vixtkvdy
PARTNER SERWISU

Najbardziej ekonomiczne samochody

Polacy jako społeczeństwo są nadal na dorobku, nic zatem dziwnego, że przy dokonywaniu zakupów liczy się przede wszystkim cena, a w wypadku samochodów także niskie koszty eksploatacji, na które składają się koszty zakupu paliwa i części zamiennych, oraz rachunki za wykonanie niezbędnych napraw wystawiane przez mechanika.

W niniejszym artykule zaledwie sygnalizujemy temat najbardziej ekonomicznych samochodów (używanych i nowych) i to wyłącznie pod względem tego, ile zużywają paliwa w zależności od terenu, po którym się poruszają. Jest to bowiem czynnik najbardziej wymierny i dotykający wszystkich kierowców. Utrata przyczepności na drodze i związana z tym konieczność pokrycia kosztów klepania karoserii na szczęście nie jest tak częstą przypadłością jak konieczność ciągłego pokrywania kosztów eksploatacji.

Staruszkowie:  Citroen C1 i Peugeot 107

fot. Wikimedia Commons

Co ciekawe, Citroen C1 nigdy się nie cieszył w naszym kraju estymą. Trudno powiedzieć  dlaczego, bo ani jego designowi, ani walorom użytkowym trudno coś zarzucić. Oczywiście, w tej chwili to już przestarzała konstrukcja, ale 4,6 l, jakie spala na 100 km w mieście, może stanowić dużą zachętę w dobie benzyny za 5-6 zł, a że przy tym nie wydamy na niego więcej niż kilka tysięcy złotych, to osoby z mniej zasobnym portfelem powinny poważnie rozważyć ten właśnie pojazd.

© M 93 / Wikimedia Commons / CC-BY-SA-3.0 (DE)

Podobne zarzuty można postawić Peugeotowi 107. Dobry design, dobra cena, ale  nieco już leciwa konstrukcja. Jeśli zaś chodzi o meritum sprawy,  to w zależności od tego, czy nasz model został wyposażony w silnik dieslowy  (1.0 12V 68 KM), czy benzynowy (1.4 HDI 54 KM), na 100 km zużyjemy odpowiednio 4,4 l  lub 5,1 l. Jak widać są to wartości porównywalne z Citroenem C1, jakkolwiek w przypadku silnika benzynowego wyniki sto siódemki nieco odstają od wyników osiągnięty przez jej konkurenta.

A może samochód elektryczny?

Na drugim biegunie stoi Opel Ampera, który premierę miał w roku 2011. To samochód elektryczny, w którym wykorzystano również silnik spalinowy, ale tylko do ładowania akumulatora. Nic zatem dziwnego, że na 100 km w mieście spala on średnio 2,6 l benzyny, co jest wynikiem rewelacyjnym. Niestety, jego cena nie jest zdecydowanie na kieszeń przeciętnego Kowalskiego, bo wynosi ponad dwieście tysięcy złotych.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)
  • Youmoney.pl – czy warto korzystać przy braniu pożyczki?

    Szukasz pożyczki online i zastanawiasz się, czy Youmoney.pl to rozwiązanie, które może Ci realnie pomóc? Rynek finansowania pozabankowego w Polsce zmienia się dynamicznie, a coraz więcej platform stara się ułatwić proces poszukiwania odpowiedniej pożyczki. Youmoney.pl wyróżnia się wśród nich konkretnym podejściem do dopasowywania ofert - nie pokazuje wszystkich możliwych opcji, tylko te, które faktycznie mają szansę na akceptację w Twojej sytuacji. 

  • Answear rośnie w segmencie premium. Analitycy widzą dalszy potencjał

    Answear kontynuuje udaną transformację w stronę segmentu premium i luxury fashion. Wyniki za II kwartał 2025 r. znacznie przebiły oczekiwania rynku, a spółka poprawiła marże i utrzymała dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Analitycy Noble Securities podtrzymali rekomendację "akumuluj" i podnieśli cenę docelową do 33,70 zł, wskazując na dalszy potencjał poprawy rentowności.

  • Highlander Enterprise wprowadza bazę hybrydową z grafenem marki 8belle

    Highlander Enterprise SA wprowadzi do sprzedaży nowy produkt kosmetyczny marki 8belle – bazę hybrydową Expert Grafen Nude Base. Premiera rynkowa planowana jest na połowę listopada 2025 roku.

  • Grupa Kęty celuje w przekroczenie 1 mld zł EBITDA w 2025 r. i ogranicza capex

    Grupa Kęty utrzymuje prognozę 990 mln zł EBITDA na 2025 rok, ale liczy na symboliczne przekroczenie bariery 1 mld zł. Jednocześnie spółka obniżyła plan tegorocznych inwestycji o ok. 100 mln zł.

  • GUS: TFI z 33-proc. wzrostem zysku netto w I połowie 2025 r.

    Towarzystwa funduszy inwestycyjnych (TFI) wypracowały w pierwszym półroczu 2025 roku 526,9 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 33,2 proc. rok do roku – podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat