7 spółek z GPW otrzyma blisko 30 mln zł dofinansowania z programu GameINN

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GameINN wybrało 27 projektów do dofinansowania na łączną kwotę 104,65 mln zł. Na dotację załapało się 7 spółek notowanych na GPW.

NCBR,farm51,eccgames,gry,dofinasowanie,gameinn

Narodowe Centrum Badan i Rozwoju w ramach trzeciej odsłony programu GameINN podzieli pulę ponad 100 mln zł. (Fot. NCBR/fb)

Spośród 83 wniosków, które wpłynęły w ramach programu sektorowego GameINN, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oceniło 63 z nich. Ostatecznie do dofinansowania zakwalifikowano 27 projektów. Łączna kwota wsparcia opiewa na 104,65 mln zł. Blisko 1/3 tej kwoty trafi do kilku spółek notowanych na rynku głównym GPW i NewConnect.

W tym roku największe wsparcie przyznano The Farm 51 Group. Gliwickie studio otrzyma blisko 6 mln zł na opracowanie zautomatyzowanego systemu proceduralnego generowania efektów specjalnych w grach wideo z uwzględnieniem charakterystyki dźwięku i muzyki. Wartość całego projektu to nieco ponad 10 mln zł. Z kolei iFun4all otrzyma ponad 5,2 mln zł na opracowanie systemu narracyjnego do tworzenia gier fabularnych przy użyciu silnika Unity. Wartość całego projektu oszacowano na 7,94 mln zł.

Niewiele mniejsze kwoty trafią do ECC Games, Artifex Mundi i T-Bull. Pierwsze z nich ubiegało się o 4,92 mln zł na projekt GearShift – budowa silnika zachowania kołowych pojazdów mechanicznych oraz generowania plansz w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji na bazie platformy Unreal Engine. Wartość całego projektu wyceniono na 6,84 mln zł. Artifex Mundi otrzyma 4,8 mln zł na opracowanie systemu umożliwiającego automatyczne generowanie nowych poziomów rozgrywki do gier typu „match-3″, przy jednoczesnym, stałym podnoszeniu jakości tych poziomów, dzięki zdolności samouczenia się oraz predykcji zachowania graczy. Cały projekt ma kosztować 6,9 mln zł. Identyczną kwotę otrzyma T-Bull. Wrocławskie studio zamierza stworzyć innowacyjny system iDe-Tox. Jego celem jest zapewnienie kompleksowej ochrony graczy przed zachowaniami toksycznymi występującymi w cyberprzestrzeni.

Dwa pozostałe studia postawiły na mniejsze projekty, ale za to udział procentowy finansowania jest w ich wypadku znacznie wyższy. 7 Levels na innowacyjny system do półautomatycznego tworzenia poziomów do gier platformowych warty 2,16 mln zł otrzyma 1,64 mln zł. Środki z GameINN sfinansują blisko 80 proc. całego projektu. Z kolei Forever Entertainment na projekt MARS – Multimodalny system rozpoznawania emocji do tworzenia afektywnych gier wideo ze spersonalizowaną rozgrywką warty 2,7 mln otrzyma ponad 1,84 mln zł (blisko 70 proc. wartości projektu).

Na dofinansowanie nie załapały się za to takie spółki jak Bloober Team, Cherrypick Games, The Dust czy Techland.

Blisko 300 mln zł z GameINN

Celem programu sektorowego GameINN, realizowanego w ramach Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. W ramach dwóch konkursów NCBR przyznało dofinansowania o łącznej wartości blisko 195 mln zł: w pierwszym z konkursów GameINN, który został ogłoszony w 2016 roku, do przedsiębiorców trafiło ponad 105 mln zł, a w drugim, z 2017 roku, kwota ta wyniosła ponad 88 mln zł.

W trzecim konkursie o dofinansowanie mogły ubiegać się projekty, które obejmowały badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe lub tylko te drugie. Przedsiębiorcy mogli także uzyskać dofinansowanie na prace przedwdrożeniowe, będące działaniami przygotowawczymi do wdrożenia wyników badań. Minimalny koszt kwalifikowany projektu to 400 tys. zł, a maksymalna wartość projektu to 20 mln zł. Podobnie jak w innych konkursach finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój o granty starać mogą się jedynie przedsiębiorcy oraz konsorcja naukowo-przemysłowe, których prace realizowane są poza województwem mazowieckim.

Program sektorowy GameINN powstał z inicjatywy przedsiębiorców stowarzyszonych w Porozumieniu Polskie Gry, w skład którego wchodzą m.in. takie firmy jak CD Projekt, Techland, CI Games, Bloober Team czy 11 bit studios.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT 7levels, Artifex, ECCGames, farm51, foreveren, IFUN4ALL, tbull, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • The Farm 51 złożył ofertę na stworzenie aplikacji e-learningowej dla WOT

    The Farm 51 Group złożył Wojskom Ochrony Terytorialnej ofertę w przedmiocie stworzenia dla WOT aplikacji e-learningowej w postaci wirtualnych trenażerów proceduralnych obsługi uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz treningowej gry taktycznej na komputery klasy PC. 

  • T-Bull: Pierwszy milion pobrań Top Speed 2 i ponad 6 milionów w październiku

    Wygląda na to, że rodzimy deweloper gier - T-Bull nie zwalnia tempa na koniec roku. W ostatnich dniach ich najszybsza produkcja Top Speed 2 przekroczyła pierwszy milion pobrań. Firma opublikowała także raport z podsumowaniem wyników za ubiegły miesiąc, według którego gry wrocławskiego studia pobrano prawie 7 milionów razy.

  • ECC Games przemianował DRIFT19 na DRIFT20

    Producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych wczoraj odwołał premierę Drift19, a dziś zdecydował o zmianie nazwy gry na Drift20. Spółka podała, że zarząd prowadzi negocjacje z zagranicznym wydawcą.

  • Kraksa na kursie ECC Games. Studio nie wyda w tym roku DRIFT19

    Spółka, o której jeszcze kilka miesięcy temu mówiono "najlepszy debiutant roku" na nieco ponad tydzień przed premierą odwołała DRIFT19. W środę kurs akcji ECC Games przy rekordowo wysokich obrotach spada o kilkanaście procent.

  • GPW znów w roli outsidera, nerwowo na 11 bit studios i The Farm 51

    Giełda w Warszawie ponownie jest jedną z najsłabszych w Europie. Humory inwestorom psują słabe dane z Chin, czy nałożone przez USA cła na produkty z Europy, ale to przede wszystkim duże spółki finansowe ciągną w dół indeksy. W centrum uwagi znalazły się spółki gamingowe i Stelmet. 


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR