dcfgvais
Advertisement
PARTNER SERWISU
lwfivuve

Spyrosoft zwiększył przychody i EBITDA w I połowie 2025 roku mimo słabości segmentu Automotive

Omawiane walory:

Grupa Spyrosoft wypracowała 7,92 mln zł zysku netto w II kwartale 2025 roku przy rosnących przychodach i zysku operacyjnym. Mimo słabości w segmencie Automotive, spółka osiągnęła wzrosty dzięki dywersyfikacji działalności, w tym rozwojowi segmentów Media & Entertainment oraz e-Mobility, Renewables & Energy.

Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft.

Spyrosoft odnotował 7,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kwartale 2025 roku wobec 8,58 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 9,47 mln zł, a EBITDA 12,7 mln zł wobec odpowiednio 7,98 mln zł i 11 mln zł rok wcześniej. EBITDA skorygowana sięgnęła 13,2 mln zł wobec 11 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły do 145,48 mln zł w porównaniu z 103,36 mln zł w II kwartale 2024 roku.

W całym I półroczu 2025 roku zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 16,97 mln zł wobec 12 mln zł rok wcześniej, przy przychodach w wysokości 289,66 mln zł (211,79 mln zł rok wcześniej). EBITDA osiągnęła 29,6 mln zł, a skorygowana EBITDA – 30,3 mln zł wobec odpowiednio 22,8 mln zł i 23 mln zł w I półroczu 2024 roku.

– Minione półrocze oceniam pozytywnie: Grupa Spyrosoft znacząco zwiększyła przychody i zatrudnienie, wzrosły również wypracowane zyski na poziomie operacyjnym i netto. Rosnąca skala działalności jest dla nas priorytetem. Sytuacja na rynku usług IT pozostawała wymagająca, choć w większości obsługiwanych przez nas branż była stabilna. Nie dotyczy to natomiast samego segmentu Automotive, w którym koniunktura (…) była wyraźnie niekorzystna. W drugim kwartale br. skupiliśmy się na transformacji tego segmentu, polegającej na dostosowaniu zatrudnienia i kompetencji do niższej aktywności w całym sektorze. Okresowo podwyższyło to koszty działalności – komentuje prezes Konrad Weiske.

– Jednocześnie, bardzo dobrze zadziałała w tej sytuacji budowana w świadomy sposób dywersyfikacja naszego biznesu, zarówno pod kątem branżowym, jak i geograficznym. Jak widać po wynikach całej Grupy, spadki przychodów w segmencie Automotive zostały zamortyzowane z nawiązką przez pozostałe segmenty, które w większości zanotowały wyraźne wzrosty – dodaje prezes.

Udział segmentu Automotive w przychodach Grupy spadł w I półroczu 2025 roku do 14 proc. z 27 proc. rok wcześniej. Wzrosty przychodów zanotowały m.in. segmenty Media & Entertainment oraz e-Mobility, Renewables & Energy. Pierwszy z nich odpowiadał za 21 proc. półrocznych przychodów (11 proc. rok wcześniej), głównie dzięki kontraktowi z BBC. Nowy segment obejmujący elektromobilność, OZE i energię przyniósł 5 proc. przychodów.

– Co ważne, nasza rosnąca obecność w obu tych segmentach to również wynik udanych akwizycji: Better Software Group w 2022 r. oraz Codibly ponad rok temu. Potwierdza to, że strategicznie dobrane przejęcia mogą skutecznie uzupełniać nasz rozwój organiczny. Zgodnie z zapowiedziami planujemy kolejne akwizycje – nasza aktywność w tym obszarze wzrosła w ostatnich miesiącach, analizujemy rynek i pojawiające się możliwości – powiedział Weiske.

Grupa osiągnęła w I półroczu EBITDA w wysokości 29,6 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. r/r. Na wynik negatywnie wpłynęły koszty transformacji segmentu Automotive oraz wyższe wydatki związane z aktywnością akwizycyjną. Skorygowana EBITDA, uwzględniająca te koszty, wyniosła 30,33 mln zł i była o 32 proc. wyższa niż rok wcześniej. Marża EBITDA obniżyła się z 10,75 proc. do 10,22 proc.

– Patrząc na kolejne kwartały zachowujemy umiarkowany optymizm, co wynika przede wszystkim z bardzo zmiennej sytuacji geopolitycznej, która ma największe przełożenie na koniunkturę szeroko rozumianego rynku IT. Naszą sprawdzoną receptą na to jest dalsza dywersyfikacja Grupy. Rozwijamy właśnie nowe segmenty działalności: Defence, Security & Aerospace oraz AdTech & MarTech. (…) Przychody Grupy pochodzące bezpośrednio ze sztucznej inteligencji już teraz wynoszą 4 proc., a elementy AI obecne są niemal we wszystkich naszych projektach. (…) Dlatego właśnie dalej będziemy intensywnie rozwijać tę działalność, pozyskując najlepszych specjalistów – podsumował prezes.

Na koniec czerwca 2025 roku zatrudnienie w Grupie wzrosło do 1 949 osób wobec 1 457 rok wcześniej. Udział tzw. „ławki” w kosztach wytworzenia utrzymał się na niskim poziomie 2,76 proc. (6 proc. rok wcześniej).

Na poziomie jednostkowym zysk netto wyniósł w I półroczu 2025 roku 18,53 mln zł wobec 5,89 mln zł rok wcześniej.

Spyrosoft to spółka technologiczna z Wrocławia, notowana na GPW od 2022 roku, wchodząca w skład indeksu sWIG80.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat