7 spółek z GPW otrzyma blisko 30 mln zł dofinansowania z programu GameINN

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GameINN wybrało 27 projektów do dofinansowania na łączną kwotę 104,65 mln zł. Na dotację załapało się 7 spółek notowanych na GPW.

NCBR,farm51,eccgames,gry,dofinasowanie,gameinn

Narodowe Centrum Badan i Rozwoju w ramach trzeciej odsłony programu GameINN podzieli pulę ponad 100 mln zł. (Fot. NCBR/fb)

Spośród 83 wniosków, które wpłynęły w ramach programu sektorowego GameINN, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oceniło 63 z nich. Ostatecznie do dofinansowania zakwalifikowano 27 projektów. Łączna kwota wsparcia opiewa na 104,65 mln zł. Blisko 1/3 tej kwoty trafi do kilku spółek notowanych na rynku głównym GPW i NewConnect.

W tym roku największe wsparcie przyznano The Farm 51 Group. Gliwickie studio otrzyma blisko 6 mln zł na opracowanie zautomatyzowanego systemu proceduralnego generowania efektów specjalnych w grach wideo z uwzględnieniem charakterystyki dźwięku i muzyki. Wartość całego projektu to nieco ponad 10 mln zł. Z kolei iFun4all otrzyma ponad 5,2 mln zł na opracowanie systemu narracyjnego do tworzenia gier fabularnych przy użyciu silnika Unity. Wartość całego projektu oszacowano na 7,94 mln zł.

Niewiele mniejsze kwoty trafią do ECC Games, Artifex Mundi i T-Bull. Pierwsze z nich ubiegało się o 4,92 mln zł na projekt GearShift – budowa silnika zachowania kołowych pojazdów mechanicznych oraz generowania plansz w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji na bazie platformy Unreal Engine. Wartość całego projektu wyceniono na 6,84 mln zł. Artifex Mundi otrzyma 4,8 mln zł na opracowanie systemu umożliwiającego automatyczne generowanie nowych poziomów rozgrywki do gier typu „match-3″, przy jednoczesnym, stałym podnoszeniu jakości tych poziomów, dzięki zdolności samouczenia się oraz predykcji zachowania graczy. Cały projekt ma kosztować 6,9 mln zł. Identyczną kwotę otrzyma T-Bull. Wrocławskie studio zamierza stworzyć innowacyjny system iDe-Tox. Jego celem jest zapewnienie kompleksowej ochrony graczy przed zachowaniami toksycznymi występującymi w cyberprzestrzeni.

Dwa pozostałe studia postawiły na mniejsze projekty, ale za to udział procentowy finansowania jest w ich wypadku znacznie wyższy. 7 Levels na innowacyjny system do półautomatycznego tworzenia poziomów do gier platformowych warty 2,16 mln zł otrzyma 1,64 mln zł. Środki z GameINN sfinansują blisko 80 proc. całego projektu. Z kolei Forever Entertainment na projekt MARS – Multimodalny system rozpoznawania emocji do tworzenia afektywnych gier wideo ze spersonalizowaną rozgrywką warty 2,7 mln otrzyma ponad 1,84 mln zł (blisko 70 proc. wartości projektu).

Na dofinansowanie nie załapały się za to takie spółki jak Bloober Team, Cherrypick Games, The Dust czy Techland.

Blisko 300 mln zł z GameINN

Celem programu sektorowego GameINN, realizowanego w ramach Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. W ramach dwóch konkursów NCBR przyznało dofinansowania o łącznej wartości blisko 195 mln zł: w pierwszym z konkursów GameINN, który został ogłoszony w 2016 roku, do przedsiębiorców trafiło ponad 105 mln zł, a w drugim, z 2017 roku, kwota ta wyniosła ponad 88 mln zł.

W trzecim konkursie o dofinansowanie mogły ubiegać się projekty, które obejmowały badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe lub tylko te drugie. Przedsiębiorcy mogli także uzyskać dofinansowanie na prace przedwdrożeniowe, będące działaniami przygotowawczymi do wdrożenia wyników badań. Minimalny koszt kwalifikowany projektu to 400 tys. zł, a maksymalna wartość projektu to 20 mln zł. Podobnie jak w innych konkursach finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój o granty starać mogą się jedynie przedsiębiorcy oraz konsorcja naukowo-przemysłowe, których prace realizowane są poza województwem mazowieckim.

Program sektorowy GameINN powstał z inicjatywy przedsiębiorców stowarzyszonych w Porozumieniu Polskie Gry, w skład którego wchodzą m.in. takie firmy jak CD Projekt, Techland, CI Games, Bloober Team czy 11 bit studios.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT 7levels, Artifex, ECCGames, farm51, foreveren, IFUN4ALL, tbull, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • T-Bull miał 2,1 mln zł zysku netto w 2019 r.

    T-Bull odnotował 2,1 mln zł jednostkowego zysku netto w 2019 r. wobec 0,5 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji studia rośnie w piątek rano o 6,33 proc, a za jeden walor zapłacimy 21 zł.

  • Forever Entertainment będzie płacił dywidendę

    Zarząd Forever Enterteinment przyjął politykę dywidendową. Producent gier wideo chce co roku rekomendować akcjonariuszom wypłatę od 20 do 70 proc. jednostkowego zysku netto.

  • Orlen i PZU lokomotywami indeksu WIG20, w tle dane z rynku pracy w USA

    Inwestorzy odstawili na bok wszelkie rozterki związane z gospodarczymi skutkami pandemii koronawirusa, dalej żyjąc nadziejami na przyszłe szybkie wyjście z recesji, skupiając się jednocześnie na spółkach technologicznych, dla których pandemia otworzyła wrota do dalszego wzrostu. Nawet dzisiejsze tragiczne dane z amerykańskiego rynku pracy prawdopodobnie nie pozbawią ich dobrych humorów.

  • Kraksa na kursie ECC Games po premierze DRIFT21

    W czwartek na platformie Steam w trybie wczesnego dostępu zadebiutowała flagowa produkcja ECC Games. Niestety, póki co DRIFT21 zbiera mieszane oceny, przez co kurs akcji spółki na NewConnect spada momentami o ponad 30 proc.

  • ECC Games: Gra Drift21 zadebiutuje na Steamie w trybie early access 7 maja

    ECC Games zaplanował rozpoczęcie sprzedaży gry "Drift21" w trybie wczesnego dostępu (early access) na platformie Steam na 7 maja 2020 r.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR