PARTNER SERWISU
hhrxxcyr

Cloud Technologies: Sprzedaży danych do kluczowych klientów wzrosła w lutym o 36 proc. r/r

Omawiane walory:

Cloud Technologies odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży danych do kluczowych klientów. Wskaźnik miesięcznej dynamiki sprzedaży danych w lutym br. wzrósł o 36 proc. r/r.

cloud, technologies, akcje, informatyka,

Cloud Technologies utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży danych do kluczowych klientów. W lutym ich sprzedaż wzrosła o 36 proc.

– Motorem naszego wzrostu był i jest dynamicznie rosnący segment sprzedaży danych. Rozwijamy się w tempie ponad dwukrotnie szybszym niż cały rynek reklamy online. Luty był kolejnym miesiącem, w którym utrzymaliśmy wysoką dynamikę sprzedaży danych, mimo wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Poza rynkiem reklamy online warto zwrócić uwagę na  dynamiczny rozwój narzędzi AI, które również potrzebują danych. Posiadamy know-how oraz jedną z największych na świecie chmur danych i uważam, że nadal będziemy w stanie dynamicznie zwiększać nasze przychody – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. Około 80 proc. przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie. Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, między innymi w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Spółka zasila danymi algorytmy maszynowego uczenia największych platform odpowiedzialnych za emitowanie reklam internetowych. W wyniku właściwego targetowania reklamodawcy osiągają lepsze wyniki oraz tym samym zwrot z inwestycji.

– Sprzedaż danych stanowi kluczowy element naszego rozwoju. Wzrost sprzedaży w tym segmencie stanowi podstawę naszej strategii rozwoju na lata 2021 – 2023, której celem jest osiągnięcie  przez Cloud Technologies wiodącej pozycji na globalnym rynku sprzedaży danych. Dzięki efektywnej realizacji strategii w 2022 roku osiągnęliśmy rekordowe wyniki w segmencie sprzedaży danych zarówno na przestrzeni całego roku, jak i czwartego kwartału – dodaje Piotr Prajsnar.

Roczne przychody Cloud Technologies ze sprzedaży danych w 2022 roku wzrosły o 52,9 proc. r/r, do 38,5 mln zł, a w czwartym kwartale osiągnęły 12,9 mln zł (+53,5 proc. r/r). Po raz pierwszy w historii spółki sprzedaż danych przekroczyła 10 mln zł w jednym kwartale. Wartość wskaźnika EBITDA, oczyszczona o koszty programu motywacyjnego, osiągnięta przez spółkę w minionym roku wyniosła 23,3 mln zł (+52,2 proc. r/r),. W czwartym kwartale 2022 r., przychody wyniosły 16,3 mln zł (+14,3 proc. Q4 2022/Q4 2021) EBITDA wzrosła o 85 proc. r/r i wyniosła 8,2 mln zł. W poprzednim roku Cloud Technologies wygenerowało zysk netto na poziomie 14 mln zł (+112,1 proc.). W czwartym kwartale, mimo ujemnych różnic kursowych spowodowanych umocnieniem złotówki względem dolara, zysk netto wzrósł o 90 proc. r/r, osiągając 3,1 mln zł.

Cloud Technologies z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021 – 2023. Jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Spółka w ramach strategii zrealizowała już kluczowe dla jej rozwoju działania, m.in.: znacząco zwiększyła sprzedaż w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, przeszła na główny parkiet GPW, przejęła hiszpańską spółkę TL1, dokonała zakupu technologii – platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej online oraz przeprowadziła skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego. Obecnie pracuje nad strategią na kolejne lata.

➡ Kalendarium giełdowe StockWatch.pl – daty raportów okresowych spółek, terminy ustalenia praw i wypłat dywidend, daty wykupu i ustalenia odsetek od obligacji

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Cloud Technologies przejmuje kanadyjską spółkę

    CLOUD Technologies zawarł ze spółką Connected Interactive Inc. warunkową umowę nabycia 100 proc. udziałów w Data Desk Inc., spółce działającej na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, współpracującej z globalnymi odbiorcami danych. Akwizycja jest elementem realizacji strategii rozwoju CLOUD Technologies na lata 2023 - 2025, która ma na celu zwiększanie przychodów w strategicznym obszarze sprzedaży danych i dalszy wzrost organiczny spółki.

  • Cloud Technologies miało 13,13 mln zł zysku netto, 27,54 mln zł znorm. EBITDA w 2024 r.

    CLOUD Technologies odnotowało 13,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 8,78 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto po normalizacji to 14,93 mln zł vs 11,12 mln zł.

  • Grupa Cloud Technologies wprowadziła na rynek narzędzie AI do analizy danych

    OnAudience - spółka należąca do Grupy CLOUD Technologies - wprowadziła na rynek narzędzie AI Audience Intelligence, które pozwala marketerom i agencjom przygotować precyzyjne grupy odbiorców do targetowania w reklamach online. Jest to jedno z pierwszych tego typu narzędzi AI na świecie.

  • Ostatnia prosta sezonu wyników za III kwartał. Oto jak poradziło sobie 8 małych spółek

    Giełdowe spółki mają czas do końca listopada na podsumowanie wyników za III kwartał. Rynkowi eksperci w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 sprawdzili, jak wypadła ostatnia porcja raportów wśród parkietowych maluchów.

  • Sprzedaż danych Cloud Technologies w czerwcu wzrosła o 15 proc. r/r

    CLOUD Technologies w czerwcu odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży danych o 15 proc. r/r. Jak zaznacza spółka, wzrost jest wyłącznie wynikiem działań organicznych. Efekt niedawno przeprowadzonej akwizycji, czyli przejęcia norweskiej spółki NDR, ma być widoczny w wynikach IV kwartału 2024 r.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat