
Fot. fb/Brand24. Michał Sadowski, prezes Brand24
– Firma rozwija się dynamicznie, a nasze przychody urosły w zeszłym roku o ok. 40 proc. Ambicje są jednak jeszcze większe. Mamy fantastyczny, zaawansowany technologicznie produkt. Jesteśmy przekonani, że możemy nim skutecznie konkurować na rynkach zagranicznych, szczególnie w USA. Dlatego rozważamy ścieżkę rozwoju związaną z partnerem, który pozwoli skokowo zwiększyć skalę działalności. Nie szukamy finansowania, ale podmiotu, który ma dużą bazę klientów kompatybilnych z naszymi rozwiązaniami i zapewni faktyczną synergię czy możliwości cross-sellingowe – powiedział współzałożyciel i prezes Brand24 Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
Zgodnie z założeniami Brand24 przegląd opcji będzie obejmował analizę optymalnych rozwiązań dla dalszego rozwoju emitenta i realizacji strategicznych celów grupy. Podczas przeglądu spółka weźmie pod uwagę możliwe scenariusze prowadzące do przyspieszenia rozwoju prowadzonej działalności biznesowej, w tym potencjalne partnerstwo strategiczne z innym podmiotem, pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowego lub przeprowadzenie transakcji o innej strukturze, jak również ewentualny brak działań związanych z ww. możliwymi scenariuszami. Według planów, przegląd potrwa najpóźniej do końca 2023 r.
– Informacja potencjalnie pozytywna (w zależności, od efektów ogłoszonego procesu przeglądu opcji strategicznych) – przypominamy, iż w naszych ostatnich raportach nt. spółki regularnie zauważaliśmy potrzebę „znalezienia” przez spółkę nowego „impulsu wzrostowego” mogącego podtrzymać dynamikę jej wzrostu, gdyż dotychczasowy (podwyżki cen abonamentów przeprowadzone w okresie IV
kw. 2021 – I kw. 2022) został już skonsumowany i uległ wyczerpaniu – komentują sprawę przeglądu opcji strategicznych analitycy DM BOŚ.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.