
Tomasz Dutkiewicz, prezes zarządu Madmind Studio
Gra Paranoid zadebiutowała 15 grudnia i została przyjęta przez graczy negatywnie. Obecnie na platformie Steam gra posiada tylko 103 oceny, z czego zaledwie 36 proc. jest pozytywnych. Według portalu Steamdb.info peak graczy wynosił w dniu premiery tylko 126 osób. Studio poinformowało po premierze, że do 18 grudnia koszty produkcji i marketingu gry, które wynosiły ok. 4,8 mln zł, zwróciły się jedynie w 2 proc.
W związku z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi gry spółka podjęła decyzję o reorganizacji działalności. Madmind zdecydował się istotnie zmniejszyć zespół pracowniczy oraz rozwiązał plany obecnej i dalszej współpracy z kilkoma firmami zewnętrznymi. Rozwiązaniu uległ przede wszystkim zespół odpowiedzialny za projekt Paranoid. Działania te pozwoliły obniżyć koszta operacyjne firmy o około 50 proc. Studio podkreśliło, że wszystkie rozwiązania technologiczne stworzone przez ten zespół pozostaną w spółce i będą wykorzystane przy innych produkcjach (np. systemy walki, sztuczna inteligencja wrogów, system menu oraz interakcji, inne), w tym przy produkcji gry „Lust of God”. Według zarządu Madmind takie rozwiązanie pozwoli na ograniczenie budżetów przyszłych produkcji, odciążając je o wykonane już technologie.
Madmind skupi się na trzech kluczowych dla spółki produkcjach: – Tormentor (zakładana premiera w IV kw. 2024 r.), – Jinn (zakładana premiera 20 czerwca 2024 r.) oraz – Lust of God (zakładana premiera w 2025 r.).
Poza tworzonymi wewnętrznie tytułami, w 2024 r. ukończone mają zostać także gry tworzone w modelu na zlecenie, tj.: – Succubus Runner (wersja mobile, premiera 1 kw. 2024 r.), – Help Me! (wersja PC, premiera w I kw. 2024 r.), – Paranoid (port na konsole w 2024 r.), – Succubus – aktualizacja gry (PS4, PS5) oraz wydanie DLC oraz portów konsolowych na platformy Xbox i Switch.
Jednocześnie studio wstrzymało prace nad grami Agony: Lords of Hell, Sanctus, Unborn, Inside Us, Sirens oraz Straw Fields przynajmniej do końca roku 2024.
Madmind Studio jest firmą zajmującą się tworzeniem gier wideo. Spółka odpowiada za wydanie takich gier jak „Agony”, „Agony Unrated” oraz „Succubus-Prologue”. Firma została założona w roku 2016 przez Tomasza Dutkiewicza.