
Fot. fb/Gino Rossi
Spółki podpisały umowę na trzy lata, ale nie wykluczają też opcji jej przedłużania na kolejne okresy. Gino Rossi szacuje, że jego przychody z tego tytułu wyniosą 15-18 mln zł w 2019 r.
Umowa dotyczy współpracy biznesowej oraz licencji. Dzięki niej Gino Rossi poszerzy zakres dystrybucji towarów na istniejących i nowych rynkach (Gino Rossi wejdzie na wszystkie rynki gdzie obecna jest sieć dystrybucyjna CCC) oraz w kanale internetowym (poprzez eobuwie). Produkcja obuwia i toreb realizowana będzie w zakładach Gino Rossi mieszczących się w Słupsku lub Elblągu.
Wysokość wynagrodzenia za udzielenie licencji, które będzie naliczane i rozliczane kwartalnie, będzie zależeć od rocznej wartości sprzedaży netto towarów marki Gino Rossi.
Przez pierwsze 2 lata CCC będzie zobowiązane do minimalnego łącznego zakupu towarów Gino Rossi na poziomie 300.000 par lub sztuk towarów (120.000 za 2019 i 180.000 za 2020). Jeśli współpraca spółek obuwniczych będzie układała się pomyślnie, wolumen zamówień zostanie powiększony do poziomu ok. 500.000 par lub sztuk towarów.
Umowa została zawarta na czas określony 3 lat. Po upływie pierwszych 3 lat, umowa będzie przedłużać się czterokrotnie o kolejne 3-letnie okresy. Jeśli CCC nie będzie chciało przedłużyć umowy musi złożyć pozostałym stronom pisemne oświadczenie o nie przedłużeniu, najpóźniej na 2 miesiące przed upływem pierwotnego okresu, na jaki umowa została zawarta (lub odpowiednio kolejnego 3-letniego okresu, na jaki umowa została przedłużona). Jednocześnie, przez okres pierwszego roku obowiązywania niniejszej umowy, CCC może wypowiedzieć na piśmie umowę z terminem wypowiedzenia 30 dni.
Zawarta umowa jest rozszerzeniem dotychczasowej współpracy pomiędzy Grupą CCC i Gino Rossi dotyczącej dystrybucji produktów poprzez spółkę eobuwie.pl.
– Umowa o strategicznym partnerstwie to kolejny etap długoletniej, udanej współpracy pomiędzy Gino Rossi i CCC. Bardzo cenimy sobie kooperację z Grupą CCC i jesteśmy zadowoleni z możliwości kontynuowania jej w rozszerzonej formule. Jesteśmy przekonani, że taka kooperacja przyczyni się do dynamicznego wzrostu sprzedaży Gino Rossi. Poza tym pozwoli nam na rozwój najważniejszych kompetencji w zakresie projektowania i produkcji, a także przyczyni się do skutecznego rozwodnienia kosztów stałych – skomentował prezes Gino Rossi Tomasz Malicki, cytowany w komunikacie.
Członek zarządu Gino Rossi, Mariusz Drużyński dodał, że dzięki współpracy obuwie i dodatki pod marką Gino Rossi dostępne będą w skali międzynarodowej, co pozwoli spółce budować świadomość i umacniać rozpoznawalność marki w coraz szerszym zakresie.
Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. We wtorek akcje spółki drożeją o 61 proc. do 0,63 zł.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.