
Fot. Pexels
– Zgodnie z deklaracjami, rozpoczynamy działalność w najdynamiczniej rozwijającym się segmencie gier, którym są cieszące się nieprzerwaną popularnością na całym świecie – gry mobilne. Aby móc stać się beneficjentem także tego rynku, powołaliśmy dziś spółkę zależną MobileFabric. To kolejny filar naszej działalności, który wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju SimFabric. Szacuje się, że w 2020 roku gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku – mówi Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric, który w nowej spółce objął funkcję prezesa zarządu.
Działalność MobileFabric będzie skoncentrowana na produkcji gier, głównie z gatunku symulatorów, na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS. Spółka zajmie się także portowaniem (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) gier z portfolio SimFabric na urządzenia mobilne.
W ubiegłym roku SimFabric z sukcesem wprowadziła strategię zrównoważonego rozwoju, która opierała się na trzech filarach. Pierwszy dotyczy produkcji własnych nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier. Drugim, jest świadczenie usług portowania w oparciu o umowy wydawnicze na projekty otrzymane od podmiotów zewnętrznych. Trzeci flar to działalność badawczo-rozwojowa.
– Konsekwentnie realizowana strategia zrównoważonego rozwoju pozwoliła nam znacząco zwiększyć zarówno przychody jak i zyski w 2019 roku. W minionym roku wypracowaliśmy ponad 1,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów, czyli osiem razy więcej w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto w ujęciu r/r wzrósł z 13 tys. zł w 2018 do kwoty blisko 0,45 mln zł w minionym roku. W kolejnych latach planujemy kontynuację dalszych, znaczących wzrostów – dodaje Emil Leszczyński.
Spółka podpisała także porozumienie z PlayWay SA na wykorzystanie infrastruktury wydawniczej Grupy PlayWay, w tym także tytułów z jej portfolio. Pierwszą grą MobileFabric będzie znany z wersji PC-towej i konsolowej – Thief Simulator. Projekt łączy elementy skradanki, przygodówki i symulatora. Gracze wcielają się w tytułowych złodziei, których zadaniem jest wykradanie cennych przedmiotów z rozmaitych obiektów. Wersja na komputery stacjonarne uzyskała ponad 90 proc. pozytywnych recenzji. Wersja mobilna trafi na rynek jeszcze w tym roku.
– Gry mobilne nie są nam obce. W MobileFabric wracamy niejako do początków rozwoju SimFabric, której pierwszą produkcją był Farm Expert Mobile wykonany na zlecenie PlayWay-a. Tytuł w wersji na urządzenia mobilne został pobrany 2,5 mln razy tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy sprzedaży – dodaje Emil Leszczyński.
81 proc. akcji MobileFabric objęło SimFabric, właścicielem pozostałych jest Emil Leszczyński.
Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo, w 2020 roku 2,7 miliarda graczy na świecie wyda na gry 159,3 mld dolarów. Największy wzrost wydatków będzie dotyczył projektów mobilnych. W 2023 roku rynek gier ma być wart 200 mld dolarów. W wyniku pandemii wszystkie segmenty gier odnotowały wzrost przychodów, z czego największy odnotowano w grach mobilnych.
SimFabric jest spółką zależną PlayWay, tworzy symulatory i gry komputerowe na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android). Od 2018 roku jest certyfikowanym producentem i wydawcą gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. W kwietniu 2020 r. spółka debiutowała na NewConnect.