Libet SA to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej oraz lider w segmencie kostki premium. Spółka prowadzi produkcję w 14 zakładach na 24 liniach produkcyjnych. Swoją pozycję na rynku umacnia dzięki poszerzaniu oferty w najwyższym segmencie rynku, np. poprzez produkty na zamówienie czy usługi związane z projektowaniem.
Tematem czwartkowego spotkania z inwestorami na czacie w StockWatch.pl była bieżąca sytuacja w spółce, plany na kolejne kwartały, specyfika rynku kostki brukowej oraz szanse, jakie pojawiają się w rozwoju segmentu premium. Na pytania wspólnie z prezesem odpowiadał Ireneusz Gronostaj, członek zarządu i dyrektor finansowy.
Pytań było bez liku, mimo że branża, w której działa spółka pozornie nie należy do najbardziej emocjonujących. A jednak na spotkanie stawiła się rekordowa liczba osób. Czat przyciągnął ponad 250 uczestników. Jedną z najczęściej poruszanych kwestii był wpływ pogody na wyniki finansowe Libetu za I kwartał. Budowlanka jest co prawda branżą sezonową, ale tegoroczna zima wyjątkowo dała się jej we znaki.
– Czas zimowy poświęciliśmy na przygotowanie najlepszej na rynku oferty dla naszych klientów. Zagwarantuje to nam sprzedaż w pozostałych kwartałach tego roku na oczekiwanym poziomie. Sezonowo pierwszy kwartał jest zawsze najsłabszy w naszej branży. Obecnie wszystkie nasze zakłady dynamicznie ruszyły z produkcją i realizujemy spływające zamówienia. Na dzisiaj ciężko oszacować wpływ wyjątkowo długiej zimy na wyniki 2013 roku. Na pewno sezon będzie krótki i intensywny. – tłumaczył prezes Libetu w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
>> Wszystkie pytania i odpowiedzi, jakie padły podczas spotkania online z prezesem Libet SA. >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl

Prezes Libetu wraz z dyrektorem finansowym odpowiadają na pytania inwestorów (fot. InnerCorp)
Nie brakowało też pytań na temat dalszego rozwoju spółki. Obecnie Libet ma 20-proc. udział w polskim rynku kostki brukowej. Dalszą ekspansję ma umożliwić poszerzanie palety produktowej, dzięki osiągnięciom działu badań i rozwoju. Spółka zamierza skoncentrować się na budowie pozycji w segmencie premium. W ubiegłym roku udział sprzedaży produktów najwyższej jakości wzrósł do 37 proc. To najbardziej rentowny i najszybciej rozwijający się segment rynku kostki brukowej.
Ważnym elementem rozwoju ma być również podejmowanie współpracy z nowymi dystrybutorami. Libet stawia w tym zakresie na rynki zagraniczne.
– Jednym z naszych strategicznych celów jest ekspansja na rynki zagraniczne. Obecnie realizujemy pierwsze zlecenia na Słowacji. Na ten rynek mamy przygotowaną całą ofertę handlową. Wkrótce pod adresem www.libet.com pojawi się strona dedykowana temu rynkowi. Natomiast stale analizujemy możliwości zwiększenia przychodów Libetu, w tym patrzymy na sąsiednie rynki. – deklarował Thomas Lehmann w rozmowie z użytkownikami StockWatch.pl.
Producent kostki brukowej mimo marazmu w branży budowlanej zdołał zamknąć 2012 rok na plusie. Spółka postawiła na efektywniejsze zarządzanie płynnością i optymalizację kosztów. Inwestorzy zastanawiają się, jakie wyniki uda się wypracować w tym roku.
– Główne cele na 2013 rok to wzrost efektywności sprzedaży, rozwój kanałów dystrybucji, ekspansja geograficzna i rozwój oferty. O wynikach finansowych zdecyduję przede wszystkim dobre przygotowanie do sezonu i dyscyplina kosztowa, co powinno się przełożyć na pozytywny cash flow. – mówi prezes Libetu.
>> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji spółki. >> Zobacz obraz fundamentalny Libetu po wynikach za IV kwartał w StockWatch.pl