowanie portów
    Spółki ukraińskie łapią drugi oddech. Do większego odbicia potrzebne jest odblokowanie portów

    Po blisko trzech miesiącach wojny w Ukrainie jest już jasne, że wiele czarnych scenariuszy nie zrealizuje się. Sukcesy wojsk ukraińskich powoli przekładają się na notowania spółek, których aktywa są coraz dalej od linii frontu. Zdaniem ekspertów, do kontynuacji odbicia niezbędne jest wznowienie handlu morskiego i przywrócenie zdolności eksportowej Ukrainie.

  • Mapa polskiego e-commerce. Sklep internetowy to coraz częściej podstawa biznesu
    Mapa polskiego e-commerce. Sklep internetowy to coraz częściej podstawa biznesu Platforma sklepów internetowych Shoper co roku przygotowuje raport, w którym podsumowuje polski rynek e-commerce. Z podsumowania 2021 roku wynika, że dla ponad 26 proc. ankietowanych prowadzony przez nich sklep internetowy jest głównym źródłem dochodu. To wynik o 5 pp wyższy niż rok wcześniej.
  • Answear z mocnym wzrostem przychodów i stratą netto
    Answear z mocnym wzrostem przychodów i stratą netto

    E-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zwiększył przychody o 44 proc. rdr. do 178 mln zł. Gorzej wypadł wynik, netto gdzie pojawiła się strata przekraczająca 3 mln zł. W czwartek kurs akcji Answear spada o 12 proc.

  • 18 maja 2022
    Gamivo: Pracujemy nad prospektem emisyjnym, który zamierzamy złożyć w KNF najszybciej jak to możliwe
    Gamivo: Pracujemy nad prospektem emisyjnym, który zamierzamy złożyć w KNF najszybciej jak to możliwe

    Gośćmi środowego webinaru inwestorskiego StockWatch.pl byli przedstawiciele zarządu Gamivo SA – Mateusz Śmieżewski oraz Tomasz Lewandowski. Tematem spotkania było omówienie wyników finansowych za I kwartał 2022 roku oraz plany na najbliższe miesiące.

  • 17 maja 2022
    Answear.com wznowił działalność w Ukrainie
    Answear.com wznowił działalność w Ukrainie

    E-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wznowił działalność na rynku ukraińskim. Spółka po okresie testowych zamówień wznowiła regularną sprzedaż w całym kraju, z pominięciem południowo-wschodniej części Ukrainy, gdzie ciągle trwają działania wojenne.

  • 09 maja 2022
    Manufaktura Piwa Wódki i Wina przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku amerykańskim
    Manufaktura Piwa Wódki i Wina przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku amerykańskim

    Spółka zarządzana przez Janusza Palikota aktywnie rozbudowuje obecność swoich produktów poza granicami Polski. Obecnie przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży wyselekcjonowanych produktów wytwarzanych w Polsce na rynku amerykańskim.

  • CDRL rekomenduje wypłatę 0,75 zł dywidendy na akcję z zysku za 2021 r.
    CDRL rekomenduje wypłatę 0,75 zł dywidendy na akcję z zysku za 2021 r.

    Zarząd CDRL zarekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy z zysku za 2021 rok w wysokości 0,75 zł na jedną akcję. Łączna wartość wypłaconej dywidendy zostanie ustalona według stanu akcji spółki dających prawo do dywidendy na dzień podjęcia uchwały walnego zgromadzenia. Akcjonariusze podejmą decyzję dotyczącą dywidendy podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia zaplanowanego na 3 czerwca br.

  • 06 maja 2022
    Dino Polska miało 191,38 mln zł zysku netto, 332,8 mln zł EBITDA w I kw. 2022 r.
    Dino Polska miało 191,38 mln zł zysku netto, 332,8 mln zł EBITDA w I kw. 2022 r.

    Dino Polska odnotowało 191,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 144,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

  • 05 maja 2022
    Grupa Oponeo.pl w kwietniu wypracowała 126 mln zł przychodów ze sprzedaży
    Grupa Oponeo.pl w kwietniu wypracowała 126 mln zł przychodów ze sprzedaży

    Według wstępnych danych, w kwietniu internetowy dystrybutor opon i felg wypracował rekordowe 125,99 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wynik 11 proc. wyższy niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

  • Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza sprzedawać w serwisie Amazon
    Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza sprzedawać w serwisie Amazon

    Manufaktura Piwa Wódki i Wina wchodzi w nowy kanał dystrybucji produktów online w formule „marketplace”. W tym celu spółka podpisała list intencyjny z firmą Gonito sp. z o.o., specjalizującą się w obsłudze podmiotów zainteresowanych wykorzystaniem największej elektronicznej platformy sprzedażowej na świecie - Amazon. Zawarty list intencyjny potwierdza zamiar nawiązania współpracy pomiędzy ww. podmiotami w zakresie wsparcia i pomocy ze strony Gonito na rzecz MPWiW w przygotowaniu i uruchomieniu kanału sprzedaży tenczyńskich produktów na europejskich rynkach obsługiwanych przez Amazon.

