
Fot. fb/Gamescom
– Sektor gamedev dynamicznie się rozwija, a firmy widzą w nim duży potencjał reklamowy, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane o graczach z całego świata. Dlatego postanowiliśmy skoncentrować naszą działalność na sprzedaży danych, a w szczególności danych gamingowych, czyli dotyczących graczy. Jako spółka zależna jednego z wiodących dostawców danych na świecie mamy dostęp do zaawansowanych technologicznie rozwiązań Cloud Technologies, które są jedną z naszych kluczowych przewag konkurencyjnych na rynku – komentuje Rafał Szychowski, założyciel i CEO spółki OAN.
Online Advertising Network powstała w 2012 roku, a do grupy kapitałowej Cloud Technologies weszła 5 lat później. W zeszłym roku spółka zaczęła dostarczać przetworzone dane cyfrowe o użytkownikach internetu partnerom na całym świecie, a od początku tego roku skupia się na dostarczaniu danych dotyczących branży gamingowej. Spółka w swojej bazie posiada dane z ponad 500 segmentów dotyczących graczy i przetwarza miliony profili użytkowników z całego świata, co daje jej potencjał do dynamicznego rozwoju. Branża gier jest obecnie wyceniana na około 200 mld USD i jest w dwucyfrowym trendzie wzrostowym. Analitycy szacują, że w 2030 roku wielkość rynku gamedev przekroczy wartość 500 mld USD, rosnąc każdego roku średnio o 12,9 proc.
– Z powodzeniem realizujemy strategię Cloud Technologies na lata 2021-2023, której podstawowym założeniem jest rozwój w kluczowym dla nas segmencie sprzedaży danych. Wierzę, że skoncentrowanie modelu biznesowego OAN na sprzedaży danych dedykowanych branży gier pozytywnie wpłynie na wyniki osiągane przez grupę Cloud Technologies – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W III kwartale ubiegłego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9 proc. r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2 proc. W ujęciu od początku 2022 roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com.