xwjjljel
PARTNER SERWISU
vbuaurvp

PZU z nową strategią: Chcemy wspólne zarządzać ryzykiem naszych klientów. To przewrót kopernikański w tej branży

Omawiane walory: , ,

Grupa PZU zaktualizowała strategię na lata 2017-2020. Według jej założeń, za dwa lata każdy z klientów spółki ma korzystać średnio z dwóch produktów ubezpieczyciela. Państwowy gigant chce również używać rozwiązań opartych o ogromne bazy danych i sztuczną inteligencję.


Według prezesa PZU, około 80 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma relacje z podmiotami grupy. Jest to 22 mln klientów oraz 150 tys. pracowników. PZU chce postawić w najbliższych latach na mobilność, olbrzymie bazy danych oraz sztuczną inteligencję. Zmienić ma się mentalność jak i pomysł na ubezpieczanie klientów.

– Wcześniej paradygmat w branży ubezpieczeniowej był jasny – pojedynczy przypadek nie jest przewidywalny, za to duża liczba przypadków jest przewidywalna. Jednak w obliczu nowych technologii ten paradygmat się dezaktualizuje. Pojedyncze przypadki stają się znacznie bardziej przewidywalne. Nadal nie jesteśmy w stanie powiedzieć, ile czasu pojedyncza osoba będzie żyła, ale znacznie lepiej możemy przewidzieć, czy na przykład będzie chorowała na Alzheimera. Chcemy mówić do klienta: „Oto są ryzyka, które występują w twoim życiu. Zastanówmy się razem, co zrobić, żeby żyło ci się lepiej”. – powiedział mediom Paweł Surówka, prezes PZU.

Nowa strategia porządkuje ofertę produktową PZU adresowaną do klienta indywidualnego na pakiety ubezpieczeń dopasowane względem potrzeb i wieku. Źródło: PZU.
Kliknij, aby powiększyć.

Radykalnie zostanie również uproszczona oferta produktowa ubezpieczyciela. Grupa planuje również uniwersalizację sieci sprzedaży i integrację baz danych, która zapewnić ma pełny obraz klienta.

PZU chce docelowo współpracować z blisko pięcioma tysiącami uniwersalnych sprzedawców w ramach własnej sieci. Ma być to około połowa wszystkich sprzedawców w grupie. Będą oni oferować minimum 3 produkty spośród pięciu segmentów (ubezpieczenia majątkowe, ubezpieczenia na życie, opieka medyczna, produkty inwestycyjne, produkty bankowe).

>> E-book: Analiza fundamentalna wg analityków StockWatch.pl Sprawdź

Współpraca z LOT i Allegro

Grupa PZU podpisała również porozumienia o współpracy z Allegro i LOT-em. Klienci przewoźnika lotniczego będą mogli ubezpieczyć swój bagaż, bilet czy też zakupić pakiet medyczny. Z kolei partnerstwo z Allegro zakłada sprzedaż i dystrybucję innowacyjnych, w pełni cyfrowych produktów ubezpieczeniowych. Obszarami działalności współpracy będą również sprawy związane z obsługą i likwidacją szkód.

Wzrost aktywów filaru bankowego o ponad 25 proc.

Wedle założeń strategii, do 2020 roku wszystkie aktywa filaru bankowego mają wzrosnąć co najmniej do poziomu 300 mld zł. Do końca września 2017, aktywa bankowe PZU były wyceniane na 236 mld zł. Grupa PZU zakłada utrzymanie czołowej pozycji w sektorze bankowym w Polsce. Wynik finansowy netto segmentu bankowego do 2020 roku ma być na poziomie 900 mln zł. Założenia te są niezależne od modelu współpracy między bankami w grupie.

W październiku 2017 roku Alior Bank i Bank Pekao informowały o możliwości współpracy. W tym celu podpisano list intencyjny dotyczący wstępnych analiz wykonalności potencjalnej współpracy obu podmiotów.

