
Dino Polska miało 273,14 mln zł zysku netto w II kw. 2022 r. (Fot. Dino Polska)
Najnowsze wyniki Dino Polska w znacznej mierze okazały się zgodne z konsensusem. W II kwartale operator sieci supermarketów zanotował 273,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 196,17 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny urósł r/r z 250 mln zł do 377,71 mln zł, a zysk EBITDA z 310 mln zł do 450,61 mln zł. Marża EBITDA skurczyła się w skali roku z 9,53 proc. do 9,22 proc. Rynkowi eksperci spodziewali się mniejszego spadku. Konsensus zakładał marżę EBITDA na poziomie 9,4 proc.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4.886,68 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 3.250,33 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2022 r. spółka miała 464,51 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 341 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8.740,94 mln zł w porównaniu z 6.011 mln zł rok wcześniej.
– Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejących sklepach (like for like, LfL). 45,4-proc. wzrostowi przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2022 r., towarzyszył blisko 33-proc. wzrost liczy zakupów zrealizowanych przez konsumentów w sklepach Dino w tym okresie, w stosunku do analogicznego okresu 2021 r. – czytamy w raporcie.

Źródło: Spółka
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2022 r. 25,5 proc. W II kw. 2022 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 29,8 proc. Równocześnie liczba zakupów dokonanych w sklepach LfL wzrosła w I półroczu o blisko 15 proc. r/r.
W II kwartale Dino uruchomiło 96 nowych sklepów. Łącznie w I półroczu 2022 r. otwarte zostały 162 nowe sklepy w stosunku do 150 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec czerwca sieć Dino liczyła 1975 marketów, o 353 więcej niż przed rokiem. Zarząd w kontekście dalszej ekspansji widzi kilka ryzyk, w tym te związane z inflacją w sektorze budowlanym.
– Tempo otwierania nowych sklepów przez Dino Polska i towarzyszące temu nakłady inwestycyjne, na co negatywnie może wpływać wysoka inflacja w sektorze budowlanym i rosnące koszty finansowania dłużnego. Priorytety zarządu spółki dotyczące kolejnych kwartałów obejmują prowadzenie restrykcyjnej selekcji lokalizacji pod nowe sklepy Dino w celu utrzymania inflacji kosztów budowy sklepów na możliwie najniższym poziomie, przy jednoczesnym ograniczaniu korzystania z finansowania dłużnego – czytamy dalej w raporcie.

Źródło: Spółka
Nakłady inwestycyjne w I poł. br. wyniosły 727 mln zł wobec 711 mln zł rok wcześniej, podała spółka w prezentacji wynikowej.
Zysk EBITDA wyniósł w I poł. br. 783,42 mln zł wobec 552,69 mln zł zysku rok wcześniej, a marża EBITDA – odpowiednio: 8,96 proc. wobec 9,19 proc.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 361,26 mln zł wobec 248,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.