
(Fot. spółka)
Action zanotował solidną poprawę wyników na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat. Zysk operacyjny wyniósł 16,08 mln zł wobec 0,96 mln zł zysku rok wcześniej, a EBITDA podskoczyła z nieco ponad 3 mln zł do ponad 18 mln zł. Marża utrzymała się na poziomie 8,3 proc.
Poprawę widać także w przychodach. Skonsolidowany wynik ze sprzedaży wyniósł w I kwartale 525,32 mln zł i był wyższy r/r o 12 proc.
– Pandemia pokazała, że od handlu w sieci już nie uciekniemy, dlatego trzeba inwestować w jego rozwój. Dla nas e-commerce ma dwa podstawowe wymiary. Pierwszy to budowa własnych kanałów i projektów, które korzystają z naszej logistyki (sferis, gram, krakvet). Drugi i obecnie kluczowy wymiar w naszej strategii to sprawne dostarczanie produktów do biznesów e-commerce naszych partnerów w Polsce i zagranicą. Dlatego koncentrujemy się na szerokiej i zróżnicowanej ofercie, którą łatwiej wyeksponować w ofercie internetowej i korzystnie sprzedać – powiedział wiceprezes Sławomir Harazin, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 18,05 mln zł wobec 1,88 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Action skupia firmy działające w obszarze handlu i produkcji urządzeń IT, RTV/AGD, sprzętu biurowego oraz materiałów eksploatacyjnych. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.062 mln zł w 2020 r. We wtorek notowania spółki rosną przy wysokich obrotach o kilka procent. W porannym szczycie za jeden walor Action płacono 13,24 zł.