
DM BOŚ podwyższył wycenę akcji Brand24
Rok 2023 według analityka był dla Brand24 ze wszech miar udany, pomimo negatywnego wpływu osłabiającego się dolara, przychody, skorygowana EBITDA i cash flow operacyjny wzrosły r./r. odpowiednio o 25 proc., 31 proc. i 39 proc., nowe produkty – Insights 24 oraz Brand Monitoring (aplikacja z platformy Semrush) wygenerowały łącznie 1,5 mln zł przychodów, a wartość wskaźnika CLTC/CAC1 istotnie się polepszyła. Bardzo dobre zachowanie się kursu akcji Brand24 w ubiegłym roku i pierwszym kwartale bieżącego roku było i jest tego pokłosiem.
Za wynikami finansowymi spółki stała, między innymi, rozbudowa produktu i polepszenie kluczowych procesów w firmie (wprowadzenie wersji językowych Brand24, nowych wiadomości marketing automation, bardziej angażujące webinary, więcej źródeł danych, itd.).
– Kluczową rolę w tych zmianach pełnią wdrożenia związane ze sztuczną inteligencją (na przykład, AI ulepsza obsługę klienta Brand24 oferując szybkie podsumowania rozmów z użytkownikami, pomaga w tworzeniu treści na bloga, który stanowi główny kanał akwizycji klientów przez spółkę, poprawia efektywność spotkań dzięki narzędziom tworzącym automatyczne transkrypty i podsumowania), która wszakże przede wszystkim oznacza zmiany w produkcie; w 2023 roku Brand24 uruchomił AI Wnioski (funkcję wykorzystującą sztuczną inteligencję do analizy danych (dostarczającą użytkownikowi gotowe, podstawowe wnioski)), funkcję AI detekcji anomalii, funkcję AI analizy tematów i inne – czytamy w raporcie przygotowanym przez Sobiesława Pająka, analityka DM BOŚ.
Kluczowym projektem, nad którym spółka obecnie pracuje jest AI Brand Assisstant (AI Asystent Marki) – wirtualny konsultant, którego można zapytać o wszystko, co związane z marką (asystent mający dostęp do wszystkich metryk i danych, potrafiący tworzyć wykresy i slajdy do prezentacji dla klienta); wersja beta produktu trafiła już do pierwszych klientów spółki.
Poza sferą produktową (i związaną z nią polityką cenową) stojące przed spółką obecnie kluczowe decyzje dotyczą sposobu wykorzystania zakumulowanej gotówki netto (ponad 6 mln zł, z wyłączeniem leasingów, na koniec 2023 roku) oraz finalizacji przeglądu opcji strategicznych, zainicjowanego w połowie marca ubiegłego roku w celu przeanalizowania możliwości pozyskania partnera, który przyspieszyłby rozwój spółki na rynkach zagranicznych (szczególnie w USA), zwiększając efektywność pozyskiwania klientów oraz pozwalając na „skokowe” zwiększenie skali działalności. Wedle ostatnich wypowiedzi zarządu, rozmowy w tej kwestii „trwają”.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Raport analityczny dla Brand24 powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 4.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.