PARTNER SERWISU
ayhdkwmp

TelForceOne chce być alternatywą dla produktów światowych marek

Omawiane walory:

Z Wiesławem Żywickim, wiceprezesem TelForceOne SA o wynikach finansowych rozmawia Kamil Gemra.

StockWatch.pl: Panie wiceprezesie po trzech kwartałach spółka może pochwalić się dwucyfrową dynamiką wzrostu przychodów. W tym czasie zysk netto wzrósł czterokrotnie. Jakie czynniki miały wpływ na te rezultaty?

Wiesław Żywicki: Wyniki bieżące wynikają ze wzrostów we wszystkich grupach produktowych i kanałach dystrybucji, jak również bardzo dobrego przyjęcia nowych produktów w postaci tabletów myTAB i e-papierosów. W ubiegłym roku całkowicie wycofaliśmy się natomiast, w zakresie tradycyjnych telefonów GSM, z rozwiązań Dual-SIM, które zaczęły być nierentowne, co mocno rzutowało na rezultat 2012 r. Bardzo duże oczekiwania wiążemy z właśnie wprowadzanymi na rynek najnowszymi rozwiązaniami smartfonów myPhone. Bardzo duża praca została wykonana nad zwiększeniem sprzedaży – zarówno wolumenu jak i asortymentu w kanałach marketów sieciowych i wielkopowierzchniowych. Jakością oferty i serwisu udało nam się je przekonać, że spółka jest wysoce wyspecjalizowanym i niezawodnym partnerem obsługującym produkty elektroniczne, które wymagają wysokich kompetencji technicznych i produkcyjnych. Dzięki temu, nasze towary są systematycznie widoczne między innymi w największej w Polsce sieci Biedronka, a w Czechach w Tesco. Proszę także zwrócić uwagę na fakt utrzymywania dużej dyscypliny w zakresie kosztów, w tym kosztów ogólnego zarządu, których wzrost jest niewspółmierny do dynamiki przychodów, przy rosnącej jednocześnie rentowności brutto.

Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne SA (fot. materiały spółki)

Trzeci kwartał w Państwa branży zazwyczaj jest słaby, a tymczasem Wam udało się utrzymać poziom sprzedaży telefonu myPhone na poziomie drugiego kwartału. Jakie kanały dystrybucyjne się do tego przyczyniły?

Spółka myPhone kontynuuje stabilną współpracę ze wszystkimi sieciami handlowymi, z którymi współpracuje już od dłuższego czasu. Zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami spółki, wzmocnienie podstawowej działalności firmy poprzez rozbudowanie oferty telefonów z serii Simple Life, obecnie przynosi zamierzone oferty.

Oferta spółki w kanale telefonów o prostej funkcjonalności odbierana jest bardzo dobrze przez wszystkie sieci handlowe, a efektem tego jest utrzymanie wielkości wolumenu sprzedaży w trzecim, słabszym do drugiego, kwartale. Duże znaczenie ma dla nas sprzedaż zagraniczna w Europie Środkowej w znacznym stopniu prowadzona przez nasze spółki z Czech i Słowacji. Dotyczy to zarówno open-marketu jak i sprzedaży do operatorów. Zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznych dystrybucja poprzez sieci sprzedażowe jest tutaj bazowa.

Z pewnością spore nadzieje inwestorzy wiążą ze sprzedażą Państwa smartphonów. Wprowadziliście trzy nowe modele: myPhone NEXT, myPhone FUN i myPhone DuoSmart. Jak idzie ich sprzedaż?

Prace deweloperskie oraz przygotowania nad ofertą smartfonów myPhone trwały od początku 2013 roku. W efekcie tych prac powstały trzy nowoczesne smartfony, które swoimi grupami docelowymi obejmują cały rynek. myPhone NEXT to najbardziej zaawansowany, biznesowy model, który z powodzeniem konkuruje z najlepszymi, dwu-trzykrotnie droższymi urządzeniami międzynarodowych konkurentów. myPhone DuoSmart stanowi alternatywę dla najpopularniejszych obecnie smartfonów światowych marek w cenie do 1 tys. zł, przy cenie niższej o ok. 50 proc. Model Fun z czterocalowym wyświetlaczem to budżetowy smartfon, idealny zwłaszcza dla osób rozpoczynających przygodę ze smartfonem. Jak już wspominałem liczymy na zdobycie znacznych udziałów rynkowych w open market przez nasze smartfony ze względu na dobre komponenty, wysoką jakość i rewelacyjny stosunek ceny do jakości. W czwartym kwartale przewidywana jest sprzedaż w Polsce w tym segmencie rynku powyżej 20 tys. sztuk.

Jednym z najbardziej znaczących kanałów dystrybucji spółki jest sieć Biedronka. Jak układa się współpraca z tym partnerem i czego można się spodziewać w czwartym kwartale tego roku?

Współpraca z największą w Polsce siecią sprzedaży detalicznej Biedronka układa się prawidłowo. Spółka jest coraz większym dostawcą, systematycznie rozszerzając gamę produktową. Ostatni kwartał 2013 będzie obfitował w liczne promocje zorganizowane wspólnie z siecią Biedronka. Najbliższe promocje będą dotyczyć głównych produktów spółki oraz kilku produktów drobnej elektroniki. Na przykład w najnowszej gazetce promocyjnej sieci Biedronka znajdujemy od 18 listopada kilka naszych produktów – tablety myTAB 11 DualCore, telefony myPhone 1045 – i co najważniejsze – smartfony myPhone DuoSmart. W wyniku porozumień z siecią nasz portfel dostaw domknięty jest na kilka miesięcy do przodu.

Wprowadziliście Państwo do swojej oferty kolejny produkt jakim są e-papierosy. Chciałbym poruszyć w związku z tym dwie kwestie. Po pierwsze dlaczego akurat taki produkt, a po drugie, czy nie koncentrujecie się już na zbyt wielu produktach?

Wykorzystujemy potencjał kanałów dystrybucyjnych, szczególnie wielkopowierzchniowych, a dla naszych partnerów i odbiorców jest to bardzo dogodne rozszerzenie oferty produktowej. Z punktu widzenia natomiast zarządzania procesem techniczno-produkcyjnym oraz logistycznym jest to analogiczny produkt do dotychczasowych.

Wprowadzenie e-papierosów było odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku poparte obserwacją bardzo szybkiego rozwoju tej branży, a także zwiększonego zainteresowania ze strony naszych dotychczasowych klientów.

W ostatnim kwartale sieć franczyzowa Państwa sklepów Teletorium powiększyła się o cztery nowe lokalizacje. Jakie macie plany dotyczące tej części biznesu?

Słuchamy się rynku i kreujemy rynek. Jako pierwsi na masową skalę wprowadziliśmy model franczyzy w zakresie sprzedaży akcesoriów i telefonów GSM bez umów operatorskich – poprzez punkty handlowe w największych galeriach. Teraz, gdy tendencja rynkowa polega na budowie i otwieraniu dużych centrów handlowych w mniejszych ośrodkach miejskich, mamy komplementarną ofertę. W efekcie widzimy duży potencjał wzrostu, gdyż sieć Teletorium jest dobrze rozpoznawalną marką zarówno dla operatorów galerii i centrów handlowych jak i konsumentów oraz potencjalnych franczyzobiorców. Wszyscy znają nas jako stabilnego sieciowego partnera. Spółka nadal zamierza otwierać kilkanaście nowych punktów rocznie. Uruchomiła również program punktów partnerskich, skierowany do wyselekcjonowanych niezależnych punktów GSM.

W branży działania TelForceOne czwarty kwartał to okres żniw. Jak jesteście na niego przygotowani i jakie macie oczekiwania po końcówce bieżącego roku?

Przygotowania realizacyjne do obsługi zawartych wcześniej umów i przewidywanych działań na czwarty kwartał trwały już od połowy roku. Widzimy bardzo dobrą reakcję rynku. Wprowadzone teraz nowe produkty mają duży potencjał wzrostowy i tak też postrzegamy nadchodzący rok. 

Dziękuję za rozmowę.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Jest nowe wezwanie na TelForceOne po 3,10 zł za akcję

    Cena w nowym wezwaniu na akcje producenta i dystrybutora elektroniki użytkowej jest identyczna jak w poprzednim. W dalszym ciągu znacznie odbiega od wartości księgowej, która wynosi około 9,30 zł na akcję.

  • Komentarz giełdowy: Rynek w zawieszeniu

    Na rynkach akcyjnych nie obserwujemy dzisiaj dynamicznych ruchów. Widać bardzo umiarkowany optymizm, który właściwie należałoby nazwać trwaniem w zawieszeniu. Najważniejszy czynnik ryzyka dla rynków akcyjnych, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych nadal przed nami, będzie to oczywiście publikacja protokołu z ostatniego posiedzenia Rezerwy Federalnej.

  • Fitch gasi resztki optymizmu na GPW, w grze TelForceOne i InPost

    W środę warszawski parkiet kontynuuje spadki. Stronę podażową wzmocniła agencja ratingowa Fitch, która obniżyła prognozę wzrostu PKB Polski w 2016 roku do 3,2 proc. i podniosła szacunki dot. deficytu sektora finansów publicznych do 2,8 proc.

  • Jest wezwanie na TelForceOne z 35-proc. przebitką, ale poniżej WK

    Proponowana cena za akcje producenta i dystrybutora elektroniki użytkowej w pierwszej części wezwania wynosi 3,10 zł, a w drugiej 2,95 zł. Jednak i tak znacznie odbiega od wartości księgowej, która na jedną akcję wynosi 9,40 zł.

  • Komentarz giełdowy: Słabe dane nie zaburzają spokoju na giełdach

    Poniedziałkowa sesja nie przynosi dużych zmian na indeksach giełdowych. Nieco mniejsza zmienność na rynku finansowym jest spowodowana przede wszystkim nieobecnością inwestorów z Wielkiej Brytanii, gdzie obchodzone jest dziś święto. Z okazji dnia pracy, nieobecni dziś byli również inwestorzy z Chin.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat