
Grupa Pepco: Przychody wzrosły o 3,1 proc. r/r do 1 934 mln euro w I kw. r.obr. 2024/2025 (Fot. spółka)
– Przychody Grupy według danych porównywalnych (LFL) spadły o 1,1 proc. w I kwartale, z pozytywnym wynikiem LFL sieci Pepco oraz Dealz obciążonym przez wciąż niesprzyjające wyniki Poundland
Przychody LFL Pepco wzrosły o 1,4 proc., przy rosnącym wolumenie sprzedaży, będącym wynikiem poprawionej dostępności towarów i lepszej pozycji cenowej
Przychody LFL Poundland spadły o 7,3 proc., głównie za sprawą wciąż słabych wyników sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, a także z uwagi na wcześniej sygnalizowane trudne warunki rynkowe
Przychody LFL Dealz wzrosły o 6,6 proc. przy silnym popycie na zarówno towary szybkozbywalne, jak i na produkty codziennego użytku – czytamy w komunikacie.
Marża brutto Grupy wzrosła o ponad 140 pb rok do roku w I kwartale r.obr. 2025, przy silnych wynikach Pepco, osłabiona przez niższe marże w Poundland.
– Grupa Pepco uruchomiła swój pięciotysięczny sklep, a w I kw. 2025 otworzyła łącznie 63 nowe sklepy netto, głównie za sprawą otwarć nowych sklepów Pepco w kluczowym dla nas regionie Europie Środkowo-Wschodniej – czytamy dalej.
Łączna liczba sklepów na końcu okresu (tj. 31 grudnia 2024 r.) wyniosła 5 011, w tym Pepco – 3 845, Poundland – 825 i Dealz – 341.
– Grupa pokazała mieszane wyniki w pierwszym kwartale, z dobrymi wynikami marek Pepco, jak i Dealz, częściowo obciążonymi przez bieżące trudności w Poundland. Cieszy nas fakt, że marka Pepco – koło zamachowe przyszłego strategicznego i finansowego wzrostu Grupy – odnotowała pierwszy od ponad roku kwartał ze wzrostem sprzedaży w ujęciu like-for-like. To odzwierciedlenie naszej poprawionej oferty, dostosowania cen oraz zwiększenia dostępności produktów, przy stałej poprawie marży brutto. Sieć Dealz również zwiększyła sprzedaż like-for-like o 6,6 proc., ponieważ poczynione przez nas inwestycje sprawiły, że zwiększył się popyt na oferowaną przez nas żywność i towary codziennego użytku – skomentował prezes Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.
Poundland odnotował spadek przychodów LFL, w dużej mierze spowodowany utrzymującymi się słabymi wynikami sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, po przejściu na produkty pochodzące z oferty Pepco, notuje także spadek marży brutto.
– Przywrócenie Poundland na właściwe tory stanowi kluczowy priorytet. W ramach tych działań podejmujemy kompleksową ocenę działalności i natychmiastowe działania zmierzające do polepszenia osiąganych wyników gotówkowych i poprawy oferty dla klientów – dodał prezes.
Grupa podtrzymała, że spodziewa się otworzyć ok. 300 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025.
– Aktualizację strategicznych planów Grupy przedstawimy podczas Dnia Rynków Kapitałowych (dzień inwestora), który zaplanowano na 6 marca 2025 r. – zapowiedziano także.
Sieć Pepco z rentowną sprzedażą, spadki Poundland będą słabły w 2024/2025
Grupa Pepco spodziewa się, że sieć Pepco osiągnie rentowny wzrost w ciągu tego roku obrotowego 2024/2025 (październik 2024 – wrzesień 2025), przy stałej poprawie marży brutto i oczekuje, że negatywna dynamika sprzedaży sieci Poundland będzie stopniowo słabła w kolejnych miesiącach.
– W dalszym ciągu obserwujemy zróżnicowaną dynamikę wyników naszych marek. Jesteśmy zadowoleniu ze wzrostów odnotowywanych przez Pepco i Dealz oraz ich powrotu do wzrostu sprzedaży LFL w I kwartale. Pozostajemy przekonani, że Pepco osiągnie rentowny wzrost w ciągu tego roku obrotowego, napędzany dalszymi usprawnieniami operacyjnymi i ulepszaniem podstawowej oferty dla klientów, przy stałej poprawie marży brutto – czytamy w komunikacie.
Sieć Pepco odnotowała wzrost przychodów LFL o 1,4 proc. w I kw. r.obr. Marża brutto w ujęciu rok do roku także wyraźnie się poprawiła w tym kwartale.
– Sytuacja Poundland stanowi większe wyzwanie pod kątem poziomu sprzedaży, biorąc pod uwagę wcześniej opisywane trudniejsze warunki rynkowe oraz trendy wśród brytyjskich konsumentów, przy presjach na marżę i rosnących zewnętrznych kosztach operacyjnych. Spodziewamy się, że relatywnie najtrudniejszy w kontekście bazy porównawczej kwartał dla Poundland jest już za nami – analogiczny kwartał rok temu reprezentował okres sprzed zmian w ofercie odzieży i produktów codziennego użytku. W związku z tym spodziewamy się, że negatywna dynamika sprzedaży Poundland będzie stopniowo słabła w kolejnych miesiącach. Jednocześnie Poundland nie otworzy w tym roku nowych sklepów w ujęciu netto – czytamy dalej.
Poundland doświadczył trudnych warunków handlowych w I kwartale roku obrotowego 2025, przy spadku sprzedaży LFL o 7,3 proc. Było to spowodowanie głównie wciąż słabymi wynikami sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, przy dwucyfrowych spadkach w obu tych kategoriach, wskazano w informacji.
– Wciąż prowadzimy kompleksowy przegląd działalności Poundland, mający na celu odbudowę wyników i przywrócenie kluczowych atutów naszej działalności, w tym na dogłębnej analizie wszystkich kosztów oraz ocenie ogólnej pozycji konkurencyjnej firmy – zapowiedziała też Grupa.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.