Czarna seria Bloobera. Kurs akcji do premiery Layers of Fear 2 spadł już o ponad 30 proc.

Omawiane walory:

Mimo dobrych ocen graczy, najnowsza gra krakowskiego studia nie powtórzyła sukcesu pierwszej części i nie spełniła oczekiwań inwestorów. Oliwy do ognia dolała informacja o odpisie aktualizacyjnym na grę sprzed pięciu lat.

(Fot. materiały prasowe)

Jeszcze 27 maja, czyli dzień przed premierą gry, za jedną akcję studia płacono nawet 54,70 zł. 5 dni po premierze LoF2 ten sam walor Bloobera kosztuje 34,60 zł, czyli 36 proc. mniej. To najniższa wycena studia od listopada ubiegłego roku.

Tak mocna przecena akcji to efekt niespełnionych oczekiwań ze strony inwestorów. Najnowsza produkcja Bloober Team jest oceniana w miarę pozytywnie. W serwisie Metacritic średnia ocen recenzentów wynosi 72/100, natomiast średnia ocen graczy to 73/100 na PC-tach. Na konsolach wynik jest trochę niższy zarówno dla recenzentów, jak i graczy (PlayStation 4: 70/100 dla recenzentów, 66/100 dla graczy; X-Box One: 64/100 dla recenzentów, 71/100 dla graczy). Podobne oceny w serwisie ma pierwsza część, więc ciężko mówić o porażce artystycznej. Według branżowych recenzentów, w kontynuacji świetnie wypada przede wszystkim surrealistyczny klimat, który od razu przywodzi na myśl kultowe Twin Peaks Davida Lyncha. Jednak głównym zarzutem wobec gry jest rozczarowująca i mało wciągająca fabuła, łatwe zagadki oraz niepotrzebne elementy zręcznościowe. 

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Mankamenty gry wymieniane już przedpremierowych recenzjach mogły mieć wypływ na decyzje zakupowe graczy. Mimo upływu blisko tygodnia od premiery Layers of Fear 2 Bloober Team nie przedstawił jeszcze wyników sprzedaży. Można więc zakładać, że przychody z gry wciąż są niższe niż koszty produkcji i marketingu. Pewną podpowiedzią jest ranking Steam’a. Pięć dni po premierze tytuł znajduje się w okolicach 220. pozycji na liście światowych bestsellerów i posiada dopiero 344 recenzje, z czego 65 proc. jest pozytywnych. Z całą pewnością nie jest to entuzjastyczne przyjęcie nowego tytułu. Przypomnijmy, że według serwisu SteamSpy pierwszą część Layers of Fear posiada obecnie ponad 3,5 mln graczy, a do tego należy jeszcze dodać egzemplarze sprzedane na konsole (Play Station 4, Xbox One, Nintendo Switch) oraz na platformie G0G.com. To świetny wynik, który daje wysokie miejsce wśród polskich gier. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Bloober Team

To nie koniec złych wieści. Pod koniec ubiegłego tygodnia Bloober Team podał, że gra Brawl, której premiera odbyła się w 2014 r., prawdopodobnie nie zwróci poniesionych kosztów w związku z czym studio rozpoznało odpis aktualizacyjny w wysokości 0,5 mln zł na zabezpieczenie należności podatkowych oraz handlowych.

– Gra wciąż może przynosić spółce w przyszłości przychody, ale zdaniem zarządu istnieje wysokie ryzyko, że przychody nie pokryją w pełni nierozliczonych do dnia bilansowego nakładów – czytamy w komunikacie.

Jednocześnie by pokazać, że jest światełko w tunelu krakowskie studio poinformowało również o dacie premiery kolejnej gry. Projekt roboczo zatytułowany MEDIUM ma zadebiutować w 2020 r., ale konkretna data premiery nie jest jeszcze znana. Co ciekawe, gra ma pojawić się już na konsolach nowej generacji.

Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT BLOOBER, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • CD Projekt, KGHM i Dino Polska ciągną WIG20 w górę

    Dobre nastroje na światowych giełdach, rekordowe notowania CD Projektu i rosnący kurs akcji KGHM-u w ślad za drożejącą miedzią, zapewniają wzrosty indeksowi WIG20. Wszystko wskazuje na to, że do końca dnia układ sił nie ulegnie zmianie.

  • Bloober Team ukończył prace nad grą Layers of Fear w wersji VR

    BLOOBER Team ukończył prace nad realizacją gry Layers of Fear VR w wersji beta. Gra zostanie wydana na platformach: Oculus Rift, Oculus Quest i PC VR.

  • Bloober Team wyda Blair Witch w wersji pudełkowej w 2019 r.

    BLOOBER Team NA - amerykańska spółka zależna BLOOBER Team - podpisał umowę licencyjno-dystrybucyjną ze spółką Koch Media GmbH na wydanie Blair Witch w wersji pudełkowej. Gra będzie dostępna w sklepach na terenie Ameryki Północnej i Środkowej, Australii, Nowej Zelandii oraz państw EMEA z wyłączeniem Rosji. Tytuł trafi na komputery osobiste oraz konsole jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Koch Media przeprowadzi również kampanię marketingową związaną z dystrybucją gry Blair Witch.

  • WIG20 nieśmiało kontynuuje wzrosty, w grze Famur i Bloober Team

    Po piątkowej euforii emocje nieco opadły. Dzisiejsze niewielkie wahania warszawskich indeksów można tłumaczyć przerwą w handlu na Wall Street. Ciekawiej jest natomiast na spółkach, zwłaszcza tych mniejszych. W centrum uwagi jest m.in. sektor gamingowy z BLOOBER Team i Ten Square Games na czele.

  • Bloober Team straszy przeceną po premierze Blair Witch

    Krakowskie studio chwali się, że najnowsza gra bazująca na motywach horroru wyprodukowanego przez Lionsgate odnotowała najlepsze otwarcie w historii spółki i liczy na szybki zwrot z inwestycji. To nie uspokoiło jednak inwestorów. W poniedziałek akcje BLOOBER Team tanieją o kilkanaście procent. 


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR