Czarna seria Bloobera. Kurs akcji do premiery Layers of Fear 2 spadł już o ponad 30 proc.

Omawiane walory:

Mimo dobrych ocen graczy, najnowsza gra krakowskiego studia nie powtórzyła sukcesu pierwszej części i nie spełniła oczekiwań inwestorów. Oliwy do ognia dolała informacja o odpisie aktualizacyjnym na grę sprzed pięciu lat.

(Fot. materiały prasowe)

Jeszcze 27 maja, czyli dzień przed premierą gry, za jedną akcję studia płacono nawet 54,70 zł. 5 dni po premierze LoF2 ten sam walor Bloobera kosztuje 34,60 zł, czyli 36 proc. mniej. To najniższa wycena studia od listopada ubiegłego roku.

Tak mocna przecena akcji to efekt niespełnionych oczekiwań ze strony inwestorów. Najnowsza produkcja Bloober Team jest oceniana w miarę pozytywnie. W serwisie Metacritic średnia ocen recenzentów wynosi 72/100, natomiast średnia ocen graczy to 73/100 na PC-tach. Na konsolach wynik jest trochę niższy zarówno dla recenzentów, jak i graczy (PlayStation 4: 70/100 dla recenzentów, 66/100 dla graczy; X-Box One: 64/100 dla recenzentów, 71/100 dla graczy). Podobne oceny w serwisie ma pierwsza część, więc ciężko mówić o porażce artystycznej. Według branżowych recenzentów, w kontynuacji świetnie wypada przede wszystkim surrealistyczny klimat, który od razu przywodzi na myśl kultowe Twin Peaks Davida Lyncha. Jednak głównym zarzutem wobec gry jest rozczarowująca i mało wciągająca fabuła, łatwe zagadki oraz niepotrzebne elementy zręcznościowe. 

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Mankamenty gry wymieniane już przedpremierowych recenzjach mogły mieć wypływ na decyzje zakupowe graczy. Mimo upływu blisko tygodnia od premiery Layers of Fear 2 Bloober Team nie przedstawił jeszcze wyników sprzedaży. Można więc zakładać, że przychody z gry wciąż są niższe niż koszty produkcji i marketingu. Pewną podpowiedzią jest ranking Steam’a. Pięć dni po premierze tytuł znajduje się w okolicach 220. pozycji na liście światowych bestsellerów i posiada dopiero 344 recenzje, z czego 65 proc. jest pozytywnych. Z całą pewnością nie jest to entuzjastyczne przyjęcie nowego tytułu. Przypomnijmy, że według serwisu SteamSpy pierwszą część Layers of Fear posiada obecnie ponad 3,5 mln graczy, a do tego należy jeszcze dodać egzemplarze sprzedane na konsole (Play Station 4, Xbox One, Nintendo Switch) oraz na platformie G0G.com. To świetny wynik, który daje wysokie miejsce wśród polskich gier. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Bloober Team

To nie koniec złych wieści. Pod koniec ubiegłego tygodnia Bloober Team podał, że gra Brawl, której premiera odbyła się w 2014 r., prawdopodobnie nie zwróci poniesionych kosztów w związku z czym studio rozpoznało odpis aktualizacyjny w wysokości 0,5 mln zł na zabezpieczenie należności podatkowych oraz handlowych.

– Gra wciąż może przynosić spółce w przyszłości przychody, ale zdaniem zarządu istnieje wysokie ryzyko, że przychody nie pokryją w pełni nierozliczonych do dnia bilansowego nakładów – czytamy w komunikacie.

Jednocześnie by pokazać, że jest światełko w tunelu krakowskie studio poinformowało również o dacie premiery kolejnej gry. Projekt roboczo zatytułowany MEDIUM ma zadebiutować w 2020 r., ale konkretna data premiery nie jest jeszcze znana. Co ciekawe, gra ma pojawić się już na konsolach nowej generacji.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT BLOOBER, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Bloober Team ma umowę na dystrybucję gry Blair Witch w Chinach BLOOBER Team NA - amerykańska spółka zależna BLOOBER Team - zawarła umowę licencyjno-dystrybucyjną ze spółką Chongqing Singmaan Technology, na dystrybucję gry "Blair Witch" w wersji cyfrowej w Azji. W piątek kurs spółki walczy o nowe historyczne maksimum.
  • Bloober Team i Satus powołały fundusz inwestujący w gry ze wsparciem NCBR

    BLOOBER Team wspólnie ze Satus powołały fundusz inwestujący w gry - Satus Games, który jest wspierany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Bridge Alfa. Wsparcie NCBR dla funduszu wyniesie 40 mln zł, a kolejne 10 mln zł dołożą inwestorzy prywatni.

  • Orlen i PZU lokomotywami indeksu WIG20, w tle dane z rynku pracy w USA

    Inwestorzy odstawili na bok wszelkie rozterki związane z gospodarczymi skutkami pandemii koronawirusa, dalej żyjąc nadziejami na przyszłe szybkie wyjście z recesji, skupiając się jednocześnie na spółkach technologicznych, dla których pandemia otworzyła wrota do dalszego wzrostu. Nawet dzisiejsze tragiczne dane z amerykańskiego rynku pracy prawdopodobnie nie pozbawią ich dobrych humorów.

  • Kurs akcji Bloober Team bije rekordy po prezentacji Microsoftu W piątek za jedną akcję krakowskiego producenta gier płacono rekordowe 139 zł. Mocny wzrost notowań to efekt czwartkowej prezentacji, na której gigant z Redmond ujawnił 13 pierwszych gier na najnowszą konsolę Xbox.
  • Bloober ma umowę z Microsoftem na wydanie The Medium na nowego Xboxa BLOOBER Team zawarł umowę z Microsoft Corporation, której przedmiotem jest wydanie nowej, produkowanej przez spółkę gry The Medium na platformach PC oraz Xbox Series X, w specjalnym programie.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR