Brand24 z portfela Larq wyemituje nowe akcje. Spółka rozważa debiut na NewConnect

Omawiane walory:

Akcjonariusze spółki rozwijającej autorskie narzędzie do monitoringu treści w internecie dali zielone światło na emisję do 144,5 tys. nowych akcji. Pozyskane środki mają przyspieszyć rozwoj globalnego narzędzia. Zarząd nie wyklucza, że kolejnym krokiem dla Brand24 będzie debiut na małym parkiecie. 

Brand 24, spółka z portfela Larq rozważa debiut na rynku NewConnect

Nadzwyczajne walne Brand24 przegłosowało zmiany w statucie (uwzględniono zapisy dostosowujące statut do statusu spółki publicznej m.in. pod kątem zgód korporacyjnych, zniesienia uprawnień osobistych) oraz upoważniło zarząd do podwyższenia kapitału zakładowego. Zgodnie uchwałą, spółka może wyemitować nie więcej niż 144.454 nowych akcji w drodze jednego lub kilku podwyższeń kapitału zakładowego, co stanowi nie więcej niż 8,3 proc. ogólnej liczby akcji Brand24.

Pozyskane w ten sposób środki sfinansują przyspieszenie rozwoju globalnego narzędzia, w tym działania umożliwiające wzrost konwersji oraz zwiększenie dotarcia do potencjalnych klientów.

– Brand24 rośnie w ostatnich miesiącach w średnim tempie 58 nowych klientów miesięcznie netto. W lipcu było to 56 klientów i tym samym przekroczyliśmy łączną liczbę 1800 aktywnych klientów – na koniec lipca było ich dokładnie 1.820. Naszą ambicją jest zwiększenie tempa wzrostu, tak aby szybciej dojść do kolejnego ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona średnich przedsiębiorstw z całego świata. Kula śniegowa zaczyna toczyć się coraz szybciej, co pokazuje 360% wzrost liczby nowych klientów zagranicznych pozyskiwanych co miesiąc (styczeń 2016 roku w porównaniu do czerwca 2017). Można posłużyć się tu także przykładem tego, jak na przestrzeni lat zachowują się u nas koszty pozyskania pojedynczego klienta (CAC) w wersji globalnej narzędzia. Koszt pozyskania pojedynczego zagranicznego klienta spadł nam niemal pięciokrotnie od momentu, gdy zaczęliśmy rozwijać globalną wersję narzędzia a średni przychód na klienta wzrósł w tym czasie ponad dwukrotnie. Podsumowując, z każdej wydanej na marketing złotówki mamy dziś 10-krotnie większy zwrot niż 2-3 lata temu. Chcemy optymalnie wykorzystać ten efekt i moment w rozwoju biznesu do podkręcenia tempa. Chcemy iść tropem LiveChat’a, którego założyciele i menedżerowie są naszymi akcjonariuszami i wspierają nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Stąd decyzja o zapisaniu w statucie kapitału docelowego. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że podwyższenie kapitału i docelowo upublicznienie – a konkretnie debiut na NewConnect – jest jednym z bardzo poważnie rozważanych przez nas obecnie scenariuszy pozyskania środków na wsparcie rozwoju narzędzia w skali globalnej. – mówi Michał Sadowski, prezes zarządu i założyciel Brand24.

– Gdy na przełomie 2015 i 2016 roku do grona akcjonariuszy Brand24 dołączył fundusz Inovo oraz założyciele i menedżerowie LiveChat’a mówiliśmy o tym, że kolejna runda finansowania przypadnie prawdopodobnie na rok 2017. Spółka ma od strony formalnej przygotowany grunt pod pozyskanie finansowania na przyspieszenie ekspansji, działa na szybko rosnącym rynku i ma bardzo atrakcyjne perspektywy. Jestem pewien, że Brand24 spełnia wszelkie warunki, by podążać drogą sukcesu LiveChat’a. Jako jeden z głównych akcjonariuszy mocno wierzymy dalszy wzrost wartości tego aktywa i docelowo widzielibyśmy spółkę jako kolejnego – po Nextbike Polska SA – debiutanta giełdowego z naszego portfela – mówi Mikołaj Chruszczewski, członek zarządu LARQ SA (obok założycieli, LARQ jest pośrednio kluczowym akcjonariuszem spółki, z 48-proc. udziałem w kapitale) i członek rady nadzorczej Brand24 SA.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Larq, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR