SimFabric: Debiut odbędzie się w I kwartale 2020 r.

Omawiane walory:

Gośćmi czwartkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl byli Julia Leszczyńska i Emil Leszczyński, przedstawiciele SimFabric - polskiego studia z branży gamedev, które planuje debiut na NewConnect. Głównymi tematami spotkania były planowane IPO spółki oraz jej perspektywy rozwoju w kolejnych latach.

Leszczyński,SimFabric,Julia,Leszczyńska

Emil Leszczyński, przewodniczący rady nadzorczej SimFabric i Julia Leszczyńska, prezes zarządu.

SimFabric to producent symulatorów na PC-ty i konsole najnowszej generacji. Firma zajmuje się również portowaniem gier, czyli dostosowywaniem na inne platformy, oraz wydawaniem ich na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Pierwszy symulator studia – Farm Expert 2018 Mobile wyprodukowany dla PlayWay rozszedł się w ponad dwóch milionach egzemplarzy na urządzenia mobilne. W najbliższej przyszłości spółka ma zamiar zadebiutować na rynku NewConnect. SimFabric jest już po rejestracji akcji serii A i B w KDPW oraz ma przyznany status emitenta.

Biorąc pod uwagę czas procedowania wniosków ostatnich debiutantów oraz okres świąteczny należy zakładać, że debiut odbędzie się w I kwartale 2020 r. Spółka jest gotowa do debiutu i zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu notowań akcji SimFabric na rynku NewConnect. (…) Ostatnie transakcje zakupu akcji SimFabric były realizowane po 3,20 zł/szt. to przy całej serii A i B – czyli łącznie 6.250.000 akcji wyemitowanych daje wycenę na poziomie 20 milionów złotych. Teoretyczny kurs otwarcia TKO będzie na takim poziomie na debiucie, czyli 3,20 zł/akcję – powiedziała w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl prezes SimFabric, Julia Leszczyńska.

>> Zapis całego spotkania z przedstawicielami SimFabric znajdziesz tutaj

Julia Leszczyńska dodała, że nie ma aktualnie wolnej puli akcji do odkupienia, a przed debiutem studio nie planuje dodatkowych emisji.

Przedstawiciele SimFabric zarysowali też plany na nadchodzący rok. Oprócz debiutu na NewConnect, studio zamierza wydać 3 nowe symulatory oraz porty kolejnych tytułów.

– Na pewno będą to trzy nasze największe symulatory, czyli Farm&Fix 2020, ElectriX oraz Moon Village. Wszystkie planujemy wydać na PC Steam oraz konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Przygotowujemy się również do wydania tych produkcji na nadchodzące konsole PS5 i Xbox Scarlett. Liczymy także na spory potencjał Flipper Mechanica oraz Cthulhu: Books of Ancients oraz Mushrooms: Forest Walker, których wishlisty dynamicznie wzrastają i niedługo powinny także się pojawić na Global Wishlist Steam. Z produkcji, które mamy w portingu do najciekawszych należy na pewno Driftland: The Magic Revival, który we współpracy ze studiem Star Drifters przygotowujemy do wydania na konsole: Nintendo Switch, PS4 oraz Xbox One w pierwszej połowie 2020 roku. Widzimy również potencjał w przygotowywanym do portingu na przyszły rok: Train Mechanic Simulator, który odniósł sukces na PC – mówi prezes SimFabric.

Jednym z najciekawiej zapowiadających się tytułów od studia będzie ElectriX – Electro Mechanic Simulator. W tej grze będzie można wcielić się w elektryka kierującego warsztatem w Seattle. Protagonista zajmie się naprawianiem różnego rodzaju sprzętu elektronicznego, zarówno współczesnego, jak i retro-konsol, komputerów, telewizorów czy smartfonów. SimFabric pracuje również nad specjalną wersją gry na rynek chiński pod umowę z firmą Tencent, w której pojawią się również elementy edukacyjne.

– Pierwsza powinna być ElectriX, który planujemy wydać w drugiej połowie 2020 roku. Po nim powinien ukazać się Farm&Fix 2020. Obie gry planujemy wydać na PC/Steam, ale także na konsole. (…) Po wydaniu gry w USA i Europie na pewno będziemy po wstępnej prezentacji wersji specjalnej na rynek Azjatycki. Planujemy spotkać się z przedstawicielami koncernu zarówno podczas targów ChinaJoy w Szanghaju, jak i podczas specjalnej wizyty – dodała Julia Leszczyńska.

Jednym z głównych akcjonariuszy w SimFabric jest notowany na rynku głównym PlayWay (posiada 46 proc. udziałów). Spółka stara się wykorzystywać doświadczenie PlayWay w tworzeniu symulatorów jak i możliwość wdrażania preprodukcji tytułów.

– To przede wszystkim doświadczenie wydawnicze, szczególnie w symulatorach, dostęp do cyfrowych narzędzi promocyjnych i analitycznych, współpraca z zespołami z grupy, możliwość wdrażania u nas preprodukcji, ale przede wszystkim olbrzymia wiedza na temat rynku i szans na sukces jaką posiada prezes PlayWay, Krzysztof Kostowski. Jesteśmy z nim w bardzo dobrych relacjach i chętnie nas wspiera i dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, z czego korzystamy przy podejmowaniu działań w spółce – odpowiedział Emil Leszczyński, przewodniczący rady nadzorczej SimFabric.

SimFabric chce się wyróżniać na tle innych spółek z grupy Playway własnym działem badań i rozwoju (B+R). Spółka w czerwcu 2019 r. otworzyła oddział w Łodzi, którego celem jest rozwijanie działalności B+R (badawczo-rozwojowej) w obszarze produkcji gier oraz usług IT, w oparciu o Fundusze Europejskie i kontrahentów instytucjonalnych. Jak dotąd firma pozyskała zlecenia na usługi IT, związane z B+R na łączną kwotę 1,64 mln zł brutto.

– Spółka otrzymała grant na łączna sumę 1,45 mln złotych, na akcelerację 5 startupów, z których pierwszy jest już realizowany. Pierwszym z wybranych projektów jest Electro Fleet Manager, symulator zarządzania flotą pojazdów elektrycznych, który SimFabric w przyszłym roku po zakończeniu fazy prototypu, planuje wdrożyć jako pełny produkt do dystrybucji na świecie. (…) Zadaniem spółek celowych będzie opracowanie projektów B+R z branży gier komputerowych, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i technologii AR/VR. Spółka planuje pozyskać około 10 mln zł na stworzenie największego w Europie Wschodniej Centrum Badawczo-Rozwojowego, pracującego nad rozwojem gier komputerowych i elektronicznej rozrywki, a także nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, wspomaganej uczeniem maszynowym, do tworzenia gier i automatyzacji procesu portowania gier na konsole, przy wykorzystaniu autorskich rozwiązań spółki – sprecyzował Emil Leszczyński.

SimFabric powstała w 2016 roku po otrzymaniu głównej nagrody w konkursie na najlepszy symulator kosmiczny, organizowany przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA). W ciągu 3 lat spółka pozyskała inwestora branżowego spółkę PlayWay, przekształciła się w spółkę akcyjną, podpisała przeszło 50 umów wydawniczych na konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, wydała ponad 10 gier oraz pozyskała przeszło 2 miliony złotych kapitału od inwestorów indywidualnych. Aktualnie po 3 latach już jako SimFabric z kapitałem zakładowym 625 tys. złotych i dwoma emisjami akcji serii A i B planuje debiut giełdowy na NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT Simfabric, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR