Wielu przedsiębiorców obawia się brania kredytów. Warto jednak rozróżnić zwykły kredyt konsumpcyjny od pożyczki przeznaczonej na inwestycje, takie jak na przykład własna firma. Jeżeli mamy dobry biznesplan oraz pomysł na prowadzenie działalności, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać na jej rozkręcenie dodatkowe środki finansowe. Warunkiem powodzenia jest rozsądna i obiektywna ocena swoich potrzeb oraz możliwości oraz wybranie właściwej pożyczki, którą będziemy w stanie spłacić. Przed podjęciem decyzji warto przejrzeć oferty wielu kredytów dla firm, na przykład na stronie finmarket.pl. Ta nowoczesna i wielofunkcyjna porównywarka internetowa pozwoli nam szybko znaleźć najtańsze oferty wiodących polskich i międzynarodowych firm. To wsparcie nie tylko w dziedzinie finansów, lecz także możliwość sprawdzenia najlepszych propozycji, zniżek lokalnych czy kuponów rabatowych na produkty i usługi z 12 różnych branż.
Jaki kredyt wybrać?
Początkujący przedsiębiorcy wahają się często pomiędzy kredytem hipotecznym a gotówkowym. Aby podjąć decyzję, musimy dokładnie znać swoje potrzeby. Jeżeli wystarczy nam kwota około kilkunastu tysięcy złotych, lepszym rozwiązaniem okazać się może zwykły kredyt gotówkowy. Nie wymaga on zabezpieczenia majątkowego, jednak czas spłaty jest relatywnie krótki, a koszty nieco wyższe. W wypadku kredytu hipotecznego możemy liczyć na uzyskanie znacznie większej kwoty, jest to także pożyczka tańsza i długoterminowa. Musimy jednak posiadać nieruchomość, co w wypadku osób stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie nie zdarza się często.
Gdzie jeszcze szukać pomocy?
Jeżeli mamy plan na rozpoczęcie działalności, a brak nam na ten cel środków, możemy zwrócić się po pomoc do instytucji wspierających rozwój przedsiębiorczości. Część z nich organizuje konkursy i udziela dofinansowania najlepszym projektom. Przedsiębiorców wspiera także Unia Europejska, a jej jednostki w naszym kraju organizują dla nich wiele konkursów. Warunkiem jest spełnienie wymogów formalnych oraz złożenie kompletnego wniosku zawierającego kompletny biznesplan.























