
Forever Entertainment na mocnym plusie w II kwartale
Forever Entertainment szacuje, że w II kwartale przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wzrosły r/r o ponad 220 proc. do 17,69 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 6,6 mln zł, wobec straty -1,62 mln zł rok wcześniej. Na poziomie netto spółka zamieniła 0,56 mln zł straty w 5,67 mln zł zysku. W całym I półroczu studio szacuje, że wypracowało 23,67 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi (vs 12,95 mln zł 1H2021), 6,64 mln zł zysku z działalności operacyjnej (0,93 mln zł) i 5,87 mln zł zysku netto (1,55 mln zł).
– Ponadto zarząd emitenta podkreśla, że powyższe wyniki szacunkowe wypracowane w 2 kwartale oraz I półroczu 2022 roku, po raz pierwszy zawierają rezerwę (w wysokości 1,22 mln zł) utworzoną na przyszłe zobowiązania z tytułu podziału zysków („revenue share”) ze sprzedaży gier – czytamy w komunikacie.
Jak dodaje spółka, wzrost zaprezentowanych szacunkowych przychodów i zysków w głównej mierze jest wynikiem osiągania przychodów ze sprzedaży gry „The House of The Dead: Remake”, która miała premierę 7 kwietnia 2022 roku na konsoli Nintendo Switch. Gra jest obecnie dostępna w wersji elektronicznej na platformach: Steam, GOG, XboxOne, PlayStation 4 i Google Stadia oraz w wydaniach fizycznych i kolekcjonerskich. Zdaniem Krzysztofa Tkocza z DM BDM, wyniki studia są sporą pozytywną niespodzianką.
– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni szacunkowymi wynikami spółki za 2Q’22. W naszym ostatnim raporcie prognozowaliśmy niższe wyniki i to przy założeniu innych ważnych debiutów w 2Q’22, które jednak nie miały miejsca w tym okresie. Stąd też, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wynikami gry „The House of The Dead: Remake”, która według naszych szacunków sprzedała się w omawianym okresie na poziomie ok. 130 tys. kopii – uwzględniając przedpłaty i otrzymane zaliczki (vs nasze założenia 240 tys. w całym 2022 r., 11,5 mln zł przychodu w całym 2022 r. z tego 3,8 mln zł dla Forever Entertainment). Ponadto pozytywnie zaskoczył nas podział przychodów z deweloperem gier i właścicielem IP, według naszych szacunków w 2Q’22 kształtuje się on na poziomie ok. 35 proc. (vs 67 proc. nasze założenia z ostatniej rekomendacji), zwracamy jednak uwagę, że w kolejnych kwartałach może być on wyższy, ze względu na pierwszeństwo zwrotu kosztów produkcji i wydania tej gry. Spodziewamy się, że mimo to będzie znacznie niższy od naszych wcześniejszych założeń – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
Forever Entertainment to notowany na NewConnect producent i wydawca gier komputerowych. W środę na zamknięciu sesji za jeden walor studia płacono 5,10 zł. Kapitalizacja całej spółki wynosi 138,72 mln zł