We wtorek pojawiła się informacja, że syndyk DSS złożył oświadczenie o odstąpieniu od czterech umów bezpośrednio lub pośrednio dotyczących budowy autostrad. W środę pojawiło się potwierdzenie najpierw ze strony PBG, a następnie Hydrobudowy, że otrzymały pismo o całkowitym odstąpieniu od umowy zawartej przed rokiem (25 maja 2011 r.) na budowę autostrady A-4 Tarnów-Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia. >> Komunikat spółki tutaj.
Liderem konsorcjum jest Hydrobudowa, a DSS występował w roli podwykonawcy. Zakres robót objętych wypowiedzianą umową obejmował wykonanie podbudowy z kruszywa oraz nawierzchni bitumicznych. Wstępna wartość kontraktu, jaka pojawiła się w treści porozumienia to 226 mln zł. Konsorcjum będzie musiało wykonać wspomniane prace własnymi siłami lub zlecić je innej firmie, dlatego lider zamierza dochodzić należności z tytułu kary umownej od DSS.
>> Zmartwień przybywa w błyskawicznym tempie. >> Hydrobudowa ma kolejny wniosek o upadłość i problem z DSS.
– Skutki finansowe związane z odstąpieniem przez syndyka masy upadłości spółki Dolnośląskie Surowce Skalne od umowy zawartej z emitentem będą obejmowały konieczność dokonania wzajemnych rozliczeń stron, z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze. Emitent posiada również wobec podwykonawcy roszczenia z tytułu nienależytego wykonywania przez podwykonawcę zawartej umowy, a w szczególności roszczenie z tytułu naliczonych kar umownych w kwocie około 17,5 mln zł, których będzie w obecnej sytuacji dochodził od upadłego. – czytamy w komunikacie.
Druga rozwiązana umowa była zawarta z Polimeksem-Mostostal i również zakładała wykonanie robót w charakterze podwykonawcy. Kolejna dotyczyła wykonania nawierzchni na obwodnicy wokół Żyrardowa. W tym wypadku na placu budowy DSS pozostawił BOGL a KRYSL i spółkę POL-DRÓG. Ostatni kontrakt obejmował prace na pechowym odcinku autostrady A2 od Strykowa do Konotopy.
>> O sytuacji w DSS informujemy na bieżąco. >> Wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz tutaj.