PARTNER SERWISU
kbmjbpjf

One2tribe stawia m.in. na automatyzację w aktualizacji strategii, cel: wzrost powyżej 30 proc.

Omawiane walory:

One2Tribe zakłada w zaktualizowanej strategii m.in. skrócenie cyklu sprzedaży Enterprise, dalszą automatyzację obsługi micro-influencerów oraz ekspansję zagraniczną, zwłaszcza na rynek francuski. Celem jest wzrost Grupy (liczba klientów, przychody, EBITDA, zysk netto) przekraczający 30 proc. r/r. One2tribe w kolejnych latach rozważa pozyskanie dodatkowego finansowania.

one2tribe, akcje, informatyka, strategia,

One2tribe stawia m.in. na automatyzację w aktualizacji strategii, cel: wzrost powyżej 30 proc.

– Aktualizacja Strategii 2025 odpowiada więc na powyższe zjawiska. Koryguje narzędzia i priorytety, by przyspieszyć realizację dotychczasowych celów, a jednocześnie otwiera firmę na rynki o wysokiej dynamice wzrostu. Kluczowe zmiany obejmują:

* Skrócenie cyklu sprzedaży Enterprise dzięki narzędziom diagnostyki ROI oraz automatyzowaniu procesu ofertowego,

* Nową wersję platformy dla MŚP w modelu szybkiego startu,

* Dalszą automatyzację obsługi micro-influencerów (AI-weryfikacja treści, logistyka wysyłek próbek towarowych),

* Wyraźny nacisk na up-sell w istniejącej bazie klientów oraz ekspansję zagraniczną, zwłaszcza na rynek francuski,

* Rozwój Logis2tribe jako niezależnego kanału przychodowego.

Zmiany te oznaczają dostosowanie prędkości rozwoju i narzędzi, aby wykorzystać nowe warunki rynkowe i zrealizować ambitny cel wzrostu powyżej 30 proc. r/r – czytamy w strategii.

Spółka podkreśla, że w ostatnim roku realizowała wyznaczone cele strategiczne, jednakże ocenia, że dynamika była niższa od zakładanej.

– Prócz zdarzeń jednorazowych, w tym połączeniem ze spółką zależną, spółka odnotowała wzrost przychodów o 7,2 proc. r/r, a wskaźnik EBITDA był na poziomie 12 proc. przychodów. Ponieważ jest to wolniejszy wzrost niż zakładaliśmy, konieczna jest niniejsza aktualizacja strategii, która umożliwi jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału firmy. Naszym celem jest wzrost grupy kapitałowej (liczba Klientów, przychody, EBITDA, zysk netto) przekraczający 30 proc. r/r. Tylko taki wzrost daje nam gwarancję rozwoju ‚ponad’ wzrost rynku – czytamy dalej.

Zmiany są odpowiedzią na kluczowe wyzwania, które Spółka zidentyfikowała w toku współpracy z międzynarodowymi korporacjami, a także wynikiem dynamicznego wzrostu nowych segmentów działalności.

– Przyjęta strategia One2tribe to odpowiedź na potrzeby rynku i dostosowanie do zmieniającego się rynku i technologii (a w szczególności AI). Przez lata rozwijaliśmy się w oparciu o dostarczanie zaawansowanych rozwiązań wspierających wydajność i zaangażowanie w dużych organizacjach. Model ten zapewnił stabilny rozwój i silną pozycję w segmencie Enterprise, ale wiąże się z ograniczeniami wzrostu m.in. z długim cyklem sprzedaży i złożonymi etapami wdrożenia – powiedział wiceprezes Wojciech Ozimek, cytowany w komunikacie.

– Zamierzamy kontynuować współpracę z dużymi korporacjami i rozszerzać nasze działanie w tym obszarze. Przede wszystkim jednak postanowiliśmy zaoferować system dla mniejszych organizacji, czy wręcz kilkuosobowych zespołów. W obszarze motywacji mają one często podobne wyzwania co korporacje. Dlatego otwieramy nowy rozdział, który daje One2tribe kolejne możliwości skalowania w Polsce i na rynkach międzynarodowych – dodał.

