
Michał Sadowski, prezes Brand24 SA.
W środę akcje Brand24 drożeją o 8,6 proc. do 24 zł. Wzrosty to efekt najnowszych wyników. Jak poinformowała spółka, średni przychód operacyjny na użytkownika (ARPU) wzrósł w I kw. 2022 r. o 22 proc. r/r do 430 zł (ok. 104 USD), przy czym ARPU na nowych użytkownikach wyniosło 495 zł (ok. 120 USD), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika.
– Dane te jasno pokazują, że dynamika wzrostu przychodów bardzo mocno skoczyła po wprowadzeniu przebudowanego modelu cenowego oraz zachęt do przechodzenia na wyższe pakiety z dłuższym okresem obowiązywania abonamentów. To prawdziwa rewolucja w naszym modelu biznesowym. Zanotowaliśmy najlepszy kwartał w historii spółki zarówno pod kątem wzrostu MRR, jak i sprzedaży. W najbliższych miesiącach planujemy skupienie działań sprzedażowych na większych firmach, które mają odpowiednio większe potrzeby i – co za tym idzie – budżety. Naszym celem będą głównie Stany Zjednoczone oraz rynki Unii Europejskiej. Już teraz sprzedaż zagraniczna generuje 73 proc. naszych przychodów i chcemy ten procent szybko zwiększyć – powiedział prezes Brand24 Michał Sadowski.
#giełdamojapasja
1 wykres > 1.000 słów@brand24 MRR i ARPU 03/2022 -???Oczywiście dolar pomógł, ale i tak robotę robi zmiana cenników dla nowych i istniejących klientów. A to jeszcze nie koniec pozytywnego efektu.https://t.co/PGNvZjhXkb pic.twitter.com/vdXEecpZoM— Analityk Fundamentalny (@AnalitykF) April 13, 2022
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.