
(Fot. Pexels)
Członek zarządu Spyrosoftu Sebastian Łękawa poinformował, że spółka zamierza kontynuować strategię dywersyfikacji działalności, która pozwala jej łagodzić skutki spowolnienia w poszczególnych branżach.
– Jeżeli chodzi o perspektywy, to głównym kierunkiem, na który patrzymy, jest podtrzymanie kluczowego aspektu, jakim jest dywersyfikacja. To nam bardzo dobrze wychodzi. Dywersyfikacja grupy bardzo dobrze mityguje różnego rodzaju zawirowania w poszczególnych branżach – powiedział Łękawa podczas wideokonferencji.
Jako przykład podał przejściowe pogorszenie sytuacji w sektorze motoryzacyjnym, które zostało zrównoważone przez rozwój działalności w sektorach obronnym, reklamowym i marketingu technologicznym. W segmencie Defense spółka zrealizowała m.in. kontrakt z Enisą oraz podpisała nową umowę dotyczącą komunikacji satelitarnej.
– W ramach Defense informowaliśmy o pierwszych sukcesach. To był kontrakt z Enisa. W ostatnim czasie podpisaliśmy również niewielką rzecz, ale dla nas bardzo istotną w obszarze związanym z komunikacją satelitarną. To też dotyczy branży Defense i widzimy, że to jest bardzo dobry kierunek i zdecydowanie powinniśmy w tym obszarze nadal się rozwijać – dodał członek zarządu.
Spółka nadal rozważa kolejne akwizycje – zarówno na rynkach azjatyckich (w tym w Indiach), jak i w Stanach Zjednoczonych. Nie wyklucza również działań oportunistycznych w innych regionach. W USA poszukuje obecnie konsultantów IT, którzy mają wspierać ofertę dla dużych klientów korporacyjnych. Wśród strategicznych kierunków rozwoju Łękawa wymienił także sektor healthcare oraz rynki Zatoki Perskiej.
– Szukamy obecnie wysokiej jakości konsultantów w Stanach Zjednoczonych, których chcemy użyć jako głównej osi dostarczania usług związanych z consultingiem IT do dużych przedsiębiorstw w USA. To jest dla nas jeden z kluczowych elementów. Kolejną sprawą, na którą patrzymy, jest rynek healthcare. Obecnie w ramach grupy to ok. 5%. Widzimy tutaj duży potencjał, chcemy postawić mocno na healthcare w Stanach Zjednoczonych. To dla nas też jest kluczowy kierunek na najbliższe lata. Dodatkowo to co jest też interesujące – i tu widzimy pojawiające się zapytania – to są kraje Zatoki Perskiej. Tutaj podjęliśmy działania zmierzające ku temu, aby mocniej zaadresować swoją obecność na tym obszarze – wymienił Łękawa.
Wśród filarów strategii sprzedażowej Spyrosoftu znajduje się sztuczna inteligencja. Chociaż obecnie odpowiada za 4 proc. przychodów, Łękawa podkreślił, że AI jest obecna w większości projektów i stanowi ważny element zarówno oferty dla klientów, jak i wewnętrznych procesów organizacyjnych.
– Obecnie 4% przychodów pochodzi bezpośrednio z usług związanych z AI. Ale AI występuje absolutnie w większości projektów. AI, case study, referencje klientów to jedne z głównych punktów, o które opieramy pozyskiwanie nowych klientów. Ale AI to nie tylko działania do klientów, to też działania wewnątrz organizacji, które sprawiają, że nasza organizacja jest bardziej efektywna – wskazał członek zarządu.
Spyrosoft powstał w 2016 roku we Wrocławiu. Spółka specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania i działa w sektorze IT. Na głównym rynku GPW notowana jest od marca 2022 roku i wchodzi w skład indeksu sWIG80.