Jednym z kluczowych działań jest skrócenie cyklu sprzedaży w segmencie Enterprise, który dziś może trwać nawet kilkanaście miesięcy. Spółka pracuje nad komercjalizacją nowego narzędzia analitycznego (obecnie w fazie MVP, prototypowego wdrożenia w jednej z firm), które pozwala klientowi precyzyjnie oszacować potencjał zespołu na bazie wskaźników wydajności i danych o aktywności pracowników. Jednocześnie One2tribe uruchomiło proces ciągłej certyfikacji i testowania swojej technologii pod kątem działów bezpieczeństwa i tzw. compliance.

– Działania te pozwolą skrócić czas negocjacji z dużymi organizacjami – z jednej strony pokazując klarownie wartość produktu (jakiej poprawy efektywności/ zysków może spodziewać się klient), a z drugiej zabezpieczając organizację pod kątem standardów wdrożeń IT. Firma pracuje także nad dalszym usprawnieniem procesów sprzedaży i obsługi klienta – czytamy w komunikacie poświęconym strategii.

Równolegle spółka rozwija wersję swojej platformy dedykowaną sektorowi MŚP. Nowa odsłona narzędzia będzie dostępna już dla zespołów liczących 5-10 osób i obejmie uproszczoną funkcjonalność, szybki start, zintegrowany system nagród oraz wsparcie AI w definiowaniu celów. Produkt ma trafić na rynek w II kwartale 2025 r., wspierany przez zestaw materiałów edukacyjnych dla menedżerów i kierowników zespołów. Rozwiązanie wspierane będzie przez narzędzia AI i predefiniowane szablony adresujących wyzwania małych firm i organizacji.

– Dynamicznie rozwijającym się obszarem, który zyskuje strategiczne znaczenie, jest rynek mikro-influencerów. W ciągu ostatniego roku współpracy z klientem rozwiązania One2tribe doprowadziły do wzrostu aktywnych influencerów o 250 proc., a prawie wszyscy z nich (95 proc.) kontynuują przyjmowanie próbek towarowych i udział w programach (w przypadku całego rynku wskaźnik ten jest przeszło 10 krotnie niższy). W odpowiedzi na ten trend, spółka rozwija produkt oparty o agenta AI, który umożliwia automatyczną weryfikację treści w social mediach zgodnie z wytycznymi kampanii – czytamy dalej.

– Zainteresowanie influencerów, ich aktywność i lojalność przeszły Klienta i nasze oczekiwania. Automatyzacja procesów, w tym oceny treści publikowanych na podstawie wytycznych kampanii, daje nam możliwość oferowania na rynku nowego modelu biznesowego, który pozwoli na obsługę kampanii na znacznie większą skalę, przy zachowaniu rentowności. To segment o dużym potencjale (trzykrotny wzrost rynku w ciągu ostatnich pięciu lat) i realnym przełożeniu na przychody – skomentował prezes Radosław Sosnowski.

Spółka podkreśla, że w dalszym ciągu koncentruje się na skalowaniu działalności za granicą, w szczególności na rynku francuskim, z uwagi na to, że w Polsce współpracuje już z takimi firmami jak L’Oréal, Orange, Play/Iliad i Sanofi.

– Dołączenie do Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP) umożliwi budowę lokalnego zespołu handlowego i pogłębienie współpracy w ramach międzynarodowych struktur obecnych klientów. Jednocześnie trwa proces rozwoju oferty spółki zależnej Logis2tribe, która odpowiada za logistykę nagród – celem jest uruchomienie jej własnych kanałów sprzedaży w modelu B2B i e-commerce, co pozytywnie wpłynie na efektywność operacyjną i wynik Grupy – wskazano w informacji.

– Zamykamy etap porządkowania struktury Grupy, na bazie doświadczeń systematyzujemy wiedzę w celu udostępnienia klientom, wzmacniamy możliwości technologiczne naszej platformy i otwieramy się na nowe kierunki rozwoju. Dzięki konsekwentnej automatyzacji, dywersyfikacji produktów i ekspansji zagranicznej, One2tribe wchodzi w nową fazę skalowania działalności z wyraźnym celem dynamicznego wzrostu wyników finansowych w kolejnych latach – podsumował Sosnowski.

