
Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA i Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR SA
Developer gier i aplikacji dedykowanych technologii VR jest świeżo po publikacji cząstkowych danych za II kwartał. Według szacunków, w minionym okresie spółce udało się wypracować ok. 1,65 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli nieznacznie mniej niż przed rokiem, gdy wynik opiewał na 1,69 mln zł. Jak zaznaczono, istotny wpływ na wynik finansowy miało zakończenie prac nad pierwszymi kamieniami milowymi dla międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w technologii Metaverse oraz sprzedaż autorskich projektów studia. Mowa o serii gier The Wizards oraz grze Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Przypomnijmy, w kwietniu br. Carbon Studio weszło w kooperację przy tworzeniu Metaverse, rozwijającego się w technologii blockchain. Dzięki temu Carbon Studio weźmie udział w tworzeniu międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w Metaverse.
– Spółka zakończyła pracę nad początkowymi kamieniami milowymi tego globalnego projektu, które zostały rozliczone już w drugim kwartale br. W dalszym ciągu pracujemy nad rozwojem technologii. Obie strony zadowolone są ze współpracy i osiąganych efektów. Aktualnie skupiamy się przede wszystkim na zamykaniu kolejnych kamieni milowych, o czym będziemy informowali za pośrednictwem przyszłych komunikatów – powiedział podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA.
– W tej chwili z racji niskiej kapitalizacji, koncentrujemy się przede wszystkim nad zwiększeniem wartości wewnętrznej firmy – skupiamy się na naszych projektach growych oraz rozwoju technologii produkcyjnych. Jest to praca żmudna i czasochłonna, a jej efekty zobaczymy w przyszłości. Wierzymy, że nasze przyszłe wyniki, nad którymi teraz pracujemy, pozytywnie wpłyną na kapitalizację spółki, a co za tym idzie powstanie zasadność do przejścia na główny parkiet – dodał prezes zarządu Carbon Studio.
Ambicją spółki jest utrzymanie pozycji na rynku „immersyjnych” technologii rozszerzających otaczającą rzeczywistość (AR) lub łączących ją ze światem wirtualnym (MR, VR). Zespół Carbon Studio jest twórcą m.in. popularnej serii gier The Wizards oraz pierwszej VR-owej produkcji osadzonej w świecie Warhammera. Mowa o Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Aktualnie spółka pracuje nad nowym tytułem: Crimen z gatunku VR slasher.
– Jest to pierwszoosobowa gra akcji typu VR slasher osadzona w historycznej Europie. Podczas rozgrywki gracz wciela się w różne postacie, aby w humorystycznym stylu stoczyć walkę z hordami przeciwników. W przyszłości będziemy ogłaszać kolejne nowe informacje związane z grą – obecnie gra znajduje się w fazie produkcji – powiedział Błażej Szaflik.
Spółka od dłuższego czasu pracuje nad wejściem na rynek chiński i obserwuje, które gogle VR zdobędą dostatecznie duży segment rynku. Jak zaznaczono, studio rozmawia z kilkoma potencjalnymi partnerami – dużymi producentami gogli VR, które są obecnie w developmencie.
– Obecny rynek chiński charakteryzuje się tym iż nie ma tam wiodącej platformy VR – jest za to duże poszatkowanie. Porównując, na rynkach zachodnich mamy przewagę gogli Meta Quest i Valve Index co za tym idzie z góry wiadomo na które platformy się kierować. Można powiedzieć iż rynek chiński dopiero odkrywa swoja tożsamość sprzętową – my natomiast cały czas trzymamy rękę na pulsie aby w odpowiednim momencie zmaksymalizować zyski z tego regionu – powiedział Błażej Szaflik.
Spółką zależną Carbon Studio jest Iron VR. Zespół Iron VR specjalizuje się tworzeniu autorskich gier VR oraz projektów na zlecenie podmiotów zewnętrznych. Obecnie firma pracuje nad swoim nowym autorskim tytułem: Home Together. Gra typu horror weszła już w etap zaawansowanej produkcji. Projekt zadebiutuje na Meta Quest 2, a za jego wydanie odpowiada Carbon Studio.
– Jest to tytuł utrzymany w konwencji horroru, którego akcja dzieje się w wiktoriańskiej posiadłości. Gra wyszła z fazy preprodukcji i pracę nad nią idą pełną parą. Projekt jest nastawiony na krótkie, intensywne sesje w trybie multiplayer. Więcej szczegółów dotyczących rozgrywki mamy zamiar ogłosić niebawem – powiedział Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR.
Iron VR jeszcze w tym roku chce zadebiutować na NewConnect.
– W marcu br. złożyliśmy dokument informacyjny Iron VR do GPW w Warszawie. Z debiutem celujemy na ten rok, natomiast proces wejścia na rynek jest uzależniony od giełdy. Aktualnie czekamy na zatwierdzenie dokumentu, spodziewamy się że uchwała powinna mieć miejsce w ciągu najbliższych tygodni – powiedział Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR.
Carbon Studio to notowany na NewConnect developer gier i aplikacji dedykowanych technologii VR. Firma powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, weteranów gliwickiej The Farm 51, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even.