
Fot. mat. prasowe
Ekspert BM mBanku w premierowym raporcie z 20 listopada zwraca uwagę na skokowy wzrost sieci i odporność na wojnę cenową.
– W latach 2023-28 rynek docelowy Żabki DAM wzrośnie o 8,6 proc. (CAGR) i uważamy, że spółka jest doskonale przygotowana do monetyzacji tego potencjału. Do 2028 r. Grupa planuje ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż do klientów końcowych, dzięki wzrostowi sprzedaży porównywalnej (LFL) oraz otwarciom sklepów – docelowo ma to być 14,5 tys. lokalizacji. Naszym zdaniem jest to realistyczny cel, biorąc pod uwagę dotychczasowe tempo wzrostu, znaczący potencjał do ogólnokrajowej ekspansji (w tym kosztem handlu tradycyjnego) oraz przemyślany proces otwarć ze średnim okresem zwrotu wynoszącym zaledwie 12 miesięcy. My zakładamy jedynie niewielki odsetek nowych otwarć w Rumuni zapewniając Żabce niezdyskontowana opcję rozwoju w Rumunii w przypadku pozytywnego odbioru oferty przez klientów – prognozuje Janusz Pięta, analityk BM mBanku.
Jak dodaje, spółka z uwagi na odmienny asortyment i „misję zakupową” nie jest ofiarą wojny cenowej na rynku. W tym środowisku Żabka podnosi ceny, podczas gdy dyskonty je obniżają – zaznacza Pięta.
– Przewidujemy, że w latach 2023-28 Grupa Żabka zwiększy sprzedaż i skor. EBITDA o 16 proc. CAGR. To w połączeniu z wysokim potencjałem generowania gotówki, czyni spółkę atrakcyjną pod kątem dywidendy w średnim okresie lub otwiera jej pole do przyspieszenia ekspansji w Rumunii, co dodatkowo zwiększa potencjalne zyski. W związku z tym uważamy, że akcje Żabki dają inwestorom atrakcyjną ekspozycję na rosnącą zamożność konsumentów w Polsce, a sama spółka operuje w idealnej części rynku, aby skorzystać na tym trendzie. Rozpoczynamy pokrycie analityczne akcji Grupy Żabka, z ceną docelową 36,90 zł i rekomendacją „kupuj” – zaznaczył analityk BM mBanku.
W ubiegłym tygodniu premierowe raporty analityczne wydały Goldman Sachs (kupuj, TP 28 zł), JP Morgan (przeważaj, TP 22 zł), Morgan Stanley (przeważaj, TP 23,20 zł) i ING Bank Śląski (trzymaj, TP 20,50 zł).
Żabka to największa sieć sklepów convenience w Polsce. Franczyza obejmuje ok. 10 tys. sklepów działających pod logo Żabka oraz sieć autonomicznych sklepów całodobowych Nano. Spółka działa także na rynku diet pudełkowych D2C oraz eGrocery, poprzez takie marki jak Maczfit, Dietly, Jush oraz Delio.