  • Asbis miał 16,05 mln USD zysku netto, 25,65 mln USD EBITDA w I kw. 2022 r.
    Asbis miał 16,05 mln USD zysku netto, 25,65 mln USD EBITDA w I kw. 2022 r.

    Asbis odnotował 16,05 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 15,14 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

  • CCC miało wstępnie 110 mln zł EBITDA, 1886 mln zł przychodów w I kw. roku obrotowego 2022
    CCC miało wstępnie 110 mln zł EBITDA, 1886 mln zł przychodów w I kw. roku obrotowego 2022

    CCC odnotowało 110 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA (wg MSSF16) w I kw. roku obrotowego 2022 (luty-kwiecień 2022) wobec 35 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne szacunkowe dane. Przychody w I kw. r.obr. wyniosły 1 886 mln zł wobec 1 428 mln zł rok wcześniej. Kurs akcji spółki rośnie w czwartek rano o 3 proc.

  • 04 maja 2022
    Grupa LPP miała wstępnie 205 mln zł EBIT w I kwartale 2022 r.
    Grupa LPP miała wstępnie 205 mln zł EBIT w I kwartale 2022 r. LPP miało 3.415 mln zł skonsolidowanych przychodów i 205 mln zł zysku operacyjnego w I kw. r.obr. 2022/2023 (luty-kwiecień 2022), podała spółka, powołując się na wstępne dane. Oznaczało to wzrost odpowiednio o 45 proc. i 136 proc. r/r.
  • Asbis prognozuje 48-52 mln USD zysku netto przy 2,2-2,4 mld USD przychodów w 2022 r.
    Asbis prognozuje 48-52 mln USD zysku netto przy 2,2-2,4 mld USD przychodów w 2022 r.

    Asbis prognozuje, że osiągnie 48-52 mln USD zysku netto po opodatkowaniu przy 2,2-2,4 mld USD przychodów ze sprzedaży w 2022 r. Kurs akcji dystrybutora produktów branży informatycznej rośnie w środę przed południem o 6 proc.

  • 29 kwietnia 2022
    BM Reflex: Ceny paliw, szczególnie LPG, będą ponownie rosnąć w kolejnym tygodniu
    BM Reflex: Ceny paliw, szczególnie LPG, będą ponownie rosnąć w kolejnym tygodniu Ceny benzyny i oleju napędowego będą prawdopodobnie dalej rosły, średnio do 10 groszy na litrze, a jeszcze bardziej może drożeć autogaz, którego ceny zaczną zmierzać w kierunku 4 zł/l, wynika z komentarza rynkowego analityków BM Reflex.
  • 28 kwietnia 2022
    LPP chce sprzedać biznes w Rosji
    LPP chce sprzedać biznes w Rosji

    LPP podjęło decyzję o sprzedaży spółek należących do grupy zarejestrowanych w Rosji: Re Trading oraz LLC Re Development.

  • 27 kwietnia 2022
    KE proponuje zawieszenie na rok ceł importowych na ukraiński eksport do UE
    KE proponuje zawieszenie na rok ceł importowych na ukraiński eksport do UE Komisja Europejska zaproponowała zawieszenie na rok ceł importowych na cały ukraiński eksport do Unii Europejskiej. Propozycja oznaczałaby również zawieszenie na rok wszystkich unijnych środków antydumpingowych i ochronnych stosowanych wobec ukraińskiego eksportu stali, poinformowała Komisja.
  • 21 kwietnia 2022
    Shoper zanotował skokowy wzrost wyników w 2021 r.
    Shoper zanotował skokowy wzrost wyników w 2021 r.

    Ubiegłoroczny debiutant pochwalił się rekordowymi zyskami i przychodami. Jak zaznacza spółka, wzrost wyników napędzany były szybkim rozwojem oferty produktowej i rosnącą pozycją małych i średnich firm na polskim rynku e-commerce. W czwartek akcje Shopera drożeją o 2,5 proc.

  • Kurs Asbisu rośnie po wstępnych wynikach za marzec
    Kurs Asbisu rośnie po wstępnych wynikach za marzec

    Asbis Enterprises wypracował skonsolidowane przychody na poziomie ok. 209 mln USD w marcu br., co oznacza spadek o ok. 20 proc., podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane. Kurs akcji dystrybutora elektroniki użytkowej rośnie w czwartek o ponad 5 proc.

  • LPP szykuje wyprzedaże w swoich sklepach i oczekuje spadku marży o kilka punktów proc.
    LPP szykuje wyprzedaże w swoich sklepach i oczekuje spadku marży o kilka punktów proc.

    LPP musi się pozbyć nadmiaru kolekcji wiosennej i oczekuje spadku marży o kilka pkt proc. w I poł. br. Od II półrocza spółka spodziewa się stabilizacji lub powrotu marż do wyższych poziomów, poinformował wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.

  • CCC miało 223,4 mln zł straty netto, 581,2 mln zł zysku EBITDA w 2021 r.
    CCC miało 223,4 mln zł straty netto, 581,2 mln zł zysku EBITDA w 2021 r.

    CCC odnotowało 223,4 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 1 219,9 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat