
Fot. materiały prasowe
– Z satysfakcją i radością ogłaszamy, że już za niespełna miesiąc – 4 czerwca – odbędzie się premiera wyczekiwanej premiery najnowszej części gry z serii The Wizards pod nazwą – Dark Times. Do tej pory odnotowaliśmy ponad 100 tys. sprzedanych egzemplarzy wszystkich gier z serii. Marka The Wizards zdobyła także wiele pozytywnych ocen krytyków branżowych. Gry otrzymały prestiżowe nagrody, m.in. na Indie Prize w Kolonii i Casual Connect w Azji. – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.
– Seria była także kilkakrotnie nominowana do nagrody w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Zdobywając nagrodę VDA (Viveport Developer Awards) zostaliśmy także bardzo docenieni i zaliczeni do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco w 2018 roku. – dodaje Błażej Szaflik.
Spółka podjęła decyzję o produkcji The Wizards – Dark Times jako samodzielnego tytułu, w grudniu ubiegłego roku. Wcześniej studio planowało wydanie jedynie płatnego rozszerzenia do The Wizards. Koszt stworzenia tytułu opiewa na 0,5 mln zł. Część środków na stworzenie gry pochodzi z emisji akcji spółki, pozostałe z bieżącej działalności spółki.
Akcja The Wizards – Dark Times rozgrywa się w świecie fantasy znanym z podstawowej wersji projektu. Zmienia się otoczenie w grze, które zostało zaprojektowane z większym naciskiem na interakcję z użytkownikiem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Cena za grę The Wizards – Dark Times, w wersji na platformy PC VR, wynosić będzie 24,99 USD/EUR.
Carbon Studio pracuje także nad swoim głównym projektem VR Fantasy osadzonym w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. W uniwersum Warhammera, autorstwa brytyjskiej firmy Games Workshop, zaangażowane są miliony graczy na świecie.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus,HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR). Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2019 r.