vmcmconk
PARTNER SERWISU

Spółka zależna Cloud Technologies skupi się na handlu danymi nt. graczy

Omawiane walory:

Online Advertising Network, jedna ze spółek zależnych notowanego na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies, skoncentruje się na sprzedaży gaming data, czyli danych dotyczących graczy z całego świata.

cloud, technologies, Online, Advertising, Network, dane, gaming

Fot. fb/Gamescom

– Sektor gamedev dynamicznie się rozwija, a firmy widzą w nim duży potencjał reklamowy, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane o graczach z całego świata. Dlatego postanowiliśmy skoncentrować naszą działalność na sprzedaży danych, a w szczególności danych gamingowych, czyli dotyczących graczy. Jako spółka zależna jednego z wiodących dostawców danych na świecie mamy dostęp do zaawansowanych technologicznie rozwiązań Cloud Technologies, które są jedną z naszych kluczowych przewag konkurencyjnych na rynku – komentuje Rafał Szychowski, założyciel i CEO spółki OAN.

Online Advertising Network powstała w 2012 roku, a do grupy kapitałowej Cloud Technologies weszła 5 lat później. W zeszłym roku spółka zaczęła dostarczać przetworzone dane cyfrowe o użytkownikach internetu partnerom na całym świecie, a od początku tego roku skupia się na dostarczaniu danych dotyczących branży gamingowej. Spółka w swojej bazie posiada dane z ponad 500 segmentów dotyczących graczy i przetwarza miliony profili użytkowników z całego świata, co daje jej potencjał do dynamicznego rozwoju. Branża gier jest obecnie wyceniana na około 200 mld USD i jest w dwucyfrowym trendzie wzrostowym. Analitycy szacują, że w 2030 roku wielkość rynku gamedev przekroczy wartość 500 mld USD, rosnąc każdego roku średnio o 12,9 proc.

– Z powodzeniem realizujemy strategię Cloud Technologies na lata 2021-2023, której podstawowym założeniem jest rozwój w kluczowym dla nas segmencie sprzedaży danych. Wierzę, że skoncentrowanie modelu biznesowego OAN na sprzedaży danych dedykowanych branży gier pozytywnie wpłynie na wyniki osiągane przez grupę Cloud Technologies – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

➡ POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

W III kwartale ubiegłego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9 proc. r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2 proc. W ujęciu od początku 2022 roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Cloud Technologies liczy na kolejny rekord sprzedaży w całym 2025 roku

    CLOUD Technologies oczekuje, że rok 2025 przyniesie spółce ponownie rekordowe wyniki sprzedażowe. W II kwartale zanotowano dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży danych, a czerwiec był najlepszym miesiącem w historii pod tym względem.

  • Cloud Technologies przejmuje kanadyjską spółkę

    CLOUD Technologies zawarł ze spółką Connected Interactive Inc. warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów w Data Desk Inc., spółce działającej na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju CLOUD Technologies na lata 2023 - 2025, która ma na celu zwiększanie przychodów w strategicznym obszarze sprzedaży danych i dalszy wzrost organiczny spółki.

  • Cloud Technologies miało 13,13 mln zł zysku netto, 27,54 mln zł znorm. EBITDA w 2024 r.

    CLOUD Technologies odnotowało 13,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 8,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto po normalizacji to 14,93 mln zł vs 11,12 mln zł.

  • Grupa Cloud Technologies wprowadziła na rynek narzędzie AI do analizy danych

    OnAudience - spółka należąca do Grupy CLOUD Technologies - wprowadziła na rynek narzędzie AI Audience Intelligence, które pozwala marketerom i agencjom przygotować precyzyjne grupy odbiorców do targetowania w reklamach online. Jest to jedno z pierwszych tego typu narzędzi AI na świecie.

  • Ostatnia prosta sezonu wyników za III kwartał. Oto jak poradziło sobie 8 małych spółek

    Giełdowe spółki mają czas do końca listopada na podsumowanie wyników za III kwartał. Rynkowi eksperci w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 sprawdzili, jak wypadła ostatnia porcja raportów wśród parkietowych maluchów.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat