Simteract: Carpool Simulator to projekt, który ma wygenerować zysk
Gościem poniedziałkowego czatu inwestorskiego StockWatch.pl był Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract. Tematem spotkania było przedstawienie działalności spółki oraz omówienie jej planów w perspektywie debiutu na NewConnect.
Simteract to spółka z backgroundem softwarehouse’owym, która specjalizuje się w gatunku premium indie simulation. Firma posiada doświadczenie w branży gier wideo oraz w tworzeniu oprogramowania profesjonalnych symulatorów. Jest autorem między innymi technologii Traffic AI – Inteligentnego Systemu Ruchu Drogowego. Od czasu rozbudowania swojego zespołu, Simteract skupia się na produkcji gier z autorską technologią. Obecnie rozwija dwa projekty: zapowiedziany już Carpool Simulator oraz grę pod roboczym tytułem Projekt #1.
Carpool Simulator jest symulatorem jazdy samochodem, w którym gracze będą mogli wcielić się w kierowcę przemierzającego ulice największych europejskich miast. Gra ma ukazać się na PC, Xbox, i PS4. Sam prezes porównał grę do Euro Truck Simulator, w którym oprócz prowadzenia pojazdów gracz zarządza flotą i zleceniami.
– Przede wszystkim, Carpool wyróżnia się jakością wykonania, realnymi miastami, w których wykonujemy zadania (na początek planujemy Berlin, Paryż oraz Londyn), a także zaawansowanym systemem ruchu drogowego (autorską technologią Traffic AI), który jest również wykorzystywany do szkolenia inteligentnych samochodów – opisywał grę Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.
Spółka szykuje prywatną emisję akcji, która ma sfinansować zdecydowaną część prac nad Carpool Simulator. Prezes Jaśkiewicz liczy, że pozostałą część budżetu produkcyjnego (około 15-20 proc.) zapewni wydawca.
– W tym momencie opracowujemy szczegóły dotyczące emisji. Będzie to emisja prywatna, więc na ten moment można zwrócić się do Domu Maklerskiego Trigon lub do samej spółki z deklaracją wyrażonego zainteresowania – mówi prezes studia.
Firma rozmawia obecnie z 3-4 podmiotami. Gra ma być pokazywana na tragach branżowych, w czym pomoże grant uzyskany od z programu PARP Go To Brand. Spółka mocno wierzy w potencjał szykowanych gier.
– Jest za wcześnie, żeby mówić o konkretnych prognozach. Natomiast wg SteamSpy, Fernbus Simulator to ponad 250 tys. sprzedanych kopii, City Car Driving to ponad 0,5 mlna, Farming Simulator ’19 to ponad milion, a Euro Truck Simulator właśnie przełamał barierę 8 mln – dodał prezes.
Natomiast Projekt #1, którego szczegóły są owiane tajemnicą, powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon (grupa Bigben Interactive). Pierwszych informacji na temat gry powinniśmy spodziewać się w 2021 roku.
Zainteresowanie uczestników czatu budziła również zmiana działalności spółki. Wcześniej Simteract zajmował się produkcją profesjonalnych symulatorów treningowych, między innymi symulatora pociągu, na którym maszyniści w Teksasie uczyli się prowadzić lokomotywy.
– Gaming daje w tym momencie większe możliwości rozwoju, a jako system zbudowany w Polsce, pomaga rozwinąć się w spółkę oferującą swoje produkty globalnie. Nie zarzucamy przy tym działalności w zakresie profesjonalnych symulacji – powiedział Marcin Jaśkiewicz.
Obecnie firma zatrudnia ponad 30 osób, ale ta liczba ma wzrosnąć w najbliższym czasie.
– Większa część zespołu pracuje nad Projektem #1. Obecnie zwiększamy zatrudnienie w kontekście Carpool Simulator. Planujemy, żeby w przyszłym roku było nas około 50 osób – powiedział prezes Jaśkiewicz.
– Nasz zespół został powiększony o grono specjalistów, którzy pracowali m.in. dla Techlandu i CI Games (pracowali nad grami takimi jak Sniper czy Pure Farming 2018), dlatego sądzimy, że nasze kompetencje są niewątpliwie na odpowiednim poziomie – dodał Marcin Jaśkiewicz.
Główna siedziba spółki znajduje się w Lublinie, ale studio ma także swoje oddziały w Rzeszowie (odpowiada za symulacje) i Krakowie (skupia się na produkcji gier).
– Dostosowujemy się do obecnej sytuacji i współpracujemy ze specjalistami z całego kraju – mamy w planach otwarcie biura również w Warszawie – powiedział Marcin Jaśkiewicz.