Zmiany w przyjętej strategii oznaczają również konkretne działania operacyjne i finansowe, podkreślono także. One2tribe planuje ewolucję technik sprzedażowych, w tym rozwój sprzedaży internetowej w modelu SaaS, sprzedaży wspieranej przez szkolenia i webinary, a także rozbudowę zespołu handlowego o kolejne osoby. Spółka rozważa również nowe formaty komunikacji z rynkiem – w szczególności współpracę z instytucjami edukacyjnymi oraz wykorzystanie kompetencji akademickich i trenerskich obecnych pracowników w działaniach contentowych i szkoleniowych. Nowy model edukacyjny jest obecnie w fazie planowania.

– Zaktualizowana strategia zakłada również zmianę podejścia do finansowania. Do tej pory spółka koncentrowała się na wzroście organicznym i ograniczaniu zobowiązań. W świetle planów ekspansji zagranicznej oraz rozwoju dedykowanych rozwiązań dla rynku mikro-influencerów, One2tribe w kolejnych latach rozważa pozyskanie dodatkowego finansowania. Równocześnie w planach jest wdrożenie nowego programu motywacyjnego dla całego zespołu, który ma wspierać realizację celów strategicznych – czytamy też w komunikacie.

One2tribe oferuje platformę do zarządzania wydajnością i motywowania pracowników o nazwie Tribeware. Z rozwiązania korzystają duże organizacje w kraju i za granicą. Są to głównie firmy z branż sprzedaży detalicznej (retail), farmacji i finansowej. Spółka jest notowana na NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • One2tribe dołączył do Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej

    ONE2TRIBE dołączyło do Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP) – jednej z najstarszych i najbardziej aktywnych izb bilateralnych w Polsce. Organizacja skupia blisko 400 francuskich i polskich firm oraz należy do sieci CCI France International, zrzeszającej 120 izb w 95 krajach na całym świecie. Dołączenie do CCIFP jest kolejnym krokiem w realizacji strategii ekspansji ONE2TRIBE na rynki zagraniczne oraz wzmacniania relacji z międzynarodowymi partnerami biznesowymi.

  • One2tribe wypracował 14 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2024 r.

    ONE2TRIBE wypracowało w 2024 r. skonsolidowane przychody na poziomie 14 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 7 proc. względem poprzedniego roku.

  • One2tribe ze wzrostem przychodów do 13,4 mln zł przy 2,3 mln zł EBITDA w 2023 r.

    ONE2TRIBE w całym 2023 r. zanotowała prawie 13,4 mln zł jednostkowych przychodów netto, co stanowi wzrost o blisko 43 proc. względem poprzedniego roku. Spółka również znacząco zwiększyła zysk EBITDA o 35 proc. do poziomu 2,3 mln zł, przy 55 tys. zł zysku, na który kluczowy wpływ miała amortyzacja wynikająca z połączenia spółek. Bazując tylko na podpisanych kontraktach, planowane przychody ONE2TRIBE w 2024 r. wyniosą ok. 11 mln zł. Aktualnie spółka realizuje płatne projekty pilotażowe dla dużych międzynarodowych firm z ogromnym potencjałem na stałą współpracę.

  • One2Tribe buduje własny model AI, rozważy pozyskanie finansowania na rozwój sprzedaży

    ONE2TRIBE stawia na zastosowanie AI w swoich produktach i budowę własnego modelu do optymalnego motywowania pracowników z generowanego cash flow, poinformował ISBtech wiceprezes ONE2TRIBE Wojciech Ozimek. Spółka rozważy ewentualne dodatkowe finansowanie w celu rozwoju sprzedaży i marketingu na kolejnych rynkach geograficznych i branżowych.

  • One2tribe osiągnęła 3 mln zł netto przychodów w III kw. 2023 r.

    ONE2TRIBE w trzecim kwartale osiągnęła prawie 3 mln zł netto jednostkowych przychodów oraz wypracowała EBITDA na poziomie 0,5 mln przy 16 tys. zysku netto. Od stycznia do września przychody netto wyniosły 9,5 mln zł, EBITDA prawie 1,7 mln zł, a zysk netto niespełna 100 tys. zł. Z uwagi na trwające rozmowy z potencjalnymi klientami, kluczowy z perspektywy Spółki jest ostatni kwartał tego roku. ONE2TRIBE, po realizacji kolejnych założeń zaprezentowanej w kwietniu strategii rozwoju widzi pierwsze efekty w swojej działalności.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat