
(Fot. Monnari)
– Ostateczna proponowana cena zostanie ustalona po badaniu due diligence, a zasady jej ustalenia będą uwzględniać między innymi faktyczny dług netto SCP na dzień zamknięcia transakcji – czytamy w komunikacie Monnari.
Wartość udziałów Simple określono w przedziale od 46 mln zł do 50,5 mln zł przy założeniu zerowego poziomu zadłużenia i gotówki, która stanowić będzie podstawę do określenia ostatecznej proponowanej ceny za te udziały.
Monnari oczekuje, że do 23 lutego 2018 r. Gino Rossi udzieli spółce zgody na wyłączność w negocjacjach.
– W przypadku realizacji przedmiotowej transakcji, spółka sfinansuje ją z wykorzystaniem środków własnych – podano także.
Według komunikatu Gino Rossi, zarząd uzyskał zgodę rady nadzorczej na sprzedaż posiadanych 100 proc. akcji Simple Creative Products w związku czym podjął czynności związane z pozyskaniem inwestora strategicznego. Przewidywany czas zakończenia negocjacji to 30 kwietnia 2018 r.
Warunkiem zawieszającym jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie przez Monnari Trade kontroli nad Simple, podano również.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły ok. 244,3 mln zł w 2017 r.
Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.
Aktualizacja:
Komentarz do otrzymanej wstępnej oferty zakupu Simple Creative Products:
– Do zamknięcia transakcji niezbędne będzie dopełnienie szeregu formalności, m.in. uzyskanie zgody UOKiK, co – jak przewidujemy – potrwa łącznie około 3 miesięcy. Dzięki sprzedaży odzieżowej „nogi” biznesu ograniczymy zadłużenie i uwolnimy środki potrzebne nam do zasilania kapitału obrotowego niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi. Koncentrujemy się działalności, z której wyrośliśmy jako spółka i w której strategicznie upatrujemy największych szans dalszego wzrostu, tj. na segmencie obuwia i galanterii skórzanej – formuła funkcjonowania Simple w Grupie Gino Rossi wyczerpała się w obecnym otoczeniu rynkowym. Przy tej skali działalności trudno dopatrywać się synergii między tymi dwiema markami – jestem przekonany, że oddzielnie obie firmy będą się dalej rozwijać z korzyścią dla swoich akcjonariuszy. Simple ma silną, rozpoznawalną markę, dobrze dopracowane koncepcyjnie i wzorniczo kolekcje oraz bardzo dobrze rozwinięty eCommerce, który jest bardzo ważnym aktywem firmy mając na uwadze zbliżający się efekt ograniczenia handlu w niedziele.
W związku z planowaną sprzedażą Simple CP przeprowadzimy rewizję Strategii Grupy Kapitałowej, którą przedstawimy po zamknięciu transakcji. Nie przewidujemy „rewolucji” w dotychczasowych panach rozwoju segmentu obuwniczo-galanteryjnego: strategia będzie zakładała dalszy rozwój i wzrost poprzez koncentrację działań na marce Gino Rossi. – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.