Są pierwsze efekty poprawy giełdowej koniunktury widoczne na rynku pierwotnym. Grupa Nokaut, spółka zajmująca się działalnością na rynku e-commerce, poinformowała o wznowieniu oferty publicznej, którą zawiesiła 2 miesiace temu. Próba nowego podejścia rozpocznie się pod koniec przyszłego tygodnia. W piątek ruszy budowa księgi popytu i zapisów w transzy detalicznej. Jak informuje PAP, cena emisyjna zostanie podana do 22 lutego, a zapisy w transzy dużych inwestorów odbędą się w dniach 22-27 lutego 2012 roku. Przydział akcji oferowanych nastąpi do 29 lutego.
Spółka planuje pozyskać z IPO 25-35 mln zł. Zdobyte fundusze zostaną przeznaczone na akwizycje serwisów Skąpiec.pl i Opineo.pl oraz na budowę platformy handlowej w ramach Nokaut.pl.
– Chcemy, aby docelowo porównywarka cen Nokaut.pl zmieniała swój charakter. Planujemy, żeby stała się ona kompleksową platformą handlową. Celem tej zmiany jest to, aby klient poprzez nasz serwis mógł zarówno porównać ceny, jak i bezpośrednio dokonać zakupu. Rok 2012 rok planujemy poświęcić na rozbudowę tego serwisu. W związku z tym liczymy, że w 2013 roku nowa platforma zacznie nam przynosić wysokie zyski. – powiedział Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut, cytowany przez PAP.
Przy okazji zapowiedzi wznowienia oferty publicznej, spółka podała podwyższoną prognozę wyników na ten rok. Grupa Nokaut szacuje osiągnięcie 22 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz wypracowanie 7 mln zł zysku netto. Prognozowane dane nie zawierają wyników Skąpiec.pl i Opineo.pl za I kwartał 2012 roku. Poprzednia prognoza zakładała osiągnięcie przychodów na poziomie 21 mln zł oraz zysku netto 6,9 mln zł. Skonsolidowane przychody pro-forma grupy (łącznie ze Skąpiec.pl i Opineo.pl) w 2011 roku wyniosły 17,4 mln zł, a zysk netto blisko 5 mln zł.
– Podwyższenie prognozy wynika z kilku czynników – zarówno tego, że na koniec 2011 roku udało nam się osiągnąć lepsze od oczekiwanych wyniki, ale również dlatego, że rynek e-commerce w 2012 roku czeka bardzo dynamiczny rozwój. Szacujemy, iż urośnie on o około 30-35 proc. Liczymy, że wraz z przejęciem Skąpca.pl i Opineo.pl oraz uruchomieniem platformy handlowej uda nam się osiągnąć wysokie tempo wzrostu – powiedział prezes Grrupy Nokaut.
Przypomnijmy, że 26 października 2011 roku Grupa Nokaut zawarła umowy dotyczące bezwarunkowych opcji nabycia 100 proc. udziałów w Skąpiec.pl i Opineo.pl. Na zakup pierwszego serwisu planuje przeznaczyć między 27,5 a 29,5 mln zł, zaś na nabycie drugiego 6-7 mln zł. Około 1/3 kwoty zakupu obu serwisów zostanie pokryta z funduszy pozyskanych z IPO. Pozostałe 2/3 środków będzie pokryte w wyniku emisji akcji serii D dla właścicieli przejmowanych serwisów. Właściciele Skąpiec.pl otrzymają akcje serii D o wartości 17,5 mln zł, a właściciele Opineo.pl dostaną pakiet wart 4 mln zł. Akwizycje mają zostać zakończone w marcu tego roku, a od kwietnia ma nastąpić ich konsolidacja.
Ostatnio zrobiło się głośno o spółce nie tylko w związku z planowanym debiutem na giełdzie. Szerokim echem w internecie odbiła się informacja o obniżaniu przez Google pozycji porównywarek w wynikach wyszukiwania. Sprawa dotyczy kilkudziesięciu polskich serwisów, m.in. Ceneo, Nokaut, Skąpiec czy nawet Fotka. Ich adresy zaczęły się wyświetlać w Google znacznie niżej niż ostatnio. Eksperci zastanawiają się, czy Google robi w ten sposób u siebie miejsce na swoją nową usługę porównywarki cenowej. To byłaby zła wiadomość dla Grupy Nokaut.
Jak pokazuje serwis Alexa.com śledzący ruch w internecie, zasięg i oglądalność porównywarek w pierwszych dniach lutego nagle spadła.