PARTNER SERWISU
xwqtberu

T-Bull przekroczył łącznie 200 mln pobrań swoich gier mobilnych

Omawiane walory:

– Rok temu T-Bull osiągnął liczbę 100 mln pobrań, a już teraz studio może pochwalić się wynikiem 200 mln – mamy tu do czynienia z podwójnym wzrostem względem ubiegłego roku. Dla porównania, zdobycie pierwszych 100 mln graczy zajęło wrocławskiemu producentowi 6 lat. Z kolei, pozyskanie kolejnych 100 mln użytkowników – tylko rok – czytamy w komunikacie.

– Postawiliśmy na gry free-to-play, a to okazało się strzałem w dziesiątkę. Zdobyliśmy pierwszego inwestora, przenieśliśmy się do nowego, większego biura we wrocławskim Sky Tower, zatrudniliśmy kilkudziesięciu pracowników. Staliśmy się czołowym polskim producentem gier mobilnych, w którego produkcje grają dziesiątki milionów graczy na całym świecie. W ubiegłym roku weszliśmy na rynek NewConnect, a w tym roku chcemy przenieść się na główny parkiet i pozyskać ok. 20 mln zł na jeszcze szybszy i bardziej dynamiczny rozwój – powiedział współzałożyciel studia T-Bull Damian Fijałkowski, cytowany w komunikacie.

Do tej pory T-Bull wyprodukował ponad 150 gier mobilnych, które dostępne są w modelu free-to-play (darmowe pobranie i opcjonalne mikropłatności w grze) na najważniejszych platformach: Android, iOS, Windows Phone oraz BlackBerry OS.

– Jedna z naszych najnowszych produkcji – ‚Moto Rider GO’ zyskała błyskawiczne uznanie graczy na całym świecie. Kilka dni po debiucie zajmowaliśmy czołowe miejsca w rankingach najpopularniejszych gier wyścigowych sklepu Google Play w wielu krajach na całym świecie, takich jak Polska, Francja, Niemcy, Włochy, Portugalia, Brazylia, Rosja, Indie, Turcja czy Meksyk. Średnia dzienna liczba pobrań tej aplikacji od dnia premiery do 21 stycznia 2017 roku to aż 118 tys. – dodał Fijałkowski.

Najpopularniejsza gra studia – „Real Car Speed” została już pobrana przez blisko 20 mln graczy na całym świecie. Wśród produkcji, które przebiły liczbę 10 mln pobrań, znajdują się: „Need for Racing” z wynikiem ponad 14 mln, „High Speed Race” – 13,7 mln oraz „Top Speed” – 12 mln. Piąte miejsce pod względem popularności zajmuje „Zombie Call”, który trafił do prawie 9 mln graczy.

Ponad 60 proc. wszystkich pobrań gier studia T-Bull pochodzi z internetowego sklepu Google Play. Prawie 20 proc. to klienci używający urządzeń z systemem Windows. Niecałe 12 proc. to użytkownicy iOS. Pobrania na BlackBerry stanowią z kolei nieco ponad 7 proc. Pozostali gracze instalowali aplikacje T-Bulla na swoich urządzeniach za pośrednictwem mniejszych sklepów, podano również.

– Obecnie T-Bull pracuje nad kolejnymi projektami. Jeden z nich to rozbudowana gra snajperska, który zadebiutuje na rynku jeszcze w pierwszej połowie tego roku” – zaznaczono w komunikacie.

Według szacunków agencji badawczej Newzoo, rynek gier w Polsce był w 2016 roku warty 439 mln USD, czyli około 1,75 mld zł. W skali globalnej sam rynek gier mobilnych osiągnął w ubiegłym roku wartość 36,9 mld USD. Jak wynika z badania SuperData Research, w naszym kraju jest kilkanaście milionów graczy i fanów e-sportu. 76 proc. z nich to mężczyźni. Trzy największe grupy graczy pod względem wieku to: od 18 do 25 lat – 43 proc., od 25 do 34 lat – 28 proc. oraz od 35 do 44 lat – 14 proc.

T-Bull SA to polskie studio deweloperskie z siedzibą we Wrocławiu. Firma ma w portfolio szereg produkcji przygotowanych z myślą o najpopularniejszych platformach mobilnych. Łączna liczba pobrań gier wyprodukowanych we wrocławskim studio przekroczyła już 200 mln. Zespół deweloperski T-Bull specjalizuje w tworzeniu gier FPS oraz wyścigowych. Akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Trudny rok za producentami gier mobilnych. Co dalej z branżą?

    Aktualnie rynek gier mobilnych jest dominującym segmentem w całym sektorze gier. Jego wartość na koniec 2021 roku może wynieść 93,2 mld dol. Według danych płynących z rynku, przez najbliższe lata będziemy obserwować stale utrzymujący się trend wzrostowy i nie widać czynników, które miałyby znacząco spowolnić boom w tym segmencie. Dominującymi rynkami pod względem generowania przychodów pozostaną nadal Chiny, Stany Zjednoczone, Japonia oraz Korea Południowa.

  • Omikron straszy na rynkach akcji, w grze CD Projekt, PCF Group i Votum

    Omikron okazuje się być czymś więcej niż zwykłym rynkowym przeziębieniem. Europejskie giełdy spadają, a wraz z nimi parkiet w Warszawie, gdzie dziś głównym tematem stały się wyniki spółek gamingowych.

  • Spółka T-Bulla ma umowę dot. współfinansowania gry symulatorowej na PC

    Supernova Studio - spółka zależna od T-Bull - zawarła z inwestorem umowę wykonawczą dotyczącą współfinansowania piątego projektu gry symulatorowej na PC z możliwością portowania na konsole (projektu nr 5).

  • T-Bull miał 0,69 mln zł straty netto w I kwartale 2021 r.

    T-Bull odnotował 0,69 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2021 r. wobec 0,05 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

  • T-Bull: Chcemy mieć kilka mocnych filarów na rynku gier

    Gościem czwartkowego webinarium był Damian Fijałkowski, współzałożyciel i prezes zarządu T-Bull. Podczas spotkania na gorąco omówiono najnowsze zapowiedzi wrocławskiego dewelopera, kwestię współpracy z nowymi inwestorami oraz plany na najbliższe miesiące.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat