
(Fot. spółka)
W III kwartale roku finansowego 2024/2025 (październik-grudzień 2024) wartość otrzymanych płatności wyniosła 21,43 mln USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 0,4 proc. w skali roku i spadek 6,2 proc. w stosunku do poprzednich trzech miesięcy. Szacunkowa wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów subskrypcyjnych (MRR – Monthly Recurring Revenue) Grupy z abonamentów wszystkich produktów, na koniec grudnia 2024 r. wyniosła 7,10 mln USD oznacza to wzrost o 9,4 proc. w stosunku do stanu sprzed roku i wzrost o 0,9 proc. w stosunku do stanu na 30 września 2024 r. Podawana wartość MRR nie uwzględnia płatności nie objętych stałymi opłatami abonamentowymi (opłaty za dodatkowe interakcje ChatBot, API as a Service i inne).
– Na koniec grudnia 2024 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję – tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 178,6 USD wobec 173,9 USD na koniec września 2024 roku i 156,4 USD przed rokiem. ARPL produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 144,3 USD wobec 148,1 USD na koniec września 2024 r. i 132,4 USD przed rokiem. ARPL produktu HelpDesk wyniosło odpowiednio 210,2 USD wobec 191,1 USD na koniec września 2024 r. i 140 USD przed rokiem – czytamy w komunikacie spółki.
– Dwucyfrowy spadek kursu to reakcja na częściowo rozczarowujące KPI za czwarty kwartał. Spółka podała, że liczba użytkowników usługi LiveChat spadła w Q4 o ponad 900 kw./kw i ponad 2,3 tys. r/r. Dodatkowo płatności otrzymane w czwartym kwartale wyrażone w USD spadły kw./kw. o ponad 6 proc. W tym wypadku należy jednak wskazać, że jest to efekt niższego udziału płatności za abonamenty roczne w stosunku do poprzednich okresów. Aby nie patrzeć tylko na negatywy to warto podkreślić, że MRR (miesięczne powtarzalne przychody) na koniec roku osiągnęły rekordową wartość 7,1 mln USD. Stało się tak pomimo spadku liczby użytkowników LiveChat, co zostało skompensowane wzrostem średniego przychodu na użytkownika oraz wzrostami w innych produktach – ocenia Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl
Na koniec III kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 35508. Na koniec grudnia liczba klientów ChatBot wyniosła 3090, a liczba klientów HelpDesk na koniec okresu wyniosła 1321.
Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.