
Cloud Technologies utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży danych do kluczowych klientów. W lutym ich sprzedaż wzrosła o 36 proc.
– Motorem naszego wzrostu był i jest dynamicznie rosnący segment sprzedaży danych. Rozwijamy się w tempie ponad dwukrotnie szybszym niż cały rynek reklamy online. Luty był kolejnym miesiącem, w którym utrzymaliśmy wysoką dynamikę sprzedaży danych, mimo wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Poza rynkiem reklamy online warto zwrócić uwagę na dynamiczny rozwój narzędzi AI, które również potrzebują danych. Posiadamy know-how oraz jedną z największych na świecie chmur danych i uważam, że nadal będziemy w stanie dynamicznie zwiększać nasze przychody – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. Około 80 proc. przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, między innymi w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Spółka zasila danymi algorytmy maszynowego uczenia największych platform odpowiedzialnych za emitowanie reklam internetowych. W wyniku właściwego targetowania reklamodawcy osiągają lepsze wyniki oraz tym samym zwrot z inwestycji.
– Sprzedaż danych stanowi kluczowy element naszego rozwoju. Wzrost sprzedaży w tym segmencie stanowi podstawę naszej strategii rozwoju na lata 2021 – 2023, której celem jest osiągnięcie przez Cloud Technologies wiodącej pozycji na globalnym rynku sprzedaży danych. Dzięki efektywnej realizacji strategii w 2022 roku osiągnęliśmy rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży danych zarówno na przestrzeni całego roku, jak i czwartego kwartału – dodaje Piotr Prajsnar.
Roczne przychody Cloud Technologies ze sprzedaży danych w 2022 roku wzrosły o 52,9 proc. r/r, do 38,5 mln zł, a w czwartym kwartale osiągnęły 12,9 mln zł (+53,5 proc. r/r). Po raz pierwszy w historii spółki sprzedaż danych przekroczyła 10 mln zł w jednym kwartale. Wartość wskaźnika EBITDA, oczyszczona o koszty programu motywacyjnego, osiągnięta przez spółkę w minionym roku wyniosła 23,3 mln zł (+52,2 proc. r/r),. W czwartym kwartale 2022 r., przychody wyniosły 16,3 mln zł (+14,3 proc. Q4 2022/Q4 2021) EBITDA wzrosła o 85 proc. r/r i wyniosła 8,2 mln zł. W poprzednim roku Cloud Technologies wygenerowało zysk netto na poziomie 14 mln zł (+112,1 proc.). W czwartym kwartale, mimo ujemnych różnic kursowych spowodowanych umocnieniem złotówki względem dolara, zysk netto wzrósł o 90 proc. r/r, osiągając 3,1 mln zł.
Cloud Technologies z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021 – 2023. Jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Spółka w ramach strategii zrealizowała już kluczowe dla jej rozwoju działania, m.in.: znacząco zwiększyła sprzedaż w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, przeszła na główny parkiet GPW, przejęła hiszpańską spółkę TL1, dokonała zakupu technologii – platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej online oraz przeprowadziła skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego. Obecnie pracuje nad strategią na kolejne lata.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.