Należący do grupy Alior Bank w swojej zaktualizowanej strategii podał, że podnosi cel ROE do 16,2 proc. w 2020 roku wobec wcześniej zakładanych 14,10 proc. Zwiększyć ma się też marża odsetkowa do poziomu 5,3 proc. oraz utrzymany ma zostać wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) na poziomie 39 proc. Bank podtrzymał cel rocznego wzrostu wolumenu udzielanych kredytów o 5-6 mld do 2020 roku.

W listopadzie ubiegłego roku nowe założenia w strategii do 2020 roku przedstawił również Bank Pekao. Według planów zarządu, Pekao ma osiągnąć rentowność na poziomie 14 proc. liczoną wskaźnikiem ROE do 2020 r. Bank zamierza dzielić się w kolejnych latach 100 proc. zysku z akcjonariuszami. Według założeń strategii bank ma również być pracodawcą pierwszego wyboru, oferując pracownikom unikalne doświadczenia, ambitne wyzwania i projekty. Wpływ na pracowników mają mieć też atrakcyjne wynagrodzenia jak i kultura organizacji oparta na wartościach.

Co najmniej 50 proc. zysku grupy na dywidendę

W opublikowanej strategii grupa PZU zakłada, że co najmniej połowa zysku przypadnie w udziale akcjonariuszom jako dywidenda. Nie są planowane również nowe emisje akcji.

– Nie zmieniamy nic, jeśli chodzi o założenia polityki kapitałowej. Strategia będzie realizowana przy dzisiejszej polityce dywidendowej zakładającej wypłacanie do 80 proc. skonsolidowanego zysku PZU. – doprecyzował w czasie konferencji CFO grupy PZU Tomasz Kulik.

Wedle zapowiedzi prezesa PZU Pawła Surówki, dywidenda za 2017 rok ma być wyższa od tej wypłaconej za rok 2016. Wtedy było to 1,2 mld zł co przełożyło się na 1,40 zł na akcję. PZU zamierza również zmniejszyć koszty administracyjne. Odchudzenie grupy powinno spowodować ich spadek o półtora punktu procentowego do 2020 roku.

W środę ok. 16:00 kurs PZU jest na niewielkimi minusie, a jeden walor kosztuje 44,50 zł. Ostatni rok akcjonariusze ubezpieczeniowego giganta mogą zaliczyć do udanych, gdyż kapitalizacja spółki wzrosła o ponad 30 proc.

notowania

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Oddo BHF podniósł rekomendację dla PZU

    Jak informuje agencja Bloomberg, analityk Oddo BHF podwyższył ocenę dla akcji PZU do „powyżej rynku” z wcześniejszego „neutralnie”. W nowym raporcie wycenił akcje ubezpieczyciela na 66 zł, co oznacza 21 proc. potencjału względem piątkowego kursu.

  • Banki ciągną w dół GPW, w grze PZU, Orlen i Arlen

    Realizacja zysków na Wall Street, lekkie pogorszenie nastrojów na globalnych rynkach akcji i odcięta dywidenda od akcji PZU ściągają dziś w dół giełdę w Warszawie. Ponownie słabo zachowują się banki, których spadki najmocniej ciążą indeksom. Lekko może też niepokoić słabnący złoty. Za to kolejny dzień mocny jest Orlen.

  • Bank Pekao stawia na bankomaty recyklingowe. Nowy kontrakt z Hitachi Europe

    Bank PEKAO zawarł umowę z Hitachi Europe na dostawę bankomatów recyklingowych. Projekt wpisuje się w strategię modernizacji floty oraz wspiera ekspansję japońskiej grupy w Europie Środkowo-Wschodniej.

  • PZU Zdrowie chce mieć 140 placówek do 2026 roku i wraca do przejęć

    Grupa PZU rozwija segment zdrowotny, którego przychody w I półroczu 2025 roku wzrosły o ponad 14 proc. PZU Zdrowie planuje zwiększenie liczby własnych placówek do 140 oraz powrót do akwizycji innych podmiotów medycznych.

  • PZU uruchomi fundusz surowcowy inPZU Złoto we wrześniu

    Grupa PZU zapowiedziała uruchomienie funduszu surowcowego inPZU Złoto, który zapewni ekspozycję na ceny złota. Premiera nowego produktu planowana jest na wrzesień, wraz z kolejnymi instrumentami o podwyższonym profilu ryzyka.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat