Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA) opublikowała listę wniosków zakwalifikowanych do współfinansowania w ramach programu Kreatywna Europa – komponent MEDIA. Zgodnie z zasadami maksymalna kwota dotacji to 150 tys. euro (50 proc. kosztów kwalifikowanych projektu). Członkami komisji oceniającej byli specjaliści z branży gier komputerowych. W sumie pozytywną cenę otrzymało 29 europejskich producentów, w tym trzech znad Wisły: 11 bit studios, Bloober Team oraz Plastic S.C. MIchał Staniszewski, Kinga Staniszewska.
Wniosek 11 bit studios dotyczył gry realizowanej pod roboczym tytułem Industrial. Spółka z NewConnect otrzyma 148.731 euro dofinansowania, co odpowiada 50 proc. kosztów projektu.
– Środki będą wykorzystane na tworzenie w pełni grywalnego prototypu gry. Bardzo cieszymy się, że Agencja EACEA dostrzega wielki potencjał tworzonego projektu i wspiera jego powstawanie. O samym projekcie na razie ujawnimy tyle, że liderem zespołu tworzącego Industrial (roboczy tytuł) jest Maciej Szcześnik, jeden z najbardziej znanych i doświadczonych designerów w Polsce. Maciej był głównym projektantem rozgrywki (lead gameplay designer) gier z serii Wiedźmin. – mówi Paweł Miechowski z 11 bit studios.
Maciej Szcześnik na tegorocznej edycji gamescom reprezentował 11 bit studios na Game Developers Conference, gdzie poprowadził wykład na temat balansowania trudności w grach.
>> Zobacz, co na niemieckich targach promowały spółki giełdowe >> Raport: Polscy producenci gier skromnie na gamescom 2014
Drugą wyróżnioną spółką z NewConnect jest Bloober Team. Wniosek dotyczył dofinansowania w wysokości 150 tys. euro (maksymalny poziom) na realizację projektu Medium- completely innovative design video games. Prezes spółki podkreśla, że komisja oceniła projekt jako niezwykle innowacyjny. Pierwsze informacje o grze mają pojawić się w czwartym kwartale tego roku.
– W chwili obecnej Medium jest grą komputerową, która ma już potencjalnych nabywców z grupy wydawców gier. Nie wykluczamy takiej możliwości, ale dla spółki i jej wartości pozostawienie brand’u w jej rękach wydaje się najkorzystniejsze. To nasz najważniejszy projekt i w jego przypadku nie będziemy szli na kompromisy. – mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team SA.