
Fot. Mercator Medical
– Zarząd spółki Mercator Medical […] szacuje, że w drugim kwartale 2024 r. Grupa emitenta uzyskała następujące wyniki finansowe:
1) skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 122,9 mln zł, wobec 121,5 mln zł w II kw. 2023 r. oraz 130,9 mln zł w I kw. 2024 r.;
2) skonsolidowany wynik EBITDA: 0,7 mln zł, wobec -17,6 mln zł w II kw. 2023 r. oraz -4,2 mln zł w I kw. 2024 r.;
3) skonsolidowana strata netto: 1,9 mln zł, wobec 8,5 mln zł zysku netto w II kw. 2023 r. oraz 10,8 mln zł zysku netto w I kw. 2024 r. – czytamy w komunikacie.
Na 30 czerwca 2024 r. Grupa Mercator Medical dysponowała ok. 362,3 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych.
– Po wcześniejszych sześciu kwartałach strat na poziomie EBITDA pozytywnie oceniamy efekty podjętych inicjatyw dostosowawczych i optymalizacyjnych. Choć sytuacja na rynku rękawic jednorazowych wciąż pozostaje daleka od naszych oczekiwań, to w drugim kwartale obserwowaliśmy kontynuację pierwszych symptomów stabilizacji, a w niektórych segmentach rynku również poprawę sytuacji. Mamy nadzieję, iż będą to trwałe trendy, a nasza rentowność trwale wróci do wartości dodatnich – skomentowała CEO Mercator Medical Monika Żyznowska, cytowana w komunikacie.
Finalne wyniki finansowe II kw. 2024 r. znajdą się w raporcie za I poł. 2024 roku, którego publikacja zaplanowana jest na 27 września br.
Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2